Streda, 6. júl, 2022 | Meniny má Patrik, Patrícia

Krajinár: obchvat urýchli zaostávanie Komárna

Podľa Michala Deraja je hlavným dôvodom pre výstavbu obchvatu Komárna fakt, aby si na predaji pozemkov pod cestou zarobili určití politici.

Obchvat Komárna bol témou rokovania mestského zastupiteľstva.Obchvat Komárna bol témou rokovania mestského zastupiteľstva. (Zdroj: MIRO PASTOREK)

KOMÁRNO. Trasa severného obchvatu, ktorú v novembri odobrili mestskí poslanci, ohrozí rozvoj Komárna. Tvrdí to krajinár Michal Deraj, ktorý pracoval na rozvojových projektoch OSN i pre dánske ministerstvo životného prostredia. Za zvoleným variantom vidí politický kšeft.

Čo vyčítate schválenému plánu severného obchvatu Komárna?

- Zvolený variant je absolútne nevhodne umiestnený v krajinnom priestore. Navyše, z hľadiska prírodných podmienok aj ekonomiky by bolo oveľa lepšie obchvat aglomerácie Komárno-Komárom viesť južnou traťou pod Komáromom.

SkryťVypnúť reklamu

Prečo?

- Vidí to každý, kto sa pozrie na mapu. Pod maďarským Komáromom nie sú žiadne rieky či iné prírodné prekážky, je to poľnohospodárska krajina. Netreba tam stavať premostenia či narúšať rekreačnú zónu. To je najvhodnejšia trasa, a nie tam, kde sú rieky, jediné rekreačné zázemie mesta a chránené územia.

Prečo sa podľa vás napriek tomu bude obchvat stavať na severe Komárna?

- Tlak na severný obchvat nad Komárnom sa nezakladá na odborných argumentoch, ale na politických a podnikateľských špekuláciách. O ničom inom to nie je.

Máte informácie o nejakých konkrétnych špekuláciách?

- Všetci dobre vedia, že hlavným dôvodom pre výstavbu rýchlostnej cesty R 7 – hoci po Holice či Dunajskú Stredu má opodstatnenie – a obchvatu Komárna bolo, aby si na predaji pozemkov pod týmito cestami zarobili určití politici veľmi slušné peniaze.

SkryťVypnúť reklamu

Čo pre Komárno bude znamenať, keď bude obchvat vedený tam, kde je nakreslený?

- Z hľadiska rozvoja to bude znamenať to, že Komárno sa nikdy nestane atraktívnym mestom. Totálne sa zničí jeho zázemie. V rozumnom štáte, kde platia rozumné postupy a prístupy by z toho urobili pre obyvateľov atraktívne miesto, ale Komárno si zázemie absolútne zničí. Takisto ako v prípade Nádvoria Európy, z ktorého je fiasko, spravili politické a nie odborné rozhodnutie.

Aký bude podľa vás jeho výsledok?

- Komárno zaostáva a tento obchvat zaostávanie len urýchli.

Prečo?

- Pretože do takéhoto mesta nikto nebude chcieť prísť. Mesto nebude ani pre obyvateľov, ani pre ľudí, ktorí by sa doň chceli vrátiť. Obchvat nezapadá to do žiadnej rozvojovej koncepcie, je to čisto pre politický kšeft.

SkryťVypnúť reklamu

Dá sa s tým ešte niečo urobiť?

- Aby sa začalo stavať, treba uvoľniť dlhovú brzdu. Preto Most-Híd na uvoľnenie dlhovej brzdy tak tlačí. Pochybujem však, že s tým minister Kažimír a Smer budú súhlasiť: nebudú zvyšovanie zadlženosti akceptovať len preto, aby ich politickí partneri mali kšefty. Jedine v tomto finančnom hľadisku je nádej, že projekt zapadne prachom.

Trasa obchvatu bola známa už dvanásť rokov, petícia Komárňanov proti nej vznikla až v septembri tohto roka. Prečo občiansky odpor prišiel tak neskoro?

- Obyvatelia Komárna sa možno prebudili, až keď im začalo tiecť do topánok. Radšej však neskoro ako nikdy. Som veľmi rád, že sa zmobilizovali. Dúfam, že v tom budú pokračovať a nenechajú to tak. Pretože sú to slepé ulice, do ktorých ich a celé Komárno zavádzajú politici. Je to niečo nehorázne. Na Slovensku je možné všetko – je to krajina neobmedzených možností pre vládnucich politikov.

Najčítanejšie na My Nové Zámky

Inzercia - Tlačové správy

  1. Slovákovi sa podaril zázračný vynález. Môže zmeniť predpovede počasia
  2. Akú trasu si vybrať do Chorvátska a koľko vás bude stáť
  3. Prázdniny znamenajú oddych, ale aj riziká. Ako sa im vyhnúť?
  4. Kam na samozbery marhúľ, broskýň, levandule alebo malín
  5. Vypnite si reklamu na SME.sk a odomknite všetky články
  6. Foodblogerka Nikoleta Kováčová: Prečo nechcem deti
  7. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  8. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  1. Akú trasu si vybrať do Chorvátska a koľko vás bude stáť
  2. Prázdniny znamenajú oddych, ale aj riziká. Ako sa im vyhnúť?
  3. Kam na samozbery marhúľ, broskýň, levandule alebo malín
  4. OverenaSpolocnost.sk - novinka v oblasti účtovných auditov
  5. Nadšenie zo skúsenosti prenášajú v dm na zákazníka
  6. Vypnite si reklamu na SME.sk a odomknite všetky články
  7. Foodblogerka Nikoleta Kováčová: Prečo nechcem deti
  8. Kamery do auta: Čo dokážu a akú by ste si mali vybrať?
  1. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí! 16 379
  2. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu 12 439
  3. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 12 399
  4. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine 9 165
  5. Kam na samozbery marhúľ, broskýň, levandule alebo malín 7 820
  6. Foodblogerka Nikoleta Kováčová: Prečo nechcem deti 6 985
  7. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami 5 586
  8. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov 4 952

Blogy SME

  1. Martin Greguš: Team-building za cca 5 899 eur - je to možné? Pozrime sa na počet zamestnancov, ktorý sa opäť raz vymkol z podkontroly - Metropolitný inštitút
  2. Elena Antalová: Ohovárať iných "fasa", divák "ďakuje" za bulvár naživo.
  3. Peter Paulík: Svetový úspech slovenského mosta
  4. Jana Melišová: KRÁTKO O RODIČOVSTVE…
  5. Věra Tepličková: Osvetové aktivity alebo Malá inšpirácia zo zahraničia
  6. Soňa Bulbeck: O nevidteľnej ministerke a viditeľnej kultúre...
  7. Silvia Valkovič: Leto
  8. Daniel Bíro: Ako sa vyvracajú hoaxy. Rozhovor s novinárom Vladimírom Šnídlom
  1. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodského.(Oprava mena). 23 770
  2. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 13 438
  3. Martina Hilbertová: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli. 10 261
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 7 996
  5. Post Bellum SK: Návrat mohol byť ťažší ako útek 4 882
  6. Marián Kozák: Stretnutie s mojimi spolužiakmi z vysokej školy v Nitre po 16 rokoch 3 615
  7. Martin Greguš: Práca za 216 eur s DPH/hod? Pozrite si závery z kontrol v mestských podnikoch. Metropolitný inštitút - za dva roky na bežné výdavky o milión EUR viac 3 259
  8. Tomáš Jacko: Ako dostať Róma z osady na Harvard 2 606
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Jiří Ščobák: Mentální cvičení: Určení rizikových bodů a možných tras ruského postupu na Ukrajině
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Nové Zámky, Štúrovo a Komárno - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Nové Zámky

Brankár Daniel Benko v akcii

Po dvanástich rokoch v tretej lige končí.


11 h
Ilustračné foto.

Oklamala ju skupina kooperujúcich podvodníkov.


TASR 17 h

Dvadsaťstranový časopis pre všetkých milovníkov krížoviek, logických hier a lúštenia nájdete vložený v regionálnych novinách MY v týždni od 4. júla.


4. júl
Štrandbus.

Štrandbus bude cestujúcim bude k dispozícii počas celých letných prázdnin.


TASR 30. jún

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

K nezvládnutej organizácii sa vyjadrili aj usporiadatelia z agentúry Profi Event.


15 h

Chlapec dopadol na striešku nad vchodom, z ktorej spadol na zem.


16 h

Strelnú zbraň použili prvý raz.


10 h

Naďalej platí mimoriadna situácia, je uzavretý pre autá, cyklistov a chodcov.


4. júl

Blogy SME

  1. Martin Greguš: Team-building za cca 5 899 eur - je to možné? Pozrime sa na počet zamestnancov, ktorý sa opäť raz vymkol z podkontroly - Metropolitný inštitút
  2. Elena Antalová: Ohovárať iných "fasa", divák "ďakuje" za bulvár naživo.
  3. Peter Paulík: Svetový úspech slovenského mosta
  4. Jana Melišová: KRÁTKO O RODIČOVSTVE…
  5. Věra Tepličková: Osvetové aktivity alebo Malá inšpirácia zo zahraničia
  6. Soňa Bulbeck: O nevidteľnej ministerke a viditeľnej kultúre...
  7. Silvia Valkovič: Leto
  8. Daniel Bíro: Ako sa vyvracajú hoaxy. Rozhovor s novinárom Vladimírom Šnídlom
  1. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodského.(Oprava mena). 23 770
  2. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 13 438
  3. Martina Hilbertová: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli. 10 261
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 7 996
  5. Post Bellum SK: Návrat mohol byť ťažší ako útek 4 882
  6. Marián Kozák: Stretnutie s mojimi spolužiakmi z vysokej školy v Nitre po 16 rokoch 3 615
  7. Martin Greguš: Práca za 216 eur s DPH/hod? Pozrite si závery z kontrol v mestských podnikoch. Metropolitný inštitút - za dva roky na bežné výdavky o milión EUR viac 3 259
  8. Tomáš Jacko: Ako dostať Róma z osady na Harvard 2 606
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Jiří Ščobák: Mentální cvičení: Určení rizikových bodů a možných tras ruského postupu na Ukrajině

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu