Petícia nepomohla, obchvat pôjde cez mŕtve rameno

Poslanci odobrili trasu budúceho obchvatu mesta, ktorá obíde Hadovce, no pretne rekreačnú oblasť Mŕtve rameno Váhu.

Na snímke zástupca komárňanských podnikateľov Ľudovít Józsa číta výzvu na prijatie územného plánu.Na snímke zástupca komárňanských podnikateľov Ľudovít Józsa číta výzvu na prijatie územného plánu. (Zdroj: MIRO PASTOREK)

KOMÁRNO. Niekoľkohodinová debata medzi vedením mesta, poslancami, podnikateľmi a občanmi, ktorá sa rozprúdila na zasadnutí mestského zastupiteľstva 9. novembra, sa týkala najmä trasy pripravovaného severného obchvatu mesta.

Diskusia o jeho variantoch sa v Komárne ťahá už roky, výsledkom čoho sú i dve petície. Obyvatelia Hadoviec v petícii z júna tohto roka odmietli, aby nová cesta šla cez územie mestskej časti, septembrová petícia zase protestovala proti trasovaniu obchvatu cez rekreačnú lokalitu Mŕtve rameno Váhu. Tento variant, naopak, podporila asi päťdesiatka komárňanských podnikateľov z Neformálneho združenia za rozvoj Komárna.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Petícii nemožno vyhovieť

Eva Hanáčková, primárka neurologického oddelenia komárňanskej nemocnice a člen-ka petičného výboru snažiaceho sa o záchranu mŕtveho ramena Váhu, poslancom pripomenula: „Vyše šesťtisíc ľudí vyjadrilo svoj nesúhlas s výstavbou obchvatu ponad mŕtve rameno. Neviem, či sa niekedy v novodobej histórii Komárna spojilo toľko ľudí za – podľa nás – dobrú vec.”

Prednosta mestského úradu Tomáš Fekete však zdôraznil, že vedenie mesta petícii vyhovieť nemôže, lebo by to bolo v rozpore s regionálnym plánom Nitrianskeho kraja. „Severojužný dopravný ťah, ktorého súčasťou je aj komárňanský obchvat, patrí medzi záväzné časti regionálneho územného plánu. Nie je možné ho na miestnej úrovni zmeniť,” povedal.

Diskusia zastupiteľov o súbornom stanovisku ku konceptu územného plánu mesta trvala viac ako štyri hodiny. Hovorilo sa skoro výlučne o obchvate. Podľa niektorých poslancov ho treba postaviť čím prv, čo by prospelo ekonomickému rozvoju Komárna. Ďalší však upozorňovali na to, že keď obchvat povedie v plánovanej trase, mesto príde o vzácny kus prírody a jednu z mála rekreačných plôch v pešej dostupnosti z centra.

SkryťVypnúť reklamu

Opakovane zaznievalo, že ak poslanci súborné stanovisko neschvália, v platnosti ostane súčasný územný plán. V ňom je zakreslená trasa cez mŕtve rameno Váhu, nič by sa teda nezmenilo.

Poslanec Tibor Bastrnák navyše varoval, že keď mestské zastupiteľstvo proces predĺži o ďalší polrok, vyvolá to reakciu na úrovni kraja i ministerstva. Obchvat by tak oproti pôvodnému plánu mohol meškať aj niekoľko rokov.

Koniec prieťahom

Zástupcovia občanov navrhovali schválenú trasu obchvatu nateraz vypustiť z územného plánu a s pomocou odborníkov nájsť lepšie riešenie. Hlavný architekt Komárna Krisztián Csémy sa postavil za trasu, ktorá neohrozí mŕtve rameno.
„Realizáciou druhého variantu by mesto stratilo obrovský potenciál, ktoré toto územie má. Sústavný rozvoj považujem za dôležitejší ako vybudovanie obchvatu,” zdôraznil.

SkryťVypnúť reklamu

Poslanec Bastrnák však pripomenul: „Tento variant je podľa odborníkov asi jediný možný, lebo na severnom okraji Komárna je 10 chránených území. Keď ich budeme ďalej rozširovať, spravíme niečo pre prírodu. Na druhej strane však Komárno bude môcť zabudnúť na dlhodobý rozvoj.”

Tento pohľad napokon prevážil. Poslanci sa rozhodli nepokračovať v prieťahoch, ktoré plánovanie severného obchvatu už niekoľko rokov sprevádzajú. Pozmeňovacie návrhy Zoltána Benyóa ani Margit Keszegh, ktorí chceli primátora Lászlóa Stubendeka poveriť, aby hľadal alternatívne riešenia trasy obchvatu, neprešli. Poslanci 17 hlasmi z 23 prítomných súborné stanovisko schválili.

Komárňanskí zastupitelia tak na budúcu jar budú môcť rokovať o novom mestskom územnom pláne. Most cez Dunaj na západnom okraji Komárna by mali dokončiť v roku 2019, severný obchvat mesta bude v ideálnom prípade hotový v roku 2027.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Nové Zámky

Komerčné články

  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  2. Prečo sú dovolenky na obrích výletných lodiach lacné?
  3. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  4. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  5. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  7. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  1. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 6 117
  2. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 4 417
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 3 618
  4. Prečo sú dovolenky na obrích výletných lodiach lacné? 3 280
  5. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 2 819
  6. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 798
  7. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 2 278
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 1 786
  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (4. - 10.7.1925)
  2. Tomáš Hrubý: Saturn je bližšie, než sa zdá
  3. František Kukura: Politické metafory národa: 1989 – 2025
  4. Janka Bittó Cigániková: Klamstvá o interrupciách. Naleteli ste aj vy?
  5. Milan Removčík: Poludnica
  6. Ján Valchár: Poslušne hlásim, som doma!
  7. Jozef Huljak: Partneri alebo rivali? EÚ a Čínu čaká dôležitý samit.
  8. Vladimír Krátky: Fico sa stal prvýkrát predsedom vlády 4. júla 2006
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 26 442
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 18 310
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 17 555
  4. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 8 319
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 6 228
  6. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 5 709
  7. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 823
  8. Otilia Horrocks: Tzv. lokálpatrioti ukázali občanom prostredník. 4 357
  1. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  2. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  3. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  4. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  6. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  7. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Nové Zámky, Štúrovo a Komárno - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Nové Zámky

V lete dozrievajú sny – aj tie o krásnom bývaní. S Decodom meníme každý kút vášho domova na miesto, kde sa cítite naozaj doma.


Bývalí futbalisti TJ Elektrosvit NovéZámky na stretnutí v hale Milénium.

Boli súčasťou 118-ročnej histórie futbalu v Nových Zámkoch.


Liptov opäť ožije burácaním motorov a špičkovou leteckou show!


Zatiaľ ho nenašli.


  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (4. - 10.7.1925)
  2. Tomáš Hrubý: Saturn je bližšie, než sa zdá
  3. František Kukura: Politické metafory národa: 1989 – 2025
  4. Janka Bittó Cigániková: Klamstvá o interrupciách. Naleteli ste aj vy?
  5. Milan Removčík: Poludnica
  6. Ján Valchár: Poslušne hlásim, som doma!
  7. Jozef Huljak: Partneri alebo rivali? EÚ a Čínu čaká dôležitý samit.
  8. Vladimír Krátky: Fico sa stal prvýkrát predsedom vlády 4. júla 2006
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 26 442
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 18 310
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 17 555
  4. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 8 319
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 6 228
  6. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 5 709
  7. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 823
  8. Otilia Horrocks: Tzv. lokálpatrioti ukázali občanom prostredník. 4 357
  1. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  2. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  3. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  4. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  6. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  7. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu