Nedeľa, 1. august, 2021 | Meniny má BožidaraKrížovkyKrížovky

Krajinár: obchvat urýchli zaostávanie Komárna

Podľa Michala Deraja je hlavným dôvodom pre výstavbu obchvatu Komárna fakt, aby si na predaji pozemkov pod cestou zarobili určití politici.

Obchvat Komárna bol témou rokovania mestského zastupiteľstva.Obchvat Komárna bol témou rokovania mestského zastupiteľstva. (Zdroj: MIRO PASTOREK)

KOMÁRNO. Trasa severného obchvatu, ktorú v novembri odobrili mestskí poslanci, ohrozí rozvoj Komárna. Tvrdí to krajinár Michal Deraj, ktorý pracoval na rozvojových projektoch OSN i pre dánske ministerstvo životného prostredia. Za zvoleným variantom vidí politický kšeft.

Čo vyčítate schválenému plánu severného obchvatu Komárna?

- Zvolený variant je absolútne nevhodne umiestnený v krajinnom priestore. Navyše, z hľadiska prírodných podmienok aj ekonomiky by bolo oveľa lepšie obchvat aglomerácie Komárno-Komárom viesť južnou traťou pod Komáromom.

Skryť Vypnúť reklamu

Prečo?

- Vidí to každý, kto sa pozrie na mapu. Pod maďarským Komáromom nie sú žiadne rieky či iné prírodné prekážky, je to poľnohospodárska krajina. Netreba tam stavať premostenia či narúšať rekreačnú zónu. To je najvhodnejšia trasa, a nie tam, kde sú rieky, jediné rekreačné zázemie mesta a chránené územia.

Prečo sa podľa vás napriek tomu bude obchvat stavať na severe Komárna?

- Tlak na severný obchvat nad Komárnom sa nezakladá na odborných argumentoch, ale na politických a podnikateľských špekuláciách. O ničom inom to nie je.

Máte informácie o nejakých konkrétnych špekuláciách?

- Všetci dobre vedia, že hlavným dôvodom pre výstavbu rýchlostnej cesty R 7 – hoci po Holice či Dunajskú Stredu má opodstatnenie – a obchvatu Komárna bolo, aby si na predaji pozemkov pod týmito cestami zarobili určití politici veľmi slušné peniaze.

Skryť Vypnúť reklamu

Čo pre Komárno bude znamenať, keď bude obchvat vedený tam, kde je nakreslený?

- Z hľadiska rozvoja to bude znamenať to, že Komárno sa nikdy nestane atraktívnym mestom. Totálne sa zničí jeho zázemie. V rozumnom štáte, kde platia rozumné postupy a prístupy by z toho urobili pre obyvateľov atraktívne miesto, ale Komárno si zázemie absolútne zničí. Takisto ako v prípade Nádvoria Európy, z ktorého je fiasko, spravili politické a nie odborné rozhodnutie.

Aký bude podľa vás jeho výsledok?

- Komárno zaostáva a tento obchvat zaostávanie len urýchli.

Prečo?

- Pretože do takéhoto mesta nikto nebude chcieť prísť. Mesto nebude ani pre obyvateľov, ani pre ľudí, ktorí by sa doň chceli vrátiť. Obchvat nezapadá to do žiadnej rozvojovej koncepcie, je to čisto pre politický kšeft.

Skryť Vypnúť reklamu

Dá sa s tým ešte niečo urobiť?

- Aby sa začalo stavať, treba uvoľniť dlhovú brzdu. Preto Most-Híd na uvoľnenie dlhovej brzdy tak tlačí. Pochybujem však, že s tým minister Kažimír a Smer budú súhlasiť: nebudú zvyšovanie zadlženosti akceptovať len preto, aby ich politickí partneri mali kšefty. Jedine v tomto finančnom hľadisku je nádej, že projekt zapadne prachom.

Trasa obchvatu bola známa už dvanásť rokov, petícia Komárňanov proti nej vznikla až v septembri tohto roka. Prečo občiansky odpor prišiel tak neskoro?

- Obyvatelia Komárna sa možno prebudili, až keď im začalo tiecť do topánok. Radšej však neskoro ako nikdy. Som veľmi rád, že sa zmobilizovali. Dúfam, že v tom budú pokračovať a nenechajú to tak. Pretože sú to slepé ulice, do ktorých ich a celé Komárno zavádzajú politici. Je to niečo nehorázne. Na Slovensku je možné všetko – je to krajina neobmedzených možností pre vládnucich politikov.

Najčítanejšie na My Nové Zámky

Inzercia - Tlačové správy

  1. Motorkárska výstroj v lete: ako jazdiť aj v horúčavách?
  2. Dovolenka v Turecku: Skvelé hotely na leto 2021
  3. Vyberte sa na výlet s cyklobusom
  4. Work-life balance: Technológie pre život v rovnováhe
  5. Jeden deň na Bratislavu nestačí
  6. Ako dlho skladovať kukuricu a hrach, aby ostali sladké?
  7. Osviežujúci skúter legendárnej talianskej značky
  8. Čítajte SME.sk odomknuté a bez reklamy
  9. Túžite sa konečne zbaviť dioptrií, ale bráni vám v tom strach?
  10. Lenivý brunch s Muchom
  1. Motorkárska výstroj v lete: ako jazdiť aj v horúčavách?
  2. Košická štvrť je súčasťou odpadového experimentu.
  3. Kúpa vozidla cez inzerát či od malého predajcu je rizikovejšia
  4. Dovolenka v Turecku: Skvelé hotely na leto 2021
  5. Vyberte sa na výlet s cyklobusom
  6. Nepodceňujte rozmiestnenie zásuviek a vypínačov
  7. Hrotka: Sporiteľne ťahajú za kratší koniec. Musíme reagovať
  8. Slováci čoraz viac nakupujú pivo vo vratných fľašiach
  9. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  10. Work-life balance: Technológie pre život v rovnováhe
  1. Osviežujúci skúter legendárnej talianskej značky 5 052
  2. Túžite sa konečne zbaviť dioptrií, ale bráni vám v tom strach? 4 231
  3. Dovolenka v Turecku: Skvelé hotely na leto 2021 4 134
  4. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti 3 814
  5. Nová sála i námestie. Trnavské Mýto sa stane novým centrom 3 468
  6. Ako nájsť dobrý jogurt? Ak neobsahuje toto, ani ho nekupujte 3 332
  7. Jeden deň na Bratislavu nestačí 3 290
  8. Najzelenšie nákupné centrum na Slovensku otvorí druhú etapu 3 268
  9. Ako dlho skladovať kukuricu a hrach, aby ostali sladké? 3 156
  10. Prečo by ste si nemali odoprieť balenú bagetu? 3 144
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Nové Zámky, Štúrovo a Komárno - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Nové Zámky

Peter Lérant novým trénerom FK Marcelová

Aj ďalšie treťoligové kluby z regiónu sú pripravené na štart nového súťažného ročníka.


31. júl
Nová posila Veľkého Kýru, odchovanec Tomáš Babicz.

Čo nového u klubov V. ligy - Východ pred začiatkom novej sezóny. Nazreli sme do ich kuchýň.


30. júl

Pomôcť môže aj plastová fľaša od minerálky. Rozhovor s Dr. Igorom Baranom, ktorý má v oblasti záchrannej služby viac ako štyridsaťročné skúsenosti.


30. júl

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Už ste čítali?