Sobota, 28. január, 2023 | Meniny má Alfonz

Krajinár: obchvat urýchli zaostávanie Komárna

Podľa Michala Deraja je hlavným dôvodom pre výstavbu obchvatu Komárna fakt, aby si na predaji pozemkov pod cestou zarobili určití politici.

Obchvat Komárna bol témou rokovania mestského zastupiteľstva.Obchvat Komárna bol témou rokovania mestského zastupiteľstva. (Zdroj: MIRO PASTOREK)

KOMÁRNO. Trasa severného obchvatu, ktorú v novembri odobrili mestskí poslanci, ohrozí rozvoj Komárna. Tvrdí to krajinár Michal Deraj, ktorý pracoval na rozvojových projektoch OSN i pre dánske ministerstvo životného prostredia. Za zvoleným variantom vidí politický kšeft.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Čo vyčítate schválenému plánu severného obchvatu Komárna?

- Zvolený variant je absolútne nevhodne umiestnený v krajinnom priestore. Navyše, z hľadiska prírodných podmienok aj ekonomiky by bolo oveľa lepšie obchvat aglomerácie Komárno-Komárom viesť južnou traťou pod Komáromom.

SkryťVypnúť reklamu

Prečo?

- Vidí to každý, kto sa pozrie na mapu. Pod maďarským Komáromom nie sú žiadne rieky či iné prírodné prekážky, je to poľnohospodárska krajina. Netreba tam stavať premostenia či narúšať rekreačnú zónu. To je najvhodnejšia trasa, a nie tam, kde sú rieky, jediné rekreačné zázemie mesta a chránené územia.

Prečo sa podľa vás napriek tomu bude obchvat stavať na severe Komárna?

- Tlak na severný obchvat nad Komárnom sa nezakladá na odborných argumentoch, ale na politických a podnikateľských špekuláciách. O ničom inom to nie je.

Máte informácie o nejakých konkrétnych špekuláciách?

- Všetci dobre vedia, že hlavným dôvodom pre výstavbu rýchlostnej cesty R 7 – hoci po Holice či Dunajskú Stredu má opodstatnenie – a obchvatu Komárna bolo, aby si na predaji pozemkov pod týmito cestami zarobili určití politici veľmi slušné peniaze.

SkryťVypnúť reklamu

Čo pre Komárno bude znamenať, keď bude obchvat vedený tam, kde je nakreslený?

- Z hľadiska rozvoja to bude znamenať to, že Komárno sa nikdy nestane atraktívnym mestom. Totálne sa zničí jeho zázemie. V rozumnom štáte, kde platia rozumné postupy a prístupy by z toho urobili pre obyvateľov atraktívne miesto, ale Komárno si zázemie absolútne zničí. Takisto ako v prípade Nádvoria Európy, z ktorého je fiasko, spravili politické a nie odborné rozhodnutie.

Aký bude podľa vás jeho výsledok?

- Komárno zaostáva a tento obchvat zaostávanie len urýchli.

Prečo?

- Pretože do takéhoto mesta nikto nebude chcieť prísť. Mesto nebude ani pre obyvateľov, ani pre ľudí, ktorí by sa doň chceli vrátiť. Obchvat nezapadá to do žiadnej rozvojovej koncepcie, je to čisto pre politický kšeft.

SkryťVypnúť reklamu

Dá sa s tým ešte niečo urobiť?

- Aby sa začalo stavať, treba uvoľniť dlhovú brzdu. Preto Most-Híd na uvoľnenie dlhovej brzdy tak tlačí. Pochybujem však, že s tým minister Kažimír a Smer budú súhlasiť: nebudú zvyšovanie zadlženosti akceptovať len preto, aby ich politickí partneri mali kšefty. Jedine v tomto finančnom hľadisku je nádej, že projekt zapadne prachom.

Trasa obchvatu bola známa už dvanásť rokov, petícia Komárňanov proti nej vznikla až v septembri tohto roka. Prečo občiansky odpor prišiel tak neskoro?

- Obyvatelia Komárna sa možno prebudili, až keď im začalo tiecť do topánok. Radšej však neskoro ako nikdy. Som veľmi rád, že sa zmobilizovali. Dúfam, že v tom budú pokračovať a nenechajú to tak. Pretože sú to slepé ulice, do ktorých ich a celé Komárno zavádzajú politici. Je to niečo nehorázne. Na Slovensku je možné všetko – je to krajina neobmedzených možností pre vládnucich politikov.

Najčítanejšie na My Nové Zámky

Inzercia - Tlačové správy

  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  2. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  3. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  4. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery
  5. SCANDI 2023: prehliadka súčasného severského filmu
  6. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska
  7. Už len dnes: Predplatné SME.sk za jedinečnú cenu 30 eur
  8. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia
  1. Svalovice sa netreba obávať
  2. Students today, innovators tomorrow, learners forever
  3. Study program MANAGEMENT in English language
  4. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  5. Bude rok 2023 naozaj náročný na osobné financie?
  6. Nadácia COOP Jednota zatraktívňuje regióny
  7. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  8. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  1. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 5 286
  2. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska 4 574
  3. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 4 003
  4. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia 2 341
  5. Sardínia ukáže iné Taliansko. Oviec má raz toľko než obyvateľov 1 579
  6. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať? 1 566
  7. Radi čítate a ešte radšej tvoríte? Toto je 40 dôvodov pre Vás 1 521
  8. Košičanom budeme dodávať teplo za tretinové ceny aj tento rok 1 493

Blogy SME

  1. Dušan Koniar: Dzurindov projekt valcuje čítanosť aj diskusie
  2. Elena Antalová: "Kecy a fakty o tzv.demokracii". Kniha Karola Ondriaša vyšla síce v roku 2004, no chcela by udávať smer Smeru.
  3. Anton Kovalčík: Afganské fiasko ZSSR 3.
  4. Adam Austera: Ako budú farmaceutickí giganti bojovať proti COVID v roku 2023?
  5. Lucia Žárska: Microsoft masovo prepúšťa zamestnancov, na výsledkoch to zatiaľ nevidno
  6. Irena Šimuneková: Čierno biely svet
  7. Radoslav Medzihradský: Novoročný výstup na Turniansky hrad
  8. Jaroslav Kmeť: Ako na krízu?
  1. Rastislav Puchala: Vraj je to sfetovaný trpaslík 30 479
  2. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 17 186
  3. Martin Plesch: Pán primátor, načo vlastne máme Mestskú políciu v Bratislave? 8 011
  4. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles 6 932
  5. Rastislav Čurma: Divotvorný Kráľovský Chlmec - Maďar, maďarský, najmaďarskejší 4 895
  6. Ján Šeďo: Sliepky na Ukrajine sú iné ako naše ? 3 720
  7. Tereza Kazdová: Fico má rád pekné ženy, Babiš je na blondíny. Verejný diskurz volá po feministoch 3 694
  8. Ján Valchár: Jedenásť mesiacov štvordňovej operácie (Moskvu ale ubránime!) 3 367
  1. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  3. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  4. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  6. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
  7. Jiří Ščobák: Avatar 2: Začátek nového příběhu
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 53. - Antarktída - Druhá Byrdova antarktická expedícia (1933 - 1935)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Blogy SME

  1. Dušan Koniar: Dzurindov projekt valcuje čítanosť aj diskusie
  2. Elena Antalová: "Kecy a fakty o tzv.demokracii". Kniha Karola Ondriaša vyšla síce v roku 2004, no chcela by udávať smer Smeru.
  3. Anton Kovalčík: Afganské fiasko ZSSR 3.
  4. Adam Austera: Ako budú farmaceutickí giganti bojovať proti COVID v roku 2023?
  5. Lucia Žárska: Microsoft masovo prepúšťa zamestnancov, na výsledkoch to zatiaľ nevidno
  6. Irena Šimuneková: Čierno biely svet
  7. Radoslav Medzihradský: Novoročný výstup na Turniansky hrad
  8. Jaroslav Kmeť: Ako na krízu?
  1. Rastislav Puchala: Vraj je to sfetovaný trpaslík 30 479
  2. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 17 186
  3. Martin Plesch: Pán primátor, načo vlastne máme Mestskú políciu v Bratislave? 8 011
  4. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles 6 932
  5. Rastislav Čurma: Divotvorný Kráľovský Chlmec - Maďar, maďarský, najmaďarskejší 4 895
  6. Ján Šeďo: Sliepky na Ukrajine sú iné ako naše ? 3 720
  7. Tereza Kazdová: Fico má rád pekné ženy, Babiš je na blondíny. Verejný diskurz volá po feministoch 3 694
  8. Ján Valchár: Jedenásť mesiacov štvordňovej operácie (Moskvu ale ubránime!) 3 367
  1. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  3. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  4. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  6. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
  7. Jiří Ščobák: Avatar 2: Začátek nového příběhu
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 53. - Antarktída - Druhá Byrdova antarktická expedícia (1933 - 1935)

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu