Sobota, 25. január, 2020 | Meniny má Gejza

Krajinár: obchvat urýchli zaostávanie Komárna

Podľa Michala Deraja je hlavným dôvodom pre výstavbu obchvatu Komárna fakt, aby si na predaji pozemkov pod cestou zarobili určití politici.

Obchvat Komárna bol témou rokovania mestského zastupiteľstva.Obchvat Komárna bol témou rokovania mestského zastupiteľstva.(Zdroj: MIRO PASTOREK)

KOMÁRNO. Trasa severného obchvatu, ktorú v novembri odobrili mestskí poslanci, ohrozí rozvoj Komárna. Tvrdí to krajinár Michal Deraj, ktorý pracoval na rozvojových projektoch OSN i pre dánske ministerstvo životného prostredia. Za zvoleným variantom vidí politický kšeft.

Čo vyčítate schválenému plánu severného obchvatu Komárna?

- Zvolený variant je absolútne nevhodne umiestnený v krajinnom priestore. Navyše, z hľadiska prírodných podmienok aj ekonomiky by bolo oveľa lepšie obchvat aglomerácie Komárno-Komárom viesť južnou traťou pod Komáromom.

Článok pokračuje pod video reklamou

Prečo?

- Vidí to každý, kto sa pozrie na mapu. Pod maďarským Komáromom nie sú žiadne rieky či iné prírodné prekážky, je to poľnohospodárska krajina. Netreba tam stavať premostenia či narúšať rekreačnú zónu. To je najvhodnejšia trasa, a nie tam, kde sú rieky, jediné rekreačné zázemie mesta a chránené územia.

Prečo sa podľa vás napriek tomu bude obchvat stavať na severe Komárna?

- Tlak na severný obchvat nad Komárnom sa nezakladá na odborných argumentoch, ale na politických a podnikateľských špekuláciách. O ničom inom to nie je.

Máte informácie o nejakých konkrétnych špekuláciách?

- Všetci dobre vedia, že hlavným dôvodom pre výstavbu rýchlostnej cesty R 7 – hoci po Holice či Dunajskú Stredu má opodstatnenie – a obchvatu Komárna bolo, aby si na predaji pozemkov pod týmito cestami zarobili určití politici veľmi slušné peniaze.

Čo pre Komárno bude znamenať, keď bude obchvat vedený tam, kde je nakreslený?

- Z hľadiska rozvoja to bude znamenať to, že Komárno sa nikdy nestane atraktívnym mestom. Totálne sa zničí jeho zázemie. V rozumnom štáte, kde platia rozumné postupy a prístupy by z toho urobili pre obyvateľov atraktívne miesto, ale Komárno si zázemie absolútne zničí. Takisto ako v prípade Nádvoria Európy, z ktorého je fiasko, spravili politické a nie odborné rozhodnutie.

Aký bude podľa vás jeho výsledok?

- Komárno zaostáva a tento obchvat zaostávanie len urýchli.

Prečo?

- Pretože do takéhoto mesta nikto nebude chcieť prísť. Mesto nebude ani pre obyvateľov, ani pre ľudí, ktorí by sa doň chceli vrátiť. Obchvat nezapadá to do žiadnej rozvojovej koncepcie, je to čisto pre politický kšeft.

Dá sa s tým ešte niečo urobiť?

- Aby sa začalo stavať, treba uvoľniť dlhovú brzdu. Preto Most-Híd na uvoľnenie dlhovej brzdy tak tlačí. Pochybujem však, že s tým minister Kažimír a Smer budú súhlasiť: nebudú zvyšovanie zadlženosti akceptovať len preto, aby ich politickí partneri mali kšefty. Jedine v tomto finančnom hľadisku je nádej, že projekt zapadne prachom.

Trasa obchvatu bola známa už dvanásť rokov, petícia Komárňanov proti nej vznikla až v septembri tohto roka. Prečo občiansky odpor prišiel tak neskoro?

- Obyvatelia Komárna sa možno prebudili, až keď im začalo tiecť do topánok. Radšej však neskoro ako nikdy. Som veľmi rád, že sa zmobilizovali. Dúfam, že v tom budú pokračovať a nenechajú to tak. Pretože sú to slepé ulice, do ktorých ich a celé Komárno zavádzajú politici. Je to niečo nehorázne. Na Slovensku je možné všetko – je to krajina neobmedzených možností pre vládnucich politikov.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zimná dovolenka: Doprajte si slnko a pohodu v Egypte
  2. Stredné školy: Kam a kedy poslať prihlášku?
  3. Fixný výnos teraz až do 8 % ročne
  4. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny
  5. Na otočku či pár dní. Tieto výlety za hranice zvládnete hocikedy
  6. Ako budeme jesť v roku 2020? Letí výstrednosť aj ekológia
  7. First moment Turecko: Deväť hotelov len pre dospelých
  8. Prichádza nová doba: firmy, ktoré riešia spoločenské problémy
  9. Viete, prečo sú dôležité ekologické predajne?
  10. Slovenský magazín čítajú v 83 krajinách sveta. Viete, o čom je?
  1. Zimná dovolenka: Doprajte si slnko a pohodu v Egypte
  2. Košičan Erik Ňarjaš vyzve do tanca parlament!
  3. Úrazy v zimnom období sú častou príčinou práceneschopnosti
  4. OMV otvára novú čerpaciu stanicu v Liptovskom Mikuláši
  5. Stredné školy: Kam a kedy poslať prihlášku?
  6. Rádio Košice počúva každý tretí Košičan
  7. Fixný výnos teraz až do 8 % ročne
  8. Šperk, ktorý sa neodkladá do šperkovnice
  9. Hlavným partnerom súťaže Podnikateľka Slovenska sa stala BILLA
  10. Kúpeľný park Kováčová spustil predaj nových pozemkov
  1. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny 15 278
  2. First moment Turecko: Deväť hotelov len pre dospelých 12 150
  3. Slovenský magazín čítajú v 83 krajinách sveta. Viete, o čom je? 10 238
  4. Na otočku či pár dní. Tieto výlety za hranice zvládnete hocikedy 10 092
  5. Takto by ste sa mali správať v horách, radí horský záchranár 9 127
  6. Tipy od sprievodkyne: Magický Marakéš vás očarí svojimi vôňami 7 251
  7. Obraz, ktorý chceli komunisti do každého bytu, ide na kreditky 7 217
  8. Stredné školy: Kam a kedy poslať prihlášku? 7 055
  9. Miesta na Slovensku, o ktorých ste možno nevedeli 7 049
  10. Fixný výnos teraz až do 8 % ročne 7 012

Hlavné správy z Správy Nové Zámky, Štúrovo a Komárno - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Nové Zámky

Šípkari sa stretli v Miléniu

Na podujatí sme spoznali majstrov Slovenska.

Takto to vyzeralo v hale Milénium počas majstrovstiev Slovenska v šípkach.

SPORT CLUB SLOVAKIA aktívny aj v zime

Novozámockí kajakári sa intenzívne pripravujú na novú sezónu.

 Mladí novozámockí kajakári so svojim trénerom Radimom Králom.

Mesto Štúrovo musí riešiť akútny problém s odpadovým hospodárstvom

Zmluva s poskytovateľom služieb sa skončila koncom minulého roka.

komunálny odpad
Primár neurológie Zoltán Jakubovich predvádza nový prístroj.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Vybrali SME

Už ste čítali?