Štvrtok, 6. október, 2022 | Meniny má Natália

V prístave v Komárne by mal vzniknúť mobilný terminál za 20 miliónov

V komárňanskom prístave by mal vzniknúť mobilný terminál LNG. Projekt je v štádiu posudzovania vplyvov na životné prostredie.

V komárňanskom prístave by mal vzniknúť mobilný terminál LNG.V komárňanskom prístave by mal vzniknúť mobilný terminál LNG. (Zdroj: Tibor Somogyi)

KOMÁRNO. Spoločnosť Danube LNG, európske zoskupenie hospodárskych záujmov pripravuje vybudovanie mobilného terminálu LNG (liquified natural gas) v prístave v Komárne. Výstavba terminálu by sa mala začať v priebehu roka 2018, realizovať sa bude na etapy. O dva roky neskôr by mal byť terminál spustený do prevádzky. Odhadovaná výška nákladov na stavbu predstavuje 20 miliónov eur.

Počas prevádzky by malo na termináli pracovať 25 zamestnancov. Projekt je v štádiu posudzovania vplyvov na životné prostredie. Podľa predloženého projektu je v územnom pláne mesta Komárno areál navrhovanej činnosti zadefinovaný ako návrhová plocha rekreačných areálov a cestovného ruchu v zastavanom území. Realizácia navrhovanej činnosti si bude vyžadovať zmenu územnoplánovacej dokumentácie, ktorej bude predchádzať súhlas mestského zastupiteľstva.

SkryťVypnúť reklamu

Skvapalnený zemný plyn je alternatívnym zdrojom paliva

Členské štáty Európskej únie sú v zmysle smernice Európskeho parlamentu a Rady EÚ z októbra 2014 o zavádzaní infraštruktúry pre alternatívne palivá povinné zabezpečiť zavedenie primeraného počtu čerpacích staníc LNG vo vnútrozemských prístavoch na umožnenie premávky plavidiel vnútrozemskej vodnej dopravy používajúcich LNG v základnej sieti TEN-T (Trans-European Transport Network) do 31. decembra 2030.

Skvapalnený zemný plyn ako alternatívny zdroj paliva sa stal pre Európsku komisiu jednou z možností zníženia emisií skleníkových plynov z dopravy a ukončenie závislosti dopravy od ropy. Plné využitie skvapalneného zemného plynu si však vyžaduje v EÚ vytvorenie priaznivého regulačného rámca a kritického množstva investícií do infraštruktúry. Pre tento účel bol spustený projekt LNG Masterplan for Rhine-Main-Danube, do ktorého je zapojených 33 firiem a organizácií z 12 členských štátov EÚ. Cieľom projektu je dosiahnuť, aby sa vnútrozemské prístavy na osi Rýn/Mása-Mohan-Dunaj stali kľúčovými distribučnými centrami pre LNG, prostredníctvom ktorých bude možné rozvíjať ďalšie odvetvia, ako napríklad verejná osobná doprava, nákladná doprava a energetický priemysel.

SkryťVypnúť reklamu

V Európe existuje 27 terminálov LNG

Danube LNG, európske zoskupenie hospodárskych záujmov zabezpečuje pre Slovenskú republiku pripravovaným projektom súbor činností zameraných na vytvorenie komplexného prepravného a skladovacieho systému dodávok skvapalneného zemného plynu s ťažiskovým využitím Dunajskej lodnej prepravy. Na Slovensku boli vytypované lokality na výstavbu LNG terminálu verejné prístavy v Bratislave a Komárne. Realizácia navrhovanej činnosti bude mať nadnárodný hospodársky vplyv, pretože bude ako jediná zabezpečovať príjem paliva LNG vodnou cestou a jeho ďalšiu distribúciu v SR.

LNG (liquified natural gas) je veľmi čistá kvapalná forma zemného plynu, ktorá sa v prírode nevyskytuje. Do členských štátov EÚ sa importuje hlavne z Kataru, ktorý je v súčasnosti najväčším vývozcom LNG na svete, Alžírska a Nigérie. V Európe existuje v súčasnosti 27 terminálov LNG so súhrnnou kapacitou 203 biliárd metrov kubických ročne. Rozostavané sú ďalšie štyri terminály so spoločnou kapacitou 23 miliárd metrov kubických. Implementácia projektov výstavby LNG terminálov ako súčasť komplexného riešenia využívania LNG je súčasťou Strategického plánu rozvoja dopravnej infraštruktúry SR do roku 2020.

Najčítanejšie na My Nové Zámky

Inzercia - Tlačové správy

  1. Slováci a peniaze: Na čo sporíme a koľko investujeme?
  2. 8 najčastejších problémov ústnej dutiny a zubov
  3. Nakúpte pre seba aj pre ľudí, ktorí potrebujú pomoc
  4. Putinovi hackeri, biznis s krytmi a špekulácie s energiami
  5. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52%
  6. Certifikované vzdelávanie pomáha firmám v rozvoji zamestnancov
  7. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané
  8. V Žiline projektujú železnice pre Londýn, Austráliu i Čínu
  1. Kedysi boli takéto šóry na práčku PHILCO. Dnes ju môžete VYHRAŤ!
  2. 8 najčastejších problémov ústnej dutiny a zubov
  3. Nakúpte pre seba aj pre ľudí, ktorí potrebujú pomoc
  4. Riešenie Atosu zachraňuje životy
  5. Nechajte sa zelektrizovať!
  6. Certifikované vzdelávanie pomáha firmám v rozvoji zamestnancov
  7. Putinovi hackeri, biznis s krytmi a špekulácie s energiami
  8. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52%
  1. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané 20 384
  2. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52% 7 724
  3. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať? 7 348
  4. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 7 289
  5. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň 6 009
  6. Dôležitosť duševnej pohody 5 060
  7. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma 3 226
  8. Putinovi hackeri, biznis s krytmi a špekulácie s energiami 2 806

Blogy SME

  1. Nicholas Wintzler: Niektoré maľby a zápisky za posledný polrok.
  2. Viktória Holejová: Na zdravie (Slovensko)!
  3. Ján Marton: Vlčanov odkaz potravinovým podvodníkom - poďte, u nás sa Vám nič nemôže stať.
  4. Marián Betík: "Smrť má s nami ľahšiu prácu"
  5. Anna Miľanová: Medvedík...
  6. Martin Borecky: Život je fajn
  7. Štefan Vidlár: A dokonané bude
  8. Soňa Bulbeck: O zodpovednosti, rodičoch a učiteľoch...
  1. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 5 941
  2. Ján Valchár: Gratulujeme, 60.000. A ruské tanky dostávajú defekty. 4 729
  3. Ján Valchár: Keď už aj propagandisti plačú... 4 206
  4. Ľuboš Vodička: Krvavá streda v Prešporku 4 026
  5. Miroslav Kocúr: Progresívny fašizmus voči kresťanom? 3 786
  6. Matúš Lazúr: Koľko rôznych "dedečkov" s platmi ako minister živíme z našich daní v rôznych organizáciách napojených na štátne peniaze ? 3 765
  7. Peter Slamenik: Dubák sem, dubák tam. 2 801
  8. Matúš Lazúr: Na retardovaných vodičov platia len retardéry. Pri zastávkach MHD najlepšie také že pri 60-tke im rovno utrhne nápravu. 2 627
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Nové Zámky, Štúrovo a Komárno - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Nové Zámky

Lokálni producenti vína a burčiaku môžu po dvoch pandemických rokoch opäť predávať na jarmokoch, aj ich však zastihlo zdražovanie energií.

Drobní lokálni vinári sa po dvoch pandemických rokoch boria so zdražovaním.


35m

Aj naďalej budú prebiehať kontroly hraníc s Maďarskom.


2 h

Vodiči musia dať pozor na dopravné uzávery centra mesta a priľahlých ciest.


TASR 5 h
Ilustračné foto.

Pre dieťa je veľmi ťažké kyberšikanu identifikovať.


4. okt

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Štvorročné dieťa utrpelo poranenia hlavy.


a 1 ďalší 24 h

Miesto výskytu držia v tajnosti.


5. okt

Nebezpečnú križovatku nemá kto opraviť.


5. okt

Gangsterka, ktorú natáčali v Lučenci aj Rimavskej Sobote, prichádza do kín.


24 h

Blogy SME

  1. Nicholas Wintzler: Niektoré maľby a zápisky za posledný polrok.
  2. Viktória Holejová: Na zdravie (Slovensko)!
  3. Ján Marton: Vlčanov odkaz potravinovým podvodníkom - poďte, u nás sa Vám nič nemôže stať.
  4. Marián Betík: "Smrť má s nami ľahšiu prácu"
  5. Anna Miľanová: Medvedík...
  6. Martin Borecky: Život je fajn
  7. Štefan Vidlár: A dokonané bude
  8. Soňa Bulbeck: O zodpovednosti, rodičoch a učiteľoch...
  1. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 5 941
  2. Ján Valchár: Gratulujeme, 60.000. A ruské tanky dostávajú defekty. 4 729
  3. Ján Valchár: Keď už aj propagandisti plačú... 4 206
  4. Ľuboš Vodička: Krvavá streda v Prešporku 4 026
  5. Miroslav Kocúr: Progresívny fašizmus voči kresťanom? 3 786
  6. Matúš Lazúr: Koľko rôznych "dedečkov" s platmi ako minister živíme z našich daní v rôznych organizáciách napojených na štátne peniaze ? 3 765
  7. Peter Slamenik: Dubák sem, dubák tam. 2 801
  8. Matúš Lazúr: Na retardovaných vodičov platia len retardéry. Pri zastávkach MHD najlepšie také že pri 60-tke im rovno utrhne nápravu. 2 627
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu