Cestný most v Komárne má schválené peniaze z eurofondov

Komárno a maďarský Komárom bude spájať nový cestný most.

VizualizáciaVizualizácia (Zdroj: Min. dopravy)

KOMÁRNO. Slovenské ministerstvo dopravy spolu s maďarským ministerstvom národného rozvoja plánujú ďalšie spoločné projekty. Zamerajú sa aj na modernizáciu prístavov na Dunaji. Komárno a maďarský Komárom bude spájať nový cestný most. Európska komisia schválila viac ako 100 miliónov eur na tento cezhraničný projekt v rámci Nástroja na prepájanie Európy.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Potreba cestných prepojení

„Slovensko a Maďarsko sú dobrí susedia. Potrebujeme budovať cestné spojenia, ktoré zlepšia podmienky pre rozvoj cezhraničných podnikateľských aktivít a naštartujú rozvoj turistiky a cestovného ruchu v strede Európy. Projekt výstavby mostu Komárno – Komárom je učebnicovým príkladom toho, na čo majú slúžiť eurofondy – spájať susedov a krajiny bezpečnými cestami,“ povedal minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Ján Počiatek.

SkryťVypnúť reklamu

Nástroj na prepojenie Európy slúži na financovanie projektov, ktoré doplnia chýbajúce spojenia v energetickej, dopravnej a digitálnej sieti Európy. Jedným z jeho všeobecných cieľov je posilniť prínos vnútrozemských vodných ciest a prístavov k trvalo udržateľnej európskej sieti nákladných dopravných ciest.

Asymetrický most

Prioritou sú okrem iného projekty poskytujúce zlepšenie prístupu k prístavom a spojenie vnútrozemských prístavov so železničnými a cestnými úsekmi základnej siete TEN-T. A práve toto spĺňa projekt cestného mostu Komárno – Komárom, pretože prispeje k modernizácii hlavnej siete TEN-T, konkrétne koridoru Rýn – Dunaj a k lepšej dostupnosti prístavov Komárno a Komárom.

Navrhovaná verzia mosta je asymetrický most s jedným pylónom a závesnými káblami. Cez most povedie hlavná cesta s dvoma jazdnými pruhmi. Na prítokovej strane vozovky sa nachádza obojsmerný chodník pre chodcov o šírke 1,80 m a druhej strane (odtokovej) je plánovaná cyklotrasa o šírke 2,5 m.

SkryťVypnúť reklamu

Výstavba sa začne tento rok

Stavebný projekt mostu a príjazdových ciest na oboch stranách hranice je rozdelený na časti, ktoré majú postaviť maďarská a slovenská strana. Na úsek, ktorý je v gescii Slovenska, sa v súčasnosti pripravuje verejné obstarávanie. Ministerstvo dopravy predpokladá začatie výstavby ešte v tomto roku. Most by mal byť hotový v roku 2018.

Celkový odhadovaný rozpočet projektu je vyše 117 miliónov eur. Slovensko získa z fondov EÚ na projekt viac ako 47,6 mil. eur, Maďarsko môže počítať s príspevkom vo výške viac ako 52,5 mil. eur.

Ďalšia spolupráca 
s Maďarskom

Ministerstvo pripravuje spolu so svojim maďarským partnerom nové projekty s ambíciou financovania z programu CEF. Tak ako pri všetkých eurofondových projektoch, aj v prípade projektov rozvoja vodných ciest a prístavov je potrebné a vyžadované vypracovanie strategických plánov rozvoja a štúdie uskutočniteľnosti.

SkryťVypnúť reklamu

Na oba dokumenty, ktoré majú slúžiť ako podklad k modernizácii prístavov Komárno a Komárom, chce Slovensko a Maďarsko získať financie v rámci aktuálnej výzvy na predkladanie žiadosti o nenávratný finančný príspevok.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Nové Zámky

Komerčné články

  1. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  1. Koľko stojí dovolenka na lodi a koľko apartmán pri mori?
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  5. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  7. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  8. Kaufland pozýva na letnú oslavu plnú farieb: príde Tina aj Kali
  1. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 6 870
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 6 106
  3. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 4 454
  4. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 3 123
  5. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 387
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 376
  7. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 1 975
  8. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár 1 524
  1. Andrea Podešvová: Je nevera vždy zrada, alebo niekedy len volanie o pomoc?
  2. Dávid Polák: Kto je v skutočnosti "Bibi" Netanyahu?
  3. Viktor Pamula: Konsolidácia po Ficovsky
  4. Miroslav Lisinovič: Z mojej papierovej dielne: vodáreň pre parné lokomotívy
  5. Ľuboš Vodička: Viedenské podzemie, čiže príbeh Tretieho muža a krásnej Jeanny
  6. Jan Pražák: Mami, proboha, proč ty ve svém věku chceš být ještě hezká?
  7. Elena Antalová: Aj KDH môže na Slovensku vyhrať voľby
  8. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 24 759
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 17 110
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 16 345
  4. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 5 994
  5. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 4 999
  6. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 531
  7. Otilia Horrocks: Tzv. lokálpatrioti ukázali občanom prostredník. 4 350
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti! 4 074
  1. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  2. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  3. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  4. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  6. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  7. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Andrea Podešvová: Je nevera vždy zrada, alebo niekedy len volanie o pomoc?
  2. Dávid Polák: Kto je v skutočnosti "Bibi" Netanyahu?
  3. Viktor Pamula: Konsolidácia po Ficovsky
  4. Miroslav Lisinovič: Z mojej papierovej dielne: vodáreň pre parné lokomotívy
  5. Ľuboš Vodička: Viedenské podzemie, čiže príbeh Tretieho muža a krásnej Jeanny
  6. Jan Pražák: Mami, proboha, proč ty ve svém věku chceš být ještě hezká?
  7. Elena Antalová: Aj KDH môže na Slovensku vyhrať voľby
  8. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 24 759
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 17 110
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 16 345
  4. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 5 994
  5. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 4 999
  6. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 531
  7. Otilia Horrocks: Tzv. lokálpatrioti ukázali občanom prostredník. 4 350
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti! 4 074
  1. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  2. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  3. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  4. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  6. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  7. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu