NOVÉ ZÁMKY. Budúci zamestnávatelia vyžadujú cudzí jazyk bez ohľadu na to, či pracujete v zahraničí alebo stretávate zahraničných partnerov na domácej pôde. Stredná odborná škola Jesenského sa zúčastnila zaujímavého Comenius s názvom BOB – Za našimi hranicami.
Bez strachu z práce v zahraničí
Cieľom bolo naučiť mladých ľudí čeliť strachu študovať, žiť alebo pracovať v zahraničí.
Na stretnutiach sa snažili, aby študenti pochopili dôležitosť medzikultúrnych vzťahov a komunikácie v cudzom jazyku. V dnešnej dobe budúci zamestnávatelia vyžadujú cudzí jazyk bez ohľadu na to, či pracujete v zahraničí alebo stretávate zahraničných partnerov na domácej pôde.
Projekt umožnil získať realistický pohľad na Európu a uvedomiť si možnosti, ale aj limity fungujúceho demokratického spoločenstva.
Študenti pracovali v medzinárodných tímoch, keďže prvotným úmyslom bolo odstrániť strach z komunikácie v anglickom jazyku.
Navštívili tri štáty
Niekoľko vybraných študentov z Nemecka, Lichtenštajnska a Španielska spolu so študentmi novozámockej strednej odbornej školy sa stretávali v priebehu dvoch rokov vždy v jednej z krajín.
Ako prvé navštívili študenti Nemecko. V meste Hameln sa študenti učili vnímať Európu ako politicky a ekonomicky jednotnú.
V španielskom meste Andújar získali teoretické a praktické skúsenosti chápania neverbálnej komunikácie v rozličných krajinách. Spoločne oslávili Deň Európy tancom na námestí.
V hlavnom meste Lichtenštajnska Vaduz mali za úlohu naučiť sa vytvárať profesionálne životopisy, žiadosti do zamestnania a v reálnych firmách si vyskúšali pracovné pohovory, napríklad s firmou Swarovski, HILTI a podobne.
Rozlúčka v Nových Zámkoch
Rozlúčkové stretnutie sa konalo v Nových Zámkoch. Tu sa študenti učili využiť v profesijnom prostredí svoje nadobudnuté komunikačné a praktické znalosti.
Na pracovisku praktického vyučovania Koliba Dolina si pri formálnej pracovnej večeri študenti vyskúšali rôzne simulované situácie.
Zlepšili si angličtinu
Koordinátorky Kornélia Staudtová, Ingrid Uhrinová a Andrea Arpášová zhodnotili: „Stretávaním sa s ľuďmi rovnakého veku a spoluprácou s nimi si študenti uvedomili, že majú podobné túžby, obavy a očakávania, napriek všetkým rozdielom vyplývajúcim z iného prostredia študentov.
Najmä vďaka pobytom v hostiteľských rodinách a vzájomných spoluprácach sa študenti učili efektívnejšie ako na teoretickej hodine v rodnej krajine. Účastníci komunikovali v anglickom jazyku a uvedomili si skutočnosť, že nemusia ovládať jazyk dokonale, aby sa pochopili. Zlepšili si používanie angličtiny a strácali strach z rozprávania. Pre veľkú úspešnosť projektu sa všetci účastníci dohodli na ďalšej spolupráci.“ ⋌
Autor: RP