NOVÉ ZÁMKY. Slovenská správa ciest má tento rok realizovať štyri kruhové križovatky. Na mieste prvej z nich už začali píliť stromy.
Na ceste do Nitry budú dva
Pri bývalej šurianskej „péteeške“ sa už začali prípravné práce na objazde, ktorý má byť o niečo ďalej smerom na Nitru ako súčasné križovanie ciest. Ďalšia kruhová križovatka sa má stavať na výjazde z Nových Zámkov smerom na Nitru a Šaľu.
Obe by sa mali stavať súčasne. Úplná uzávierka ciest počas celej výstavby sa nepredpokladá, premávku by mali púšťať v jednom jazdnom pruhu.
Budú ich stavať súčasne
Tretí kruhový objazd už motoristi netrpezlivo očakávajú pri bývalom Mliekospole. Znalci dopravnej situácie radšej na križovatku vchádzajú okľukou okolo predaje automobilov. Jednou z najväčších nehôd posledného obdobia bola zrážka dvoch nákladných áut, ktorá úplne zablokovala rannú premávku.
Štvrtý kruhový objazd pribudne na hlavnej križovatke v Dvoroch nad Žitavou. Pôvodne mal mať väčší priemer, na ktorý však nebolo dosť miesta.
Ako nám oznámila hovorkyňa Slovenskej správy ciest Zuzana Hromcová, výstavba prvej kruhovej križovatky sa začne v druhej polovici apríla. „Križovatky sa pravdepodobne budú stavať súčasne. Majú rôzne termíny, ale chceli by sme ich všetky ukončiť do konca roka,“ dodala Z. Hromcová.
Opravia ďalšie úseky ciest
„V decembri 2014 boli jasní víťazi výberového konania na opravy ciest v okresoch Nové Zámky a Komárno.
„Pred niekoľkými dňami sa podpisovali zmluvy sa posledné dva úseky v Novozámockom okrese,“ povedal Valentín Gál, riaditeľ Regionálnej správy a údržby ciest Nové Zámky.
Podľa jeho vyjadrenia sa bude opravovať vyše sedemnásťkilometrový úsek od studničky pri Bardoňove až na koniec Dedinky, a potom cez odbočku na Plavé Vozokany až po Tekovské Lužany.
Ďalšou cestou určenou na opravu je úsek Semerovo – Čechy – Kolta (8,5 kilometra) a z Dvorov nad Žitavou na koniec štátnej cesty v Branove (4,3 kilometra). V Komárňanskom okrese budú opravovať cestu z Trávnika do Tône (6 kilometrov). Celkom 85 % nákladov zaplatia európske fondy, desať percent štátny rozpočet a päť percent Nitriansky samosprávny kraj.
Opravia aj most
„Na menej ako osemnásťkilometrový úsek od Pozby bude treba asi 13-tisíc ton obalenej zmesi, čo je 25-dňová produkcia výrobnej linky,“ upozorňuje riaditeľ V. Gál.
Ďalším miestom, ktoré už akútne potrebuje opravu, je cestný most pri novozámockom kúpalisku Štrand. Aj tu sa predpokladá len čiastočná uzávierka cesta počas trvania opravy.