Streda, 13. november, 2019 | Meniny má Stanislav

Vodiča z Novozámockého okresu čaká druhý štart na Dakare

Štvrtého januára štartuje siedmy ročník najväčšej svetovej rally Dakar. Už druhý krát sa motoristického podujatia v troch juhoamerických krajinách zúčastní Róbert Kasák zo Semerova.

Vlaňajší premiérový štart R. Kasáka.Vlaňajší premiérový štart R. Kasáka.

SEMEROVO. Súťaží ako vodič Tatry v kategórii asistenčných kamiónov. Vlani bola jeho tatrovka vôbec prvým kamiónom v histórii pretekov, ktorý štartoval pod slovenskou vlajkou. V svojej kategórii skončil druhý.

Oslovili sme ho krátko pred odletom do južnej Ameriky.

Koľko si musí pilot vziať batožiny?

Teraz treba už len to najnutnejšie, pretože väčšina vecí šla v predstihu spolu s kamiónmi. Z dejiska štartu prvej etapy nehlásili nič mimoriadne, takže predpokladám, že technika je v poriadku.

dakar1_r5355_res.jpg

Do južnej Ameriky vyšli zo Semerova dokonca dve tatrovky. Ich posledná zastávka na Slovensku. Foto: (MA)

Článok pokračuje pod video reklamou

Piloti F1 majú pred pretekom špeciálnu kondičnú prípravu. Ako vyzerala tá vaša, keďže ste zamestnaný človek?

Fyzickú záťaž mám pri každodennej práci. Tento rok som prípravu trošku „šidil“. Mal som zranené koleno a v poslednom čase som bol dosť vyťažený. Na špeciálnu prípravu zostalo minimum času.

Väčšinu roka žijete v nadmorskej výške okolo 200 metrov nad morom. Ako zvládate vysokohorské etapy v niekoľkotisícovej výške?

Nerobia mi osobitné problémy. Vlani ma bolela hlava počas prvej etapy. Až najvyššom vrchole celej etapy som zistil, prečo. Ale potom som si asi zvykol. Jediným problémom vo vysokých nadmorských výškach je, že sa vám zdá všetko podstatne ťažšie. Traja sme nedokázali zdvihnúť koleso pri výmene.

dakar2_r5070_res.jpg

R. Kasák za volantom pretekárskeho kamióna. Foto: (MA)

Zisťovali ste, aký povrch a profil etáp vás v južnej Amerike čaká?

Niektoré budú asi dosť podobné vlaňajším. Extrémne ťažká bude maratónska etapa do Iquique. Jeden deň ideme tam, prespíme v púšti v stanoch a druhý deň späť. Asi sa bude podobať etapám, aké som v minulých rokoch absolvoval počas Africa Eco Race. Tá sa jazdí po trase pôvodnej Rally Paríž – Dakar a bolo na nej bežné bivakovať v púšti. V južnej Amerike je to novinka.

Navyše, medzi etapami nebude žiadna technická asistencia, aj pneumatiky budú označené. Môže to byť výhoda pre osádky, ktoré si vedia väčšinu vecí na aute opraviť samy. Každý už vopred avizuje, ako tam bude jazdiť opatrne. Ale nakoniec to vždy dopadne tak, že každý pôjde, čo to len dá.

dakar_pilot-robo-kasak-slovensko---navig_r9708_res.jpg

Pilot Robo Kasák (Slovensko) s navigátorom Chrisom Watmanom (Austrália) počas vlaňajšieho Dakaru. Foto: archív RK

Urobili ste na pretekárskom kamióne nejaké technické zmeny?

Tento rok nás čaká prestavba auta, preto sa extrémne zmeny nediali. Skôr sme sa snažili dať ho do takého technického stavu, aby sme na trati nemali vážnejšie problémy. Len na zdvíhanie kolesa už máme navijak.

Dajú sa porovnať predštartové pocity pri premiére a teraz?

Na Dakare nie je to jednoduché vôbec dôjsť do cieľa. Tréma je vždy, ale atmosféra pomáha a počas pretekov to z človeka opadne. Tento rok som trochu pokojnejší, pretože sme sa dôkladne venovali príprave auta.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Denisa Fedáková: Štyridsiatka nie je vôbec prekážkou
  2. 5 prekvapivých vecí, ktoré menia náš svet a ani o tom nevieme
  3. Kedy sa vám jazda na LPG oplatí, ako servisovať a kde netankovať
  4. Ako efektívne doplniť železo? Odpovedá MUDr. Radovan Juríček
  5. Vysokoškolský bedeker: Na ktorú univerzitu poslať prihlášku?
  6. Darčeky sa dajú tento rok kúpiť výhodnejšie
  7. Obyčajné dáta sa dokážu premeniť na neobyčajné veci
  8. Nestarnú, ale dozrievajú
  9. Vykurujete plynom? Využite špeciálnu ponuku od ZSE
  10. TOP pätnásť miest v Spojených arabských emirátoch
  1. Dlhopisy a zmenky: fixný výnos 5,5 - 7 % p.a.
  2. Ako efektívne doplniť železo? Odpovedá MUDr. Radovan Juríček
  3. Vysokoškolský bedeker: Na ktorú univerzitu poslať prihlášku?
  4. Prezentácia zahraničných partnerských univerzít na EUBA
  5. Tatras guide: A fresh take on the stunning soul of Slovakia
  6. Nové palivo E10 zníži emisie v doprave
  7. Denisa Fedáková: Štyridsiatka nie je vôbec prekážkou
  8. Darčeky sa dajú tento rok kúpiť výhodnejšie
  9. 5 prekvapivých vecí, ktoré menia náš svet a ani o tom nevieme
  10. Raj prírodného snehu Aflenzer Bürgeralm v regióne HOCHsteiermark
  1. 5 najúčinnejších tipov, ako sa zbaviť bolesti hlavy 13 066
  2. TOP pätnásť miest v Spojených arabských emirátoch 10 416
  3. Príbehy z raketovej základne, ktoré ste nikdy nemali počuť 9 545
  4. Pre prácu v banke sú nevyhnutné tri schopnosti. Máte ich? 7 567
  5. Kedy sa vám jazda na LPG oplatí, ako servisovať a kde netankovať 5 733
  6. Nový Volkswagen Golf a jeho 7 zásadných noviniek 5 490
  7. Limitovaná ponuka: balík SME.sk + DIGI GO so zľavou až 52 % 5 224
  8. Vykurujete plynom? Využite špeciálnu ponuku od ZSE 5 013
  9. VIVO! prišlo do Bratislavy 4 815
  10. Vyjadrením bohatstva nie sú peniaze, ale múdrosť 4 326

Hlavné správy z SME | MY Nové Zámky - aktuálne správy

Z jasného zápasu bola dráma

Novozámčania však napokon dôležité víťazstvo dosiahli.

Zo zápasu Topoľčany - Nové Zámky 27:29.

Po požiari zostali Šurany bez pracovných strojov

Zhorelo smetiarske vozidlo, traktor, bager, cisterna a nákladné autá. Predbežné škody vyčíslili na 300-tisíc eur.

Jesenný trón Šahanom

Víťaznú sériu Okoličnej ukončili Podlužany.

Ilustračné foto.

Na čele šiestej ligy opäť Tvrdošovce

Jesenným majstrom sedmičky bez prehry Rastislavice.

Ilustračné foto

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Aktualizácia 18:00

Neuveriteľná kolóna na Hospodárskej ulici v Trnave

Vodiči sa museli obrniť poriadnou trpezlivosťou.

Žilinská polícia navrhla obžalovať tínedžerku z vraždy mladíka

Spis už predložil dozorujúcemu prokurátorovi.

Vybrali SME

Už ste čítali?