V premávke sme mali kritické dva dni

Počas troch januárových týždňov cestári v priemere každý deň všetky zverené cesty posypali a dvakrát denne ich prepluhovali.

Ilustračná fotografia.Ilustračná fotografia. (Zdroj: RSaÚC)

NOVÉ ZÁMKY. Od Nového roka do 23. januára zaznamenala evidencia Regionálnej správy a údržby ciest (RSaÚC) osemnásť mrazivých dní (z nich sedem dokonca ľadových). Počas jedenástich dní snežilo a ďalšie štyri dni pršalo.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Výkony takmer každý deň

Osemnásť dní roka 2013 boli pracovníci zimnej údržby novozámockej RSaÚC na cestách. Zimnú údržbu robia na celkovej dĺžke 612 kilometrov ciest prvej až tretej triedy.

Za osemnásť dní pluhmi a radlicami odhrnuli sneh z vyše 7 600 kilometrov ciest prvej triedy a takmer 13 200 ciest druhej a tretej triedy. Soľou a inertným materiálom posypali takmer 4 200 kilometrov jednotiek a takmer 8 000 kilometrov dvojok a trojok.

SkryťVypnúť reklamu

Na jeden výkonový deň pripadlo priemerne 1 155 kilometrov pluhovania a 654 kilometrov posypu. Denne teda všetky cesty dvakrát prepluhovali a raz posypali.

4_ssssnah22_res.jpg

Typický ranný obrázok z našich sídlisk. Foto: Juraj Horváth

Dva kritické dni

Kritickými dňami minulého týždňa boli utorok a streda. „V časti šalianskeho regiónu, ktorý máme tiež na starosti, vyhlásili druhý stupeň kalamitnej situácie,“ povedal riaditeľ RSaÚC Nové Zámky Valentín Gál. „Najviac problémov robil, ako obvykle v týchto končinách, vietor. Vytváral záveje a snehové jazyky, pokrýval posypový materiál na cestách. Ešte aj čistá soľ sa zriedila a účinkovala menej, ako by mala,“ dodal.

V okolí Žiharca a Vlčian zapadli autobusy aj dodávky. Ani dva posýpače RSaÚC už nezvládali odpratávať nafúkaný sneh z cesty. Cestári museli požiadať o pomoc nakladače od zmluvných firiem. Pri Rastislaviciach museli dokonca vyťahovať cestársky posýpač, ktorý sa skĺzol mimo vozovku do zasneženého rigolu pri ceste.

SkryťVypnúť reklamu

V utorok 22. januára večer smerom na Koltu prehŕňali cestu nonstop dva posýpače s radlicami. Okolo 19. hodiny bola na ceste súvislá vrstva snehu. V závetrí, naopak, sme od odhŕňacej radlice videli lietať iskry.

Ďalšie dva pluhy jazdili smerom z Nových Zámkov na Komjatice. Ešte v stredu 23. januára ráno tu bolo spod snehu iba miestami vidieť asfalt. Len čo ustal vietor, krátko popoludní bola situácia presne opačná – na asfalte zostalo pár miest so snehom.

4_snahhh_res.jpg

Križovatka pri Šuranoch v stredu 23. januára popoludní. Foto: Miroslav Antoni

Zodraté vozidlá aj cesty

Podľa výkazov RSaÚC najazdil najnovší posýpač MAN za utorok 22. a stredu 23. januára spolu 1 111 kilometrov (z nich 740 km s pluhom), hlavne na úseku Nové Zámky – Kolta. O niečo staršia Tatra za tieto dva dni odhrnula 694 a posypala 232 kilometrov. Najmenej jazdili aj vydržali najstaršie Liazky. „Na jednej sa nám úplne zapiekol motor. Na stredisku v Gbelciach sa nám pokazil nakladač, v Nových Zámkoch relatívne nový traktor s nastaviteľnou radlicou. Chlapi na údržbe robili šestnástky,“ dodal riaditeľ V. Gál.

SkryťVypnúť reklamu

Kalamita sa podpísala aj na povrchu ciest. Mrznúci dážď, sneh, soľ a nato nonstop prejazdy so snehovými radlicami sú ideálnymi podmienkami na vymŕzanie a vytrhávanie asfaltu z výtlkov.

Počas najhorších dvoch dní sme na kritických úsekoch stretli dve autá zošmyknuté nabok z cesty. Polícia ani záchranári nehlásili žiadne tragické či hromadné havárie.

„Žiadali sme Policajný zbor SR, aby sme v takýchto podmienkach mohli označiť stúpanie na Koltu z oboch smerov dopravnými značkami, ktoré by zakázali kamiónom jazdu bez snehových reťazí. Zatiaľ sme odpoveď nedostali,“ uzavrel riaditeľ RSaÚC Valentín Gál.

ČO HOVORIA PREDPISY

Zimná údržba ciest sa riadi podľa operačného plánu schváleného nadriadenými orgánmi aj Policajným zborom SR.

Pracovníkom Regionálnej správy a údržby ciest určuje tieto povinnosti:

Odstraňovanie snehu pri bežných podmienkach

•  Na cestách prvej a druhej triedy: Z celej šírky vozovky tak, aby hrúbka zostávajúcej snehovej vrstvy neprevyšovala 3 centimetre.

• Cesty tretej triedy: Za účelom udržiavania rovnosti utlačenej snehovej vrstvy a zabezpečenia obojstranného prejazdu križovatiek. Pri intenzívnom snežení sa na cestách tretej triedy dokonca udržiava pre dopravu obojsmerne iba jeden jazdný pruh s výhybňami alebo regulovanou dopravou.

RSaÚC

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Nové Zámky

Komerčné články

  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  1. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  2. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  3. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné?
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  5. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  6. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 14 655
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 4 372
  3. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 3 743
  4. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 3 511
  5. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 3 016
  6. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 2 859
  7. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 535
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 2 370
  1. Anton Kaiser: Spievaj, že si spievaj...
  2. Ján Valchár: Delúzia svätých Cyrila a Metoda
  3. Štefan Šturdzík: Rudo narazil a musí platiť.
  4. Jozef Huljak: Peru sa rozhodlo nakúpiť 24 nových bojových lietadiel Gripen E za 3,5 miliardy dolárov – modernizácia alebo nevyhnutnosť?
  5. Erika Telekyová : Talianska letná romanca ako od Pilcherovej
  6. Martin Fronk: Kálmán Mikszáth: Slovenský Palócz, čo vedel písať lepšie než kráľ rozprávať
  7. Otilia Horrocks: Ticho, ktoré bolí viac než zákaz
  8. Ivan Čáni: Ten atentát nám bol čert dlžný.
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 27 413
  2. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 18 803
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 18 415
  4. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 17 766
  5. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 10 776
  6. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 7 660
  7. Ján Valchár: Poslušne hlásim, som doma! 5 524
  8. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 5 498
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej.
  2. Věra Tepličková: Východná alebo Keď má orientácia na všetky štyri svetové strany trhliny
  3. Marcel Rebro: Nad Kyjivom znovu tma: keď rakety vyvracajú slovenské lži
  4. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  5. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  6. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  7. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  8. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Anton Kaiser: Spievaj, že si spievaj...
  2. Ján Valchár: Delúzia svätých Cyrila a Metoda
  3. Štefan Šturdzík: Rudo narazil a musí platiť.
  4. Jozef Huljak: Peru sa rozhodlo nakúpiť 24 nových bojových lietadiel Gripen E za 3,5 miliardy dolárov – modernizácia alebo nevyhnutnosť?
  5. Erika Telekyová : Talianska letná romanca ako od Pilcherovej
  6. Martin Fronk: Kálmán Mikszáth: Slovenský Palócz, čo vedel písať lepšie než kráľ rozprávať
  7. Otilia Horrocks: Ticho, ktoré bolí viac než zákaz
  8. Ivan Čáni: Ten atentát nám bol čert dlžný.
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 27 413
  2. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 18 803
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 18 415
  4. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 17 766
  5. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 10 776
  6. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 7 660
  7. Ján Valchár: Poslušne hlásim, som doma! 5 524
  8. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 5 498
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej.
  2. Věra Tepličková: Východná alebo Keď má orientácia na všetky štyri svetové strany trhliny
  3. Marcel Rebro: Nad Kyjivom znovu tma: keď rakety vyvracajú slovenské lži
  4. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  5. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  6. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  7. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  8. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu