ŠURANY. Učitelia Tom Hallsworth a John McGeoghan z partnerskej školy sa spolu s riaditeľkou tunajšieho gymnázia Alžbetou Danielovou zúčastnili medzinárodnej konferencie o výchove a vzdelávaní v Nitre.
Pre úzky okruh učiteľov a riaditeľov škôl NSK anglickí hostia prezentovali príspevok o využívaní IT vo vyučovacom procese v ich škole. Šuranci využili prítomnosť učiteľov z Anglicka a zorganizovali seminár na tému Digitalizácia a využitie informačných technológií na hodinách anglického jazyka. Rokovacím jazykom bola angličtina a podujatie sa uskutočnilo v budove mestského múzea.
Stretnutie prehĺbilo spoluprácu medzi základnými a strednými školami v šurianskom regióne. Pozvali učiteľov anglického jazyka zo základných a stredných škôl v meste a blízkom okolí a žiakov gymnázia. S prezentáciami okrem zahraničných hostí vystúpili aj gymnazisti: A. Lobotková, K. Kiš, R. Fridriková a K. Cagáň.
Potom zahraniční hostia odpovedali na otázky prítomných. „Žiaci sa u nás učia nemecký, francúzsky a španielsky jazyk, ktorý je v poslednej dobe veľmi populárny. Sú však leniví sa ich učiť intenzívne, pretože angličtinou sa dohovoria všade na svete,“ povedal T. Hallsworth.
„Nemal som možnosť vidieť veľa zo Slovenska, ale stretol som milých ľudí, ktorí sú hrdí na svoju históriu a krajinu. Učitelia v škole sú ústretoví, záleží im na dobrej výchove a vzdelávaní žiakov, snažia sa ich učiť pre budúcnosť,“ dodal J. McGeoghan.
Spestrením seminára bolo aj účinkovanie súboru Mladých tamburášov J. Šutku, z ktorých väčšina členov sú žiaci gymnázia.
Foto: E. Juríková
Popoludní prijal anglických hostí aj viceprimátor mesta Igor Bartovič, s ktorým hovorili o slovenskom a anglickom školstve. Prekvapujúce bolo zistenie, že učiteľmi vo Veľkej Británii majú šancu stať sa iba tí najlepší študenti na univerzite - a to ani nie ihneď po absolvovaní vysokej školy.
Musia absolvovať stáže na rôznych stupňoch škôl, podrobiť sa náročným psychotestom a hospitáciám. V súčasnosti si anglické školy vyberajú len tých najlepších učiteľov. O tých, ktorí sa nevzdelávajú, nemotivujú žiakov a nie sú tvoriví, nemajú záujem.
Napriek veľkej geografickej vzdialenosti medzi mestami a krajinami si boli učitelia a žiaci blízki, pretože spolupráca medzi oboma školami je založené na priateľstve, láske, pomoci, ochote počúvať a učiť sa.
Autor: E. Juríková