KRAVANY NAD DUNAJOM. "Medzi susednými osídleniami bola už aj pred niekoľkými sto rokmi zabezpečená vodná preprava. Prechod bol zrušený po skončení druhej svetovej vojny. Po zmene režimu medzi Slovenskou republikou a Maďarskou republikou sa obnovil prechod cez rieku aj v našom regióne," uviedol starosta s tým, že na obidvoch stranách Dunaja vybudovali malý prístav.
Podľa jeho ďalších slov podarilo sa im v tom čase získať jeden čln bývalej pohraničnej stráže, ktorý prevážal cestujúcich pravidelne a intenzívne sa využíval. Obyvatelia Kravian chodili za prácou do mesta Lábatlan. Po hospodárskej kríze sa zrušilo niekoľko pracovných miest aj v Maďarsku, takže loďka premávala už len sporadicky. "V roku 2008 v rámci slovensko-maďarskej cezhraničnej spolupráce sme podali spolu s Lábatlanom projekt a z fondov Európskej únie sme získali finančné prostriedky. Po verejnom obstarávaní sa začala realizácia. Hodnota výstavby na našej strane je 287.000 eur a na maďarskej 133 miliónov HUF (460.000 eur)," pokračoval Duka s tým, že ide o výstavbu dvoch totožných prístavov.
Slovenská strana zabezpečuje okrem výstavby prístavu aj rekonštrukciu 12-miestneho člna, ktorý môže prepravovať aj bicykle. Plavidlo bude schopné premávky za každého počasia, bude vybavené aj radarom. Na maďarskej strane sa vybuduje parkovisko a zvýšená príjazdová cesta, aby sa mohla premávka zabezpečovať aj pri vysokej vodnej hladine Dunaja.
Medzi mestami Komárno a Štúrovo je to jediná možnosť ako sa dostať na druhú stranu rieky. "Čo pokladáme za veľmi dôležité, je skutočnosť, že okrem prepravy osôb z jednej strany rieky na druhú v prístavoch môžu zakotviť na obidvoch stranách aj väčšie výletné lode, čo pre nás znamená oživenie turizmu v našom regióne," konštatoval starosta. Projekt plánujú ukončiť do konca tohto roka. "Pravidelná premávka sa začne od apríla 2013. Podľa našich predstáv plavidlo bude premávať denne trikrát a po získaných skúsenostiach upravíme cestovný poriadok podľa požiadaviek cestujúcich," zakončil.