Pondelok, 30. január, 2023 | Meniny má Ema

Výstavba Dunajského mosta sa môže začať v marci 2014

Nový Dunajský most má stáť v západnej časti mesta Komárno, približne 200 metrov od železničného mosta.

Súčasný most medzi Komárnom a Komáromom.Súčasný most medzi Komárnom a Komáromom. (Zdroj: Milan Drozd)

Nový Dunajský most má stáť v západnej časti mesta Komárno, približne 200 metrov od železničného mosta.

KOMÁRNO. Výstavba nového Dunajského mosta v Komárne sa môže začať v marci 2014. Informoval o tom štátny tajomník ministerstva dopravy Árpád Érsek. Ešte v decembri Slovenská správa ciest informovala o roku 2015 ako najskoršom predpokladanom termíne začatia výstavby. Érsek teraz zverejnil najnovší harmonogram prípravy a výstavby mosta. Podľa neho by v prvom polroku 2012 malo byť známe, či uspel projekt v rámci Programu cezhraničnej spolupráce Maďarská republika a Slovenská republika 2007 - 2013. Po získaní peňazí z európskych zdrojov bude nasledovať verejné obstarávanie na aktualizáciu projektovej dokumentácie, ktoré zabezpečí maďarská strana. Aktualizovaná projektová dokumentácia by mala byť hotová do marca 2013.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Vydanie stavebného povolenia ministerstvo dopravy predpokladá do júna 2013, v júli sa začne verejné obstarávanie na zhotoviteľa stavby. V januári 2014 by už mal byť zhotoviteľ známy a od marca 2014 sa môže začať stavať. Tieto termíny vychádzajú zo stavu prípravy na slovenskej strane.

Most bude dlhý 600 metrov a budú na ňom vyhradené aj pruhy pre chodcov a cyklistov. Príjazdová komunikácia bude mať 650 metrov. Podľa primátora Komárna Antona Mareka jeden most na prepojenie oboch krajín nestačí. V súčasnosti je jediným dopravným spojením medzi mestami Komárno a Komárom 110 rokov slúžiaci Alžbetin most, ktorý spája centrálne mestské časti oboch miest. Neustálym zhusťovaním premávky sa stáva dopravné zaťaženie pre obe mestá neúnosné. Dnešným požiadavkám nevyhovuje ani šírka mosta ani zaťažiteľnosť aj napriek rekonštrukcii v roku 2006, píše sa na internetovej stránke mesta Komárno. Intenzita dopravy je v rámci Nitrianskeho kraja po meste Nitra najvyššia práve v Komárne. Pri sčítaní v roku 2010 napočítali za 24 hodín pri vstupe do Komárna v smere od Bratislavy 26 000 vozidiel.

Najčítanejšie na My Nové Zámky

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery
  2. Eurohub Rokycany posilňuje a zrýchľuje spojenie s Nemeckom
  3. Bude rok 2023 naozaj náročný na osobné financie?
  4. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to
  5. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  6. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  7. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  8. SCANDI 2023: prehliadka súčasného severského filmu
  1. Kupujete balenú vodu? Vypočítajte si, koľko za ňu ročne miniete!
  2. Táto váha berie vaše chudnutie vážne: Kalórie počíta za vás!
  3. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to
  4. Svalovice sa netreba obávať
  5. Students today, innovators tomorrow, learners forever
  6. Study program MANAGEMENT in English language
  7. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  8. Bude rok 2023 naozaj náročný na osobné financie?
  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 11 349
  2. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 6 685
  3. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať? 2 028
  4. Zdravie bez liekov. Lekár namiesto nich predpisuje studenú vodu 1 960
  5. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia 1 634
  6. Košičanom budeme dodávať teplo za tretinové ceny aj tento rok 1 585
  7. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska 1 520
  8. Radi čítate a ešte radšej tvoríte? Toto je 40 dôvodov pre Vás 846

Blogy SME

  1. Jano Kováčik: Nové hlavné mestá vznikajú aj v 21. storočí
  2. Lubo Repka: Dostali sa plavebné spoločnosti z krízy?
  3. Tupou Ceruzou: Tanky pre Ukrajinu
  4. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými Kalváriami - Liptovské Matiašovce
  5. Roman Kebísek: Ostrolúcka písala o Štúrovi ako orlovi a o sebe ako lastovičke
  6. Ján Šeďo: "Ja nechcem byť ako moji rodičia", vypadlo z rómskeho chlapca.
  7. Alexander Hričko: Odevy Uhorska v období raného novoveku
  8. Jozef Stasík: EU v mobile
  1. Rastislav Puchala: Vraj je to sfetovaný trpaslík 23 851
  2. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 15 904
  3. Martin Plesch: Pán primátor, načo vlastne máme Mestskú políciu v Bratislave? 7 955
  4. Ivan Beňovič: Ruský rubeľ sa svetovou menou nestane 4 652
  5. Věra Tepličková: Výlet v Bratislave (z denníka žiaka 3. ročníka ZŠ z Piešťan) 4 252
  6. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles 4 250
  7. Ján Šeďo: Sliepky na Ukrajine sú iné ako naše ? 3 833
  8. Tereza Kazdová: Fico má rád pekné ženy, Babiš je na blondíny. Verejný diskurz volá po feministoch 3 737
  1. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  3. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  4. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  5. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  7. Jiří Ščobák: Avatar 2: Začátek nového příběhu
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 53. - Antarktída - Druhá Byrdova antarktická expedícia (1933 - 1935)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Nové Zámky, Štúrovo a Komárno - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Nové Zámky

Víťazné mužstvo 25. ročníka OFL - OLD LEDVANCE

Finálový večer pred peknou diváckou kulisou.


9 h
Ilustračné foto

Pred sezónou mali odvážnejšie ciele, prišli však zranenia.


24 h
V historickej pevnosti v Komárne bude sídliť remeselný pivovar.

Na Slovensku pribudne nový pivovar.


27. jan
MY | TOP správy z regiónov

Pozrite si výber TOP správ z regiónov.


27. jan

Blogy SME

  1. Jano Kováčik: Nové hlavné mestá vznikajú aj v 21. storočí
  2. Lubo Repka: Dostali sa plavebné spoločnosti z krízy?
  3. Tupou Ceruzou: Tanky pre Ukrajinu
  4. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými Kalváriami - Liptovské Matiašovce
  5. Roman Kebísek: Ostrolúcka písala o Štúrovi ako orlovi a o sebe ako lastovičke
  6. Ján Šeďo: "Ja nechcem byť ako moji rodičia", vypadlo z rómskeho chlapca.
  7. Alexander Hričko: Odevy Uhorska v období raného novoveku
  8. Jozef Stasík: EU v mobile
  1. Rastislav Puchala: Vraj je to sfetovaný trpaslík 23 851
  2. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 15 904
  3. Martin Plesch: Pán primátor, načo vlastne máme Mestskú políciu v Bratislave? 7 955
  4. Ivan Beňovič: Ruský rubeľ sa svetovou menou nestane 4 652
  5. Věra Tepličková: Výlet v Bratislave (z denníka žiaka 3. ročníka ZŠ z Piešťan) 4 252
  6. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles 4 250
  7. Ján Šeďo: Sliepky na Ukrajine sú iné ako naše ? 3 833
  8. Tereza Kazdová: Fico má rád pekné ženy, Babiš je na blondíny. Verejný diskurz volá po feministoch 3 737
  1. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  3. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  4. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  5. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  7. Jiří Ščobák: Avatar 2: Začátek nového příběhu
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 53. - Antarktída - Druhá Byrdova antarktická expedícia (1933 - 1935)

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu