Štvrtok, 29. október, 2020 | Meniny má KláraKrížovkyKrížovky

Rekonštrukcia budovy daňového úradu potrvá do októbra

Daňový úrad v Nových Zámkoch vedie tridsaťdvaročný riaditeľ. Jednou z jeho prvých úloh bolo úrad dočasne presťahovať.

Budovu daňového úradu rekonštruujú.Budovu daňového úradu rekonštruujú. (Zdroj: Angelika Pukanecová)

NOVÉ ZÁMKY. Karol Borik je v tridsiatich dvoch rokoch riaditeľom tunajšieho daňového úradu a v súčasnosti pravdepodobne najmladším v tejto funkcii na Slovensku.
Do úradu nastúpil v januári, oficiálne ho do funkcie vymenovali v polovici mája. Dovtedy už stihol zmanažovať sťahovanie pracoviska do dočasných priestorov.

Aký bol dôvod sťahovania?

- Budova DÚ v Nových Zámkoch mala čiastočne zrekonštruované prízemie budovy, väčšina budovy však zostala s pôvodným vonkajším plášťom s nebezpečnou výplňou. Oceľové a hliníkové okná boli v havarijnom stave, čo nám spôsobovalo veľké tepelné straty.
Už koncom minulého roka sme hľadali vyhovujúce priestory na dočasné premiestnenie úradu v čase rekonštrukcie našej budovy. Konečný zhotoviteľ rekonštrukčných prác bol vybratý na základe verejného obstarávania. O pripravovanom sťahovaní sme klientov vopred dostatočne informovali prostredníctvom plagátov a mestských médií.

Skryť Vypnúť reklamu

Pocítili klienti nejaké obmedzenia v činnosti daňového úradu?

- Mesiace marec a apríl sú obdobím, kedy sú daňové úrady z dôvodu podávania daňových priznaní a ich následného spracovania pracovne najviac vyťažené. Napriek tomu sa podarilo zamestnancom Daňového úradu v Nových Zámkoch svoju prácu odviesť zodpovedne a rýchlo, aby sme v piatok 29. apríla napoludnie mohli pracovisko uzavrieť a odpojiť od techniky. Bez väčších problémov sme sa za dva dni presťahovali.
V pondelok 2. mája sme boli mimo prevádzky, aby sme sa dôkladne pripravili a hlavne odskúšali fungovanie siete informačného systému. Odvtedy pokračujeme v činnosti v obvyklom režime.
Daňový úrad je dočasne presťahovaný len o niekoľko desiatok metrov ďalej – na druhú stranu Hlavného námestia v Nových Zámkoch. Vchod je v pravej časti budovy hlavnej pošty.
Práce na rekonštrukcii našej budovy by mali trvať približne do polovice októbra tohto kalendárneho roka.

Skryť Vypnúť reklamu

danovynaposte_res.jpg

Daňový úrad sídli dočasne na pošte. Foto: Miroslav Antoni

Znamená sťahovanie aj nejaké zmeny v organizácii práce?

- Daňový úrad funguje v obvyklých úradných hodinách. Kancelária prvého kontaktu nie je na prízemí, ale na prvom poschodí. Čiastočnou nevýhodou je, že v budove nemáme výťah. Práve v tomto čase vybavujeme množstvo klientov, ktorí potrebujú potvrdenia k žiadostiam o sociálne príspevky.
Ak by mal klient problém dostať sa na vyššie poschodia, informátor telefonicky privolá príslušného pracovníka, ktorý imobilného klienta zodpovedne vybaví. Tento ústretový krok ľudia vnímajú veľmi pozitívne.

Môže sa tridsiatnik vyznať v daňovej problematike natoľko, aby si trúfol riadiť takúto inštitúciu?

- S účtovníctvom a daňami mám 12 ročné praktické skúsenosti a začal som sa tejto profesii venovať už počas štúdia na vysokej škole. Okrem študijnej špecializácie som absolvoval projekt certifikácie účtovníka. Skúsenosť s prácou v štátnej správe mám z minulosti, kedy som práve na Daňovom úrade v Nových Zámkoch pracoval ako kontrolór. Po viac ako dvoch rokoch som odišiel do súkromnej sféry, kde som sa zaoberal opäť účtovníctvom a daňovou problematikou a pôsobil som najmä v Bratislave.
Pohľad „z druhej strany barikády“ môže odborne len prospieť a určite to môžem považovať za výhodu. Viem sa vžiť do pozície subjektu, ktorý považuje daňový úrad za nevyhnutné zlo a nástroj, ktorým štát „žmýka a obmedzuje“. Na druhej strane – snažím sa vytvárať povedomie, že platiť dane je úplne normálna vec.

Skryť Vypnúť reklamu

Ako môže riaditeľ osobne prispieť k dobrému fungovaniu úradu?

- Vrátil som sa do prostredia, ktoré mi nie je cudzie a ktoré som pomerne dobre poznal z môjho nedávneho pôsobenia. Väčšinu pracovníkov daňového úradu som poznal, takže som viac-menej vedel, „do čoho idem“.
Snažím sa pozitívne vplývať a vytvárať čo najoptimálnejšie pracovné prostredie, vďaka čomu sa dosiahnu lepšie výsledky a vďaka ktorým sa zjednoduší a zefektívni naša práca.
Veľmi dôležitá je osobná komunikácia. Mojím kolegom nemám problém osobne poďakovať za odvedenú prácu, prijať každého zamestnanca, ktorý so mnou chce niečo riešiť.
Náznaky neprofesionálnej, nezodpovednej a povrchnej práce odmietam, pretože tá robí daňovému úradu smerom von zlé a nedôstojné meno.

danovyriaditel_res.jpg

Riaditeľ Daňového úradu Karol Borik. Foto: Archív

Máte nejaké vlastné vízie, ktoré by ste chceli uplatniť vo funkcii riaditeľa?

- Vážnosť tejto funkcie si dokonale uvedomujem, ale primárne sa sústredím na to, aby za mnou boli aj konkrétne pracovné výsledky.
Mojou osobnou ambíciou je viesť spolupracovníkov k zvyšovaniu odbornosti, k zodpovednosti, k lepšiemu využívaniu informačných technológií, ako aj dodržiavaniu maximálnej objektívnosti a spravodlivosti voči daňovým subjektom.
Daňová správa sa nachádza na prahu významných zmien, ktoré sa prejavia reformou daňových orgánov a celého daňovo-odvodového systému. Elementárnym cieľom je zjednodušiť výber daní a odvodov, navzájom prepojiť informačné systémy a tým znížiť administratívnu záťaž, neprehľadnosť, komplikovanosť a celkovú nákladnosť, čo v konečnom dôsledku znášajú daňoví poplatníci, teda my všetci.
Mojou úlohou je v maximálnej možnej miere pozitívne prispieť a pomôcť k dosiahnutiu týchto cieľov, pretože tieto zmeny sú nevyhnutné a pre celú spoločnosť prospešné.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  4. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  5. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  6. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  7. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  8. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  9. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  10. Pomáhajte čítaním
  1. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  2. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  3. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  4. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  5. Aplikácia, kde z pohodlia domova zlikvidujete škodovú udalosť?
  6. Škola môže vyzerať aj inak!
  7. UNIQA preberá na Slovensku aj dôchodkové fondy AXA
  8. Využite dovoz tovaru do 24 hodín a zadarmo
  9. Dopad krízy na firmu zmierni strednodobý prenájom vozidla
  10. V Košickom kraji máme more aj neviditeľnú izbu: Objavte ich!
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 33 890
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 24 336
  3. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 22 461
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 17 114
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 14 765
  6. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 11 815
  7. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 11 418
  8. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 417
  9. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 552
  10. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 10 533
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Nové Zámky, Štúrovo a Komárno - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Nové Zámky

Pri väčšej efektivite mohlo byť bodov viac

Koronakríza narobila Komárňanom problémy aj na začiatku ligy, teraz zastavila súťaž.

KFC Komárno

NOVINKY o plošnom testovaní v Nových Zámkoch: Akou formou bude prebiehať?

Testovať sa bude s najväčšou pravdepodobnosťou v interiéroch a nie podľa abecedy. Odberných miest bude 21.

Ilustračné foto.

Celoplošné testovanie v Nových Zámkoch a Šuranoch: ZOZNAM odberných miest

Testovať sa bude aj v kine či športovej hale. Fungovať bude aj pojazdné odberné miesto.

Ilustračná fotografia.

Novozámocký epidemiológ: Účasť na testovaní by mala byť ideálne aspoň 90 percent

Platí pravidlo ´Ruky – Odstup – Rúško´. Dovolím si ešte doplniť Rozum, tvrdí epidemiológ Peter Hoppan.

Epidemiológ novozámockej nemocnice Peter Hoppan apeluje na ľudí, aby používali rozum.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Na štyroch miestach v Trenčíne budú testovať z auta. Odberné miesto je aj na futbalovom štadióne

Na celoplošné testovanie bude Trenčanom k dispozícii počas dvoch najbližších víkendov 50 odberných miest. Pozrite si, kde ich nájdete.

Pacientov a pokút v Trnave pribúda

Celoplošné testovanie čaká Trnavu už tento víkend.

Virológ Klempa: Najbližšie týždne budú pre nás veľmi ťažké

Boris Klempa tvrdí, že celoplošné testovanie je teoreticky skvelá vec. Treba však brať do úvahy všetky okolnosti či riziká.

Už ste čítali?