Rekonštrukcia budovy daňového úradu potrvá do októbra

Daňový úrad v Nových Zámkoch vedie tridsaťdvaročný riaditeľ. Jednou z jeho prvých úloh bolo úrad dočasne presťahovať.

Budovu daňového úradu rekonštruujú.Budovu daňového úradu rekonštruujú. (Zdroj: Angelika Pukanecová)

NOVÉ ZÁMKY. Karol Borik je v tridsiatich dvoch rokoch riaditeľom tunajšieho daňového úradu a v súčasnosti pravdepodobne najmladším v tejto funkcii na Slovensku.
Do úradu nastúpil v januári, oficiálne ho do funkcie vymenovali v polovici mája. Dovtedy už stihol zmanažovať sťahovanie pracoviska do dočasných priestorov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Aký bol dôvod sťahovania?

- Budova DÚ v Nových Zámkoch mala čiastočne zrekonštruované prízemie budovy, väčšina budovy však zostala s pôvodným vonkajším plášťom s nebezpečnou výplňou. Oceľové a hliníkové okná boli v havarijnom stave, čo nám spôsobovalo veľké tepelné straty.
Už koncom minulého roka sme hľadali vyhovujúce priestory na dočasné premiestnenie úradu v čase rekonštrukcie našej budovy. Konečný zhotoviteľ rekonštrukčných prác bol vybratý na základe verejného obstarávania. O pripravovanom sťahovaní sme klientov vopred dostatočne informovali prostredníctvom plagátov a mestských médií.

SkryťVypnúť reklamu

Pocítili klienti nejaké obmedzenia v činnosti daňového úradu?

- Mesiace marec a apríl sú obdobím, kedy sú daňové úrady z dôvodu podávania daňových priznaní a ich následného spracovania pracovne najviac vyťažené. Napriek tomu sa podarilo zamestnancom Daňového úradu v Nových Zámkoch svoju prácu odviesť zodpovedne a rýchlo, aby sme v piatok 29. apríla napoludnie mohli pracovisko uzavrieť a odpojiť od techniky. Bez väčších problémov sme sa za dva dni presťahovali.
V pondelok 2. mája sme boli mimo prevádzky, aby sme sa dôkladne pripravili a hlavne odskúšali fungovanie siete informačného systému. Odvtedy pokračujeme v činnosti v obvyklom režime.
Daňový úrad je dočasne presťahovaný len o niekoľko desiatok metrov ďalej – na druhú stranu Hlavného námestia v Nových Zámkoch. Vchod je v pravej časti budovy hlavnej pošty.
Práce na rekonštrukcii našej budovy by mali trvať približne do polovice októbra tohto kalendárneho roka.

SkryťVypnúť reklamu

danovynaposte_res.jpg

Daňový úrad sídli dočasne na pošte. Foto: Miroslav Antoni

Znamená sťahovanie aj nejaké zmeny v organizácii práce?

- Daňový úrad funguje v obvyklých úradných hodinách. Kancelária prvého kontaktu nie je na prízemí, ale na prvom poschodí. Čiastočnou nevýhodou je, že v budove nemáme výťah. Práve v tomto čase vybavujeme množstvo klientov, ktorí potrebujú potvrdenia k žiadostiam o sociálne príspevky.
Ak by mal klient problém dostať sa na vyššie poschodia, informátor telefonicky privolá príslušného pracovníka, ktorý imobilného klienta zodpovedne vybaví. Tento ústretový krok ľudia vnímajú veľmi pozitívne.

Môže sa tridsiatnik vyznať v daňovej problematike natoľko, aby si trúfol riadiť takúto inštitúciu?

- S účtovníctvom a daňami mám 12 ročné praktické skúsenosti a začal som sa tejto profesii venovať už počas štúdia na vysokej škole. Okrem študijnej špecializácie som absolvoval projekt certifikácie účtovníka. Skúsenosť s prácou v štátnej správe mám z minulosti, kedy som práve na Daňovom úrade v Nových Zámkoch pracoval ako kontrolór. Po viac ako dvoch rokoch som odišiel do súkromnej sféry, kde som sa zaoberal opäť účtovníctvom a daňovou problematikou a pôsobil som najmä v Bratislave.
Pohľad „z druhej strany barikády“ môže odborne len prospieť a určite to môžem považovať za výhodu. Viem sa vžiť do pozície subjektu, ktorý považuje daňový úrad za nevyhnutné zlo a nástroj, ktorým štát „žmýka a obmedzuje“. Na druhej strane – snažím sa vytvárať povedomie, že platiť dane je úplne normálna vec.

SkryťVypnúť reklamu

Ako môže riaditeľ osobne prispieť k dobrému fungovaniu úradu?

- Vrátil som sa do prostredia, ktoré mi nie je cudzie a ktoré som pomerne dobre poznal z môjho nedávneho pôsobenia. Väčšinu pracovníkov daňového úradu som poznal, takže som viac-menej vedel, „do čoho idem“.
Snažím sa pozitívne vplývať a vytvárať čo najoptimálnejšie pracovné prostredie, vďaka čomu sa dosiahnu lepšie výsledky a vďaka ktorým sa zjednoduší a zefektívni naša práca.
Veľmi dôležitá je osobná komunikácia. Mojím kolegom nemám problém osobne poďakovať za odvedenú prácu, prijať každého zamestnanca, ktorý so mnou chce niečo riešiť.
Náznaky neprofesionálnej, nezodpovednej a povrchnej práce odmietam, pretože tá robí daňovému úradu smerom von zlé a nedôstojné meno.

danovyriaditel_res.jpg

Riaditeľ Daňového úradu Karol Borik. Foto: Archív

Máte nejaké vlastné vízie, ktoré by ste chceli uplatniť vo funkcii riaditeľa?

- Vážnosť tejto funkcie si dokonale uvedomujem, ale primárne sa sústredím na to, aby za mnou boli aj konkrétne pracovné výsledky.
Mojou osobnou ambíciou je viesť spolupracovníkov k zvyšovaniu odbornosti, k zodpovednosti, k lepšiemu využívaniu informačných technológií, ako aj dodržiavaniu maximálnej objektívnosti a spravodlivosti voči daňovým subjektom.
Daňová správa sa nachádza na prahu významných zmien, ktoré sa prejavia reformou daňových orgánov a celého daňovo-odvodového systému. Elementárnym cieľom je zjednodušiť výber daní a odvodov, navzájom prepojiť informačné systémy a tým znížiť administratívnu záťaž, neprehľadnosť, komplikovanosť a celkovú nákladnosť, čo v konečnom dôsledku znášajú daňoví poplatníci, teda my všetci.
Mojou úlohou je v maximálnej možnej miere pozitívne prispieť a pomôcť k dosiahnutiu týchto cieľov, pretože tieto zmeny sú nevyhnutné a pre celú spoločnosť prospešné.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Nové Zámky

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  2. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  7. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  8. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 86 188
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 590
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 318
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 448
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 6 349
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 380
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 225
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 447
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Nové Zámky, Štúrovo a Komárno - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Nové Zámky

Medzi ocenenými sú aj Euridyka Stankovičová (druhá sprava) a Jana Marenčáková (štvrtá zľava).

Obsadenie školského tímu sa dnes stáva zásadným problémom.


Na premávku sa sťažovali obyvatelia na ulici J.Kráľa.

Na ceste navrhovali osadiť retardéry.


Veľkonočné sviatky sa nezadržateľne blížia a s nimi aj túžba po typických pokrmoch cez sladkého baránka, koláčiky, až po slané pochutiny.


Erik Čaládi je novým generálnym manažérom býkov.

Nové Zámky chcú dať priestor mladým.


Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu