NOVÉ ZÁMKY. Nové Zámky sa tak skoro cestného obchvatu nedočkajú. Vyplýva to aj z júnového vyjadrenia ministerstva dopravy, ktoré reagovalo na písomnú žiadosť primátora Otokara Kleina.
Ten sa s požiadavkou výstavby rýchlostnej cesty R7 s napojením na Nové Zámky obrátil na ministrov dopravy a hospodárstva a tiež na predsedu vlády Roberta Fica.
"Rýchlostná cesta R7 je zaradená v zmysle harmonogramu až po roku 2034. Takáto odpoveď nás nepotešila," tlmočil správu rezortu dopravy viceprimátor Lukáš Štefánik.
Primátor má ďalej vyjednávať
Mestskí poslanci napriek tomu poverili primátora Kleina, aby inicioval rokovania o výstavbe obchvatu ako o vyvolanej investícii, ktorá súvisí so štátnym strategickým projektom priemyselného parku v Šuranoch.

Osloviť má k tomu ministra dopravy Jozefa Ráža ml., splnomocnenca vlády pre priemyselný park Šurany a štatutárov Slovenskej správy cieta a štátnej eseročky MH Invest, ktorá má stavbu priemyselného parku na starosti.
S návrhom prišiel ešte v marci poslanec Karol Borik, ktorý navrhol, aby z investície v Šuranoch ťažili aj Nové Zámky.
Námietky proti priemyselnému parku a baterkárni
Nie každý z poslancov súhlasil s tým, aby primátor obchvat vyjednával.
V prípade Martina Vyžinkára je dôvodom odmietavý postoj k výstavbe baterkárne, ktorá má vyrásť v šurianskom priemyselnom parku.
"Aj keď si myslím, že za istých okolností by bol obchvat pre mesto dobrý, nemôžem za to hlasovať. Je to akoby som legalizoval stavbu priemyselného parku uprostred miesta bez infraštuktúry, na poli, nad vodou, na cennom mieste. Som zásadne proti tomu, aby sa tu niečo také robilo. Týka sa to nielen Novozámčanov, ktorí by možno boli odbremenení od dopravnej záťaže. Výstavba parku zasiahne aj ľudí v Bánove a inde," zdôvodnil Vyžinkár.

Opačný názor majú viceprimátor Štefánik a poslanec Štefan Danis.
"Bez ohľadu na to, aký názor máme na priemyslený park a baterkáreň, je faktom, že ich výstavbu nevieme ovplyvniť. Keď to tu už raz má byť, mali by sme skúsiť z toho vyťažiť," zhodnotil primátorov zástupca.