Tranzitná kríza v kraji: Už stačilo, odkazujú miestni. Žiadajú riešenie kolapsu infraštruktúry

Nákladiaky obchádzajú mýto po regionálnych cestách.

Nákladná doprava každodenne zaťažuje aj Nové Zámky.Nákladná doprava každodenne zaťažuje aj Nové Zámky. (Zdroj: Anton Hrachovský )

OKRES KOMÁRNO. "Všetko bolo márne, no už stačilo! Presmerujte tranzitnú kamionovú dopravu na cesty, ktoré to zvládnu," vyhlásil po tohtotýždňovej tragickej nehode primátor Kolárova Béla Halász. Zomreli pri nej štyria ľudia a deväť sa zranilo.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Po otvorení nového Monoštorského mosta v Komárne v roku 2020 je región zaplavený kamiónmi zo zahraničia smerujúcimi hlavne na sever krajiny, resp. do Poľska. Veľa z nich smeruje po výjazde z mosta na Kolárovo, ďalšie volia cestu cez Hurbanovo na Nové Zámky. Prechádzajú tam centrami miest.

SkryťVypnúť reklamu

Výsledkom sú dopravné zápchy, zničené cesty a nehody, vrátane smrteľných.

Na 10. júna zvolal Halász do Kolárova starostov obcí v okrese, aby si dohodli spoločný postup. Vytvoriť pritom chcú spoločenský i politický tlak na riešenie problému.

Ministerstvo dopravy odkazuje, že "vníma problematiku tranzitnej nákladnej dopravy v Nitrianskom kraji ako legitímnu a dôležitú tému, ktorá si vyžaduje koordinovaný prístup."

Aktuálne podľa hovorkyne Petry Poláčikovej analyzuje ako znížiť vplyv tejto dopravy na cestách nižších tried.

"Zároveň spolu so samosprávami a príslušnými rezortmi preverujeme možnosti regulácie tranzitu."

Riešenie vidí v mýte, župa i ministerstvo nie

Primátor Kolárova vidí možné riešenie vo zvýšení poplatku pre kamionistov za využívanie ciest 2. a 3. triedy.

SkryťVypnúť reklamu

Tie sú v kompetencii župy a sú spoplatnené nulovou mýtnou sadzbou.

"Kamionisti by tam mali platiť viac než na cestách 1. triedy. Potom by zvolili trasu, ktorou by mali ísť aj za normálnych okolností, pretože naše cesty 2. a 3. triedy nie sú navrhnuté pre kamióny. Dnes tadiaľto jazdia kamióny z Turecka, Poľska a iných krajín a oni vedia, že cestou po našich cestách ušetria," navrhuje Halász.

Podľa primátora Komárna Bélu Keszega to nie je najšťastnejší nápad. "Môže to skomplikovať život našim domácim podnikateľom, ktorým by sme tak vytvorili nepriaznivé podmienky. Môžeme tak stratiť ďalšie investície v regióne," myslí si Keszegh.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným MYregiony.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každé 4 týždne.
Pošlite SMS s textom CBCCT na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Nové Zámky

Komerčné články

  1. Na začiatku ledva naškrabali 700 eur, dnes majú miliónové tržby
  2. Srí Lanka, Thajsko, Japonsko. Kde vás Ázia prekvapí najviac?
  3. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus
  4. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí
  5. Objav prírodný ionťák, ktorý stojí za výkonom J. Slafkovského
  6. Union drží prvenstvo v dostupnosti zdravotnej starostlivosti
  7. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni
  8. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú
  1. Na začiatku ledva naškrabali 700 eur, dnes majú miliónové tržby
  2. Srí Lanka, Thajsko, Japonsko. Kde vás Ázia prekvapí najviac?
  3. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus
  4. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí
  5. Zariskoval a poslal k vode Wolt. Prešiel testom lojality
  6. Sú prípravky na imunitu len vyhodené peniaze?
  7. FameL GmbH: Náhrada škody bez rizika nákladov
  8. Nové átrium aj učebňa. V Pečovskej Novej Vsi investujú do školy
  1. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni 8 865
  2. Rozhovor: Slováci mohli žiť v Pacifiku. Štefánik im kúpil ostrov 7 345
  3. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú 5 622
  4. Skládky nechceme, no moderných riešení sa obávame 5 067
  5. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v neznámom Bahrajne? 4 748
  6. Jeden stavbár, druhý mikrobiológ. Bratia zvalcovali trh 3 533
  7. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí 3 013
  8. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus 3 008
  1. Martin Zielosko: Fantastická 4: Prvé kroky
  2. Marian Nanias: Jadrové reaktory použité v kozmickom prieskume.
  3. Peter Hroško: Ticho, ktoré lieči.
  4. Jakub Cipko: Sú slovenskí fašisti a sociálni demokrati odkázaní jeden na druhého?
  5. Filip Svetlošák: Kopy črepov, rokokový cyklokuriér a perfektná výstava českého skla
  6. Robert Štepaník: diel 131 - pod čiarou / Končí sloboda slova pri vyjadreniach, ktoré môžu niekoho uraziť? Tak ja neviem...
  7. Radoslav Záhumenský: Rozhľadňa, ktorú takmer nikto nepozná, a pritom z nej Malá Fatra ukazuje svoju pravú krásu!
  8. Andrea Podešvová: Levy či zebry? Nový narcizmus, ktorý oslavuje samotu
  1. Radko Mačuha: "Maskovacie prvky" auta šéfa SIS 19 016
  2. Dušan Koniar: Puč na Slovensku 15 390
  3. Ján Šeďo: To dopravní inžinieri všetko posr**i ! 12 375
  4. Ivan Mlynár: Je Šutaj Eštok úplný kretén ? Nie, je to génius. Ak to niekto nechápe, je to jeho problém. 11 548
  5. Ivan Mlynár: Zábava Roberta Fica s riskovaním našich životov neberie konca. 9 786
  6. Elena Antalová: Nehorekujme. Všetko je inak. 7 220
  7. Ivan Mlynár: Žiadať od komunistu Fica, aby povedal o SNP pravdu – misia imposibilná. 6 463
  8. Daniel Guľaš: Svetový šašo 6 179
  1. Marian Nanias: Jadrové reaktory použité v kozmickom prieskume.
  2. Radko Mačuha: Fico nás posiela na výlet do Číny.
  3. Marian Nanias: Atómová elektráreň na Mesiaci?
  4. Věra Tepličková: Naša Cecilia, že nie je naša Cecília?
  5. Věra Tepličková: Vírus vraj sa objavil, parlament nám zamoril
  6. Jiří Ščobák: Proč je boj Palestinců konfliktem mezi bohatými a chudými? A co s tím má F*co?
  7. Radko Mačuha: Ficova fotka s Putinom nakoniec nebude zadarmo.
  8. Pavel Macko: Jednanie o bezpečnostných zárukách pre Ukrajinu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu