NOVÉ ZÁMKY. Železničná trať medzi Novými Zámkami a Komárnom oslávila cez víkend 115 rokov. Do prevádzky ju uviedli 10. mája 1910.
Na počesť výročia tak zorganizovali nostalgické jazdy historickým vlakom s dobovými vozňami tretej triedy ťahaným parným rušňom 555.3008 Mazutka.
Vlak vyrazil ráno z Nových Zámkov a cez Bajč, Hurbanovo a Chotín dorazil až do Komárna a späť. Trasu si zopakoval aj poobede.
Nostalgickú jazdu historickým vlakom si užil aj Novozámčan Ernest Šorokšári.
"Bol to pre mňa veľký zážitok. Odmalička mám rád vlaky, hlavne tieto staré. Rád sa nimi preveziem ale rád cestujem aj dnešnými vlakmi. Zároveň ich aj rád fotím," zhodnotil Ernest.

"Trať medzi Novými Zámkami a Komárnom sa stala dôležitou súčasťou dopravného spojenia Budapešť – Komárom – Komárno - Nové Zámky – Nitra – Topoľčany – Trenčín, ktoré sa napojilo na Považskú železnicu," priblížilo Železničné múzeum Slovenskej republiky, ktoré podujatie zorganizovalo spolu so Železnicami SR a Klubom priateľov histórie železničnej dopravy Bratislava.
Ako múzejníci podotkli, pomoc pri stavbe trate poskytli aj bratia Grünwaldovci, ktorých firma budovala veľké mosty cez Dunaj a Váh.
V období konsolidácie uhorskej dopravnej politiky sa MÁV (firma prevádzkujúca osobnú železničnú dopravu - pozn.red.) postupne stávali jej najvýznamnejším nástrojom.
"Aj keď sa výstavbe železníc od 80. rokov venovala predovšetkým StEG (Rakúsko-uhorská spoločnosť štátnej železnice - pozn. red.) a neskôr celý rad podnikateľských subjektov, staval ju, hoci v obmedzenej miere, aj štát," objasnilo múzeum na svojom webe.



