ŠURANY. Dopravná situácia v Novozámockom okrese je zlá. Miestne samosprávy už viackrát podotkli, že zo všetkých slovenských krajov je práve v tom Nitrianskom najvyššia nehodovosť na cestách. Zároveň je v ňom najvyššia hustota obyvateľstva.
Predimenzovaná je doprava aj v Nových Zámkoch či susedných Šuranoch. Denne tiahnu naprieč obomi mestami tisíce áut, vrátane nákladných. Počet tých sa výrazne znásobil po otvorení Monoštorského mosta v Komárne v roku 2020. Nenadväzuje naň totiž adekvátna cestná sieť.
Kým Novozámčania márne čakajú na obchvat mesta dlhé roky a ten je stále v nedohľadne, Šuranci sa ho možno v horizonte najbližších rokov dočkajú.
Mestečko s necelými desaťtisíc obyvateľmi oň bojuje aj vďaka avizovanej výstavbe priemyselného parku a baterkárne, ktorá v ňom má vyrásť.

"Príchod investora do Šurian môže zmeniť dopravné toky, vrátane železnice, a bude potrebné prepočítať nové benefity a náklady. Prioritnejšie je však budovanie dôležitejších úsekov ako sú D1, D3, R4 a plnenie medzinárodných záväzkov ako sú koridory transeurópskej dopravnej siete," vyhlásila Petra Poláčiková, hovorkyňa ministerstva dopravy.

Memorandum hovorí aj o obchvate Šurian
Na stole nedávno pristal návrh memoranda, ktoré iniciovala štátna eseročka MH Invest, ktorá plánuje stavať v Šuranoch priemyselný park.