NOVÉ ZÁMKY. S inklúziou treba začať oveľa skôr než na základnej škole, tvrdí Nadácia pre deti Slovenska, ktorá spustila pilotný ročník projektu Inkluškôlky.
Do pilotnej fázy projektu sa zapojili aj materské školy v Nových Zámkoch. Cieľom projektu je podpora inkluzívneho vzdelávania v škôlkach, tvorba prijímajúceho prostredia a spolupráca medzi škôlkami a ich zriaďovateľmi.
„Projekt Inkluškôlky ponúka materským školám metodickú pomoc, ako pracovať s deťmi s rôznymi výchovno-vzdelávacími potrebami. Budúci učitelia sa v školách učia, ako pracovať s deťmi, ktoré naoko nemajú žiaden problém," vysvetlila pedagogička Monika Tomovčíková, jedna z lektoriek, ktorá spolu s expertkou nadácie Anetou Chlebničanovou vzdeláva účastníkov.

"Len, čo sa stretnú s dieťaťom, ktoré sa hoci len málinko vymyká norme, buď sa s ním naučia pracovať, alebo z neho umelo vyrobia také problémové dieťa, že to jeho rodičia radšej vzdajú a zo škôlky ho odhlásia,“ dodala Tomovčíková.
V článku sa dočítate aj:
- Ako začal projekt v Nových Zámkoch.
- Ktorých detí sa inklúzia týka, pre koho je určená.
- V akom prostredí sa projekt realizuje a ako doň zapojili rodičov a učiteľov.
- Čo je to adaptačný týždeň detí v materskej škole a ako prebieha.
- Aké boli hlavné vzdelávacie témy workshopov.
- V akých mestách (po Nových Zámkoch a Zvolene) bude projekt pokračovať.
Nové Zámky medzi pilotnými
Nadácia sa venovala už štyrom desiatkam riaditeliek, učiteliek a zriaďovateľov zo Zvolena a Nových Zámkov.
Projekt zhrnula lektorka Aneta Chlebničanová z Nadácie pre deti Slovenska takto: