BRATISLAVA. Pandémia nepredvídateľne mieša plány Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) už viac ako rok. Najväčšou prioritou nového generálneho riaditeľa ZSSK Romana Koreňa preto bude ustáť tieto turbulencie, aby boli cestujúci a zamestnanci postihnutí čo najmenej.
Koreň pre TASR uviedol, že ZSSK musí obhájiť a vyargumentovať, že podpora najekologickejšej formy hromadnej dopravy má zmysel aj v rozpočtovo napätejších časoch.
Po pandémii sa chce železničná spoločnosť stať znova kostrou mobility Slovenska. Podporuje preto ministerstvo dopravy v snahe masívne rekonštruovať železničnú infraštruktúru. "Infraštruktúra a naša podpora ministerstvu dopravy v tom smere je preto naša top priorita," skonštatoval šéf ZSSK.

Pokračovať chce aj v masívnej obnove vozidlového parku, v najbližších rokoch to bude hlavne v Prešovskom a Košickom kraji.
Veľká investícia v Nových Zámkoch
"Nezabúdame ani na budúcnosť, keď sa chceme v najbližších rokoch venovať aj inováciám a podieľať sa napríklad aj na uvádzaní vodíkových technológií tam, kde je to v rámci infraštruktúry vhodné," priblížil.
Veľkou témou je podľa neho aj aktuálny výskum hygienickej bezpečnosti vlakov. Významnou investíciou, ktorú musí ZSSK uskutočniť do roku 2023, je výstavba pracovísk ľahkej údržby v Nových Zámkoch, Zvolene a Humennom.

Rýchlejšia doprava do Štúrova
"Z konkrétnych projektov veríme, že v horizonte piatich rokov nebudeme musieť ísť na trati Bratislava – Žilina – Košice pomalšie ako 140 km/h a v horizonte desiatich rokov sa bude jazdiť minimálne 200 km/h od Kútov po Štúrovo," avizoval Koreň.
Chcel by tiež presvedčiť politikov, že Nitra, ktorá podľa neho ako jediné krajské mesto nie je zmysluplne pripojená do siete, potrebuje úplne nové koľaje, ktoré pomôžu aj "južnej trati", a že rekonštrukcia infraštruktúry v Bratislave je skutočne strategická železničiarska priorita, ktorá už neznesie odklad.

