Minister dopravy: Prepojenie Komárna a Nitry nie je pripravené

Obchvat Komárna sa podľa Andreja Doležala za tejto vlády nepostaví.

Minister si pozrel aj stavbu nového mosta cez Dunaj. Minister si pozrel aj stavbu nového mosta cez Dunaj. (Zdroj: FB/ANDREJ DOLEŽAL - MINISTER DOPRAVY)

KOMÁRNO. Severo-južný koridor, prepojenie Nitry s Komárnom cestou prvej triedy s napojením na nový dunajský most medzi Komárnom a maďarským Komáromom, s výnimkou obchvatu Komárna nie je vôbec pripravený.

Povedal to v piatok 3. júla v Komárne minister dopravy Andrej Doležal, ktorý sa v rámci programu v krajoch stretol s primátormi a starostami okresu Komárno, primátorom Nových Zámkov a zástupcami Nitrianskeho samosprávneho kraja.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Podľa slov ministra účastníci stretnutia hovorili o cestnej, železničnej infraštruktúre v tomto regióne, ale aj o komárňanskom prístave, avšak situácia s cestnou infraštruktúrou bola najzávažnejšia.

SkryťVypnúť reklamu

Koridor smerom na Nitru

„Napriek rôznym informáciám tá pripravenosť úsekov medzi Nitrou a Komárnom – toho severo-južného prepojenia – s výnimkou obchvatu Komárna nie je. Nevieme tam vôbec spustiť výstavbu. V prípade obchvatu Komárna sme dali stanovisko za Národnú diaľničnú spoločnosť, že budeme v príprave pokračovať,“ povedal Doležal.

„Je veľmi nešťastné, že tento krásny most skončí na konci dňa na ceste druhej triedy a nebude pokračovať obchvatom Komárna logicky ďalej smerom na Nitru,“ povedal minister dopravy.

Prečítajte si aj Obchvat Nových Zámkov: rátajú s ním v roku 2027, zatiaľ ho ale nepripravujú Čítajte 

„Neviem sa k tomu vyjadriť, prečo sa to v minulosti nerealizovalo. Môžem len povedať, že aj môj štátny tajomník, ktorý je účastníkom slovensko-maďarskej komisie pre dopravu, to bude riešiť aj s maďarskou stranou,“ pokračoval a dodal: „Chceme to komunikovať ako jasný koridor smerom na Nitru a budeme pokračovať v príprave obchvatov Nových Zámkov, Hurbanova, respektíve celý ten cestný ťah budeme stavať ako cestu prvej triedy s obchvatmi.“

SkryťVypnúť reklamu

Primátor Komárna Béla Keszegh za najkritickejšie oblasti, ktoré vyžadujú súrne riešenie, okrem nového mosta na Dunaji medzi Komárnom a Komáromom označil aj Vážsky most, kruhový objazd na križovatke smerom na obec Iža, prístav v Komárne i železnicu.

Podľa Keszegha treba odpolitizovať riešenie dopravnej infraštruktúry a venovať sa mu z odborného hľadiska na základe analýz.

Finančné zdroje podľa vyjadrenia primátora sú, ale, žiaľ, európske zdroje nedokáže Slovensko čerpať efektívne, preto je nutné, aby sa zefektívnila vzájomná spolupráca medzi jednotlivými rezortmi, a v záujme lepšieho čerpania finančných zdrojov musia spolupracovať aj vyššie územné celky i regionálne samosprávy.

Prečítajte si aj Nový most cez Dunaj v Komárne otvoria v auguste Čítajte 

Táto vláda obchvat nepostaví

Doležal podotkol, že v dohľadnom čase predloží vláde konkrétny návrh a zoznam investičných priorít, aby sa to schválilo vládnym uznesením, aby sa tak garantovalo financovanie tejto infraštruktúry, aby zoznam priorít bol minimálne na isté obdobie nemeniteľný.

SkryťVypnúť reklamu

K otázke obchvatu Komárna, ktorý by nadväzoval na nový dunajský most, ktorého odovzdanie by malo byť v nadchádzajúcich mesiacoch, minister povedal, že nasledovať bude stavebné konanie, verejné obstarávanie, a ak všetko pôjde dobre, tak v roku 2024 – 2025 by ho mohli reálne začať stavať.

„Ja už ten úsek stavať určite nebudem, minimálne nie táto vláda, ale chcem mojim nasledovníkom odovzdať čo najviac pripravených úsekov tak, aby mohli stavať oni, keď budú mať pripravené zdroje,“ podčiarkol Doležal.

Minister dopravy sa zaujímal aj o stav železníc v regióne. „V prípade záujmu zo strany mesta sme otvorení diskusii prenájmu železničnej trate smer Kolárovo, ktorá by mohla slúžiť na rekreačné účely a pomohla by aj cestovnému ruchu, rovnako budeme podporovať cezhraničné vlakové spojenia,“ uviedol.

#MyVasPotrebujeme

Ekonomické dôsledky pandémie ohrozujú aj posledné nezávislé printové médiá v našich mestách a obciach. Patrí medzi ne aj sieť regionálnych týždenníkov MY, ktorá pod touto hlavičkou prevádzkuje 23 platených týždenníkov, 27 spravodajských regionálnych webov a viac ako 50 FB stránok.

Toto všetko už môže byť čoskoro minulosťou, pretože ekonomický útlm nám spôsobil masívny prepad predaja a príjmov. Ak chcete, aby aj vo vašom meste alebo v regióne zostali zachované kritické a nezávislé médiá (noviny a web) a ak chcete, aby vás o práci mesta a života v ňom neinformovali iba mestom financované média, podporte nás. Už aj sumou 4€ mesačne prispievate k tomu, aby sme mohli aj naďalej prinášať aktuálne a pravdivé informácie o živote vo vašom regióne, meste a obci. Vašu podporu teraz potrebujeme viac ako inokedy predtým. Ďakujeme!

Chcem podporiť →

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Nové Zámky

Komerčné články

  1. Fit-out od M2C: Premena priestorov na kľúč
  2. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  3. Nová Kia Sportage zvládne každé dobrodružstvo aj životný štýl
  4. Metropola aj more. New York sa dá jednoducho spojiť s Karibikom
  5. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete
  6. Hirošima (reportáž Johna Herseyho) v denníkoch SME a Korzár
  7. V Maroku sa za pár dní ocitnete v horách, púšti aj pri oceáne
  8. Top dopravné stavby, ktoré menia Bratislavu a okolie
  1. Nový článokSpolupráca v oblasti lesnej pedagogiky v Bojniciach
  2. Dajte zabrať mozgu. V predaji je nové vydanie Tréningu pamäti
  3. Úver až do 40 000 € a každý rok nižšia úroková sadzba
  4. Fit-out od M2C: Premena priestorov na kľúč
  5. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  6. Nová Kia Sportage zvládne každé dobrodružstvo aj životný štýl
  7. Metropola aj more. New York sa dá jednoducho spojiť s Karibikom
  8. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete
  1. Nová Kia Sportage zvládne každé dobrodružstvo aj životný štýl 10 376
  2. Metropola aj more. New York sa dá jednoducho spojiť s Karibikom 5 774
  3. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 3 692
  4. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete 3 471
  5. Dajte zabrať mozgu. V predaji je nové vydanie Tréningu pamäti 2 500
  6. Úver až do 40 000 € a každý rok nižšia úroková sadzba 2 218
  7. Top dopravné stavby, ktoré menia Bratislavu a okolie 1 862
  8. V Maroku sa za pár dní ocitnete v horách, púšti aj pri oceáne 1 543
  1. Ján Šeďo: Okupačného zradcu Šalgoviča trafil na tribúne vajcom a šiel do basy.
  2. Radko Mačuha: Dnes je deň, keď nám Rusi znemožnili ísť čínskou cestou.
  3. Jozef Huljak: Prečítal som si, ako oficiálne čínske médiá informovali o návšteve ministra zahraničných vecí ČĽR v Afganistane
  4. Martin Eštočák: Primátor Oľha, Prešov a zákazky za 260-tisíc: zať v hre alebo len rodinná náhoda?
  5. Peter Vernarec: Susedská hranica a plot: Čo môžete postaviť a kde?
  6. Marian Vojtko: Gustík, poď! Naučím ťa lietať.
  7. Viktor Pamula: Nikdy viac
  8. Ján Valchár: O profesionálnych kresťanoch a o mŕtvych nielen dobre
  1. Martin Fronk: Objavil som kúpalisko za 2 eurá 85 196
  2. Martin Kresák: Minimálna mzda 915 €: v Bratislave pohoda, v Gelnici pohroma 15 071
  3. Ivan Čáni: Smer SSD sa definitívne sám spláchol na úplné morálne a ľudské dno, odkiaľ sa už nedá vynoriť. 13 707
  4. Radko Mačuha: Slovenská kultúra musí byť proruská a žiadna iná. 9 659
  5. Michael Achberger: Supermarketové pasce: 10 "fitness" výrobkov, po ktorých priberáte 9 104
  6. Juraj Kumičák: Najväčšia tanková bitka v dejinách 7 407
  7. Monika Albertiová: Balím kufre! Tu sa nedá žiť a minimálna mzda? Na smiech! 7 387
  8. Martin Fronk: Divín: Obec, kde sa sprievodkyne červenajú a umenie visí aj na stenách, nielen vo vzduchu 6 112
  1. Radko Mačuha: Dnes je deň, keď nám Rusi znemožnili ísť čínskou cestou.
  2. Marcel Rebro: Od „dočasného pobytu“ k denacifikácii: dejiny sa opakujú
  3. Post Bellum SK: Keď sa lámal čas a charaktery
  4. Radko Mačuha: Politika, pred ktorou musia utekať už aj "dezoláti".
  5. Věra Tepličková: Maličkosti z temperamentovej poradne:Trump a Putin? Dva absolútne odlišné svety
  6. Marcel Rebro: Putinova "obrana" ruskojazyčných Ukrajincov pred "vyvražďovaním": vyvražďuje ich sám
  7. Radko Mačuha: Slovenská kultúra musí byť proruská a žiadna iná.
  8. Marcel Rebro: Rusofili nás posielajú na ukrajinský front. Ideme. Už zajtra. A radi
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Nové Zámky, Štúrovo a Komárno - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Nové Zámky

Posledný prázdninový víkend ožije železničná zábava v Topoľčanoch.


Zamerali sa na podniky i verejné priestranstvá.


Lenka Szántóová je komandujúca.

Kľúčové sú jej rýchle rozhodnutia, zachraňujú prevádzku železnice.


1
Tanky na Hlavnom námestí v Nových Zámkoch.

Krívajúci muž napadol generálmajora.


12

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu