Štvrtok, 28. január, 2021 | Meniny má AlfonzKrížovkyKrížovky

Prístavu Komárno pomôže modernizácia, alebo presun

Jedna z alternatív rozvoja prístavu ráta s novou polohou v lokalite Veľký Harčáš.

Komárňanský prístav. Komárňanský prístav. (Zdroj: FB/VEREJNÉ PRÍSTAVY)

KOMÁRNO. Prístav Komárno by sa mohol rozvíjať vďaka modernizácii súčasného stavu alebo presunutím do lokality Veľký Harčáš. Tieto dva varianty vyplynuli z Masterplanu a štúdie realizovateľnosti verejného prístavu Komárno.

Štúdia priniesla sedem alternatív usporiadania prístavu. Odborníci odporúčajú dve z nich. Prvá zahŕňa intenzifikáciu prevádzky prístavu v súčasnej lokalite.

"Dáva priestor aj mestu Komárno, aby sa mohlo konečne dostať k vode v časti osobného prístavu, a prípadne vybudovania priestoru na kotvenie športových plavidiel a motorových člnov," priblížil včera na prezentácii výsledkov štúdie investičný riaditeľ spoločnosti Verejné prístavy Jozef Bódi.

Skryť Vypnúť reklamu

Druhá alternatíva počíta s novou polohou prístavu v lokalite Veľký Harčáš.

"Rozdiel je hlavne v rýchlosti možnosti aplikácie a modernizácie prístavu, pretože tá nová poloha je z hľadiska investičnej prípravy dlhodobá," skonštatoval Michael Trnka zo spoločnosti Aquatis, ktorá Masterplan a štúdiu realizovateľnosti spracovala.

Prečítajte si tiež: Pripravuje sa modernizácia prístavu v Komárne Čítajte 

"My odporúčame, aby sa intenzifikoval, modernizoval existujúci prístav, pretože než sa podarí urobiť investičnú prípravu a nájsť prostriedky na výstavbu prístavu v novej polohe, modernizačné náklady sa vrátia späť prevádzkovateľovi," dodal.

Trnka odhaduje, že variant s novým prístavom by bol zhruba desať- až 50-krát drahší ako modernizácia súčasného stavu. "Vyžadoval by si veľké investičné prostriedky, vykupovanie pozemkov, napojenie novej infraštruktúry," zdôraznil Bódi.

Skryť Vypnúť reklamu

Toto riešenie by však vytesnilo prístavnú činnosť z mesta. "To znamená, že tam nie je žiadne obmedzenie z hľadiska hygienických limitov. Na druhej strane je tam kolízia s chránenou oblasťou," podotkol Dalibor Bílek, ktorý spracúval vplyvy jednotlivých riešení na životné prostredie.

Prečítajte si tiež: Odvolanie zamietli, kompa v Radvani nad Dunajom je na dobrej ceste Čítajte 

Investičný riaditeľ spoločnosti Verejné prístavy poznamenal, že si v súčasnosti nedovolí povedať, ktorý variant preferuje. "Myslím si, že oba varianty sú zaujímavé," uviedol s tým, že variant modernizácie súčasného stavu by mohol byť najmenej finančne náročný.

Ďalším krokom po spracovaní Masterplanu a štúdie realizovateľnosti bude ich vyhodnotenie ministerstvom dopravy a takisto poradnými orgánmi Európskej komisie.

"Ak bude výsledok kladný a podarí sa nám usporiadať majetkovoprávne vzťahy v prístave k obojstrannej spokojnosti, môžeme pristúpiť k investíciám a k rekonštrukcii zariadení infraštruktúry aj superštruktúry prístavu Komárno z prostriedkov Európskej únie," priblížil Bódi.

Skryť Vypnúť reklamu

Rozvoj vnútrozemskej lodnej dopravy je podľa neho vnímaný ako vysoká priorita aj v rámci Únie. Zámerom je odľahčiť najmä cestnú dopravu.

"Lodná doprava má obrovský potenciál v ekológii, v rozvoji regiónov, ktoré idú popri Dunaji," dodal.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  2. Výpredaj zásob. Bezpečný nákup s garanciou dodania až k vám
  3. Viete, ako správne umyť ovocie? Čistá voda stačiť nemusí
  4. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  5. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  6. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  7. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  8. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  9. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  10. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  1. Neprekonaný VAM systém, ktorý zabráni krádeži vášho auta
  2. Výpredaj zásob. Bezpečný nákup s garanciou dodania až k vám
  3. Garmin predstavuje Lily, svoje najmenšie inteligentné hodinky
  4. Babylon Berlín: Najdrahší nemecký seriál
  5. Potravinové intolerancie bude KRAJ riešiť aj tento rok
  6. Viete, ako správne umyť ovocie? Čistá voda stačiť nemusí
  7. Závod zamestnáva 500 ľudí. Tatravagónka v Trebišove má 50 rokov
  8. Spoločnosť BILLA v novom e-booku radí, ako sa stravovovať zdravo
  9. Počas koronakrízy vzrástli obavy z dopadov práceneschopnosti
  10. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  1. Viete, ako správne umyť ovocie? Čistá voda stačiť nemusí 20 088
  2. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 19 788
  3. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 17 580
  4. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 16 698
  5. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci 9 007
  6. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 7 620
  7. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat 7 610
  8. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 7 375
  9. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 301
  10. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 6 813
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Nové Zámky, Štúrovo a Komárno - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Nové Zámky

Ilustračné foto.

V okrese Nové Zámky sa môže vyskytnúť poľadovica. Meteorologický ústav už vydal výstrahu.

6 h
Kompletné výsledky skríningového testovania stále nie sú k dispozícii.

K dispozícii bude registračný systém a dve infolinky.

27. jan
Ján Holiga na trati.

Tohtoročná sezóna na najjužnejšej slovenskej zjazdovke v obci Čechy v Novozámockom okrese lyžiarom zatiaľ veľmi nepriala.

27. jan
Ilustračná fotografia.

Prvé kolo testovania trvalo v Nových Zámkoch päť dní.

27. jan

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Vo štvrtok dopoludnia zaznamenali ľudia v Handlovej aj Prievidzi otrasy zeme.

7 h

Poradia sa od včera zmenili.

24 h

Mesto pracuje na tom, aby bol v Nitre dostatočný počet mobilných odberných miest počas celého týždňa.

22 h

Pokiaľ ste nezvestné deti videli, kontaktujte políciu.

27. jan

Už ste čítali?