Do Komárna budú jazdiť poschodové vlaky

Za prvé tri mesiace tohto roka sa na trati medzi Bratislavou a Komárnom prepravilo 1,27 milióna ľudí. Oproti rovnakému obdobiu vlaňajška je to o 87 percent viac.

Ilustračná snímka. Ilustračná snímka. (Zdroj: ARCHÍV SME)

BRATISLAVA/KOMÁRNO. Na trati medzi Bratislavou a Komárnom by od septembra mali jazdiť poschodové vozne. Spoločnosť RegioJet tak o sto miest zvýši prepravnú kapacitu najvyťaženejších spojov.

„Vítame, že ministerstvo dopravy sa systematicky zaoberá zvyšovaním prepravných kapacít vlakov na trase,“ povedala Ivana Kašická, riaditeľka vlakovej a autobusovej dopravy RegioJet.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Kým sa nezvýši priepustnosť trate do Komárna je nasadenie poschodových vozňov jediná možnosť, ako ďalej zväčšovať kapacitu spojov. Už dnes v špičke jazdia v dvadsaťminútových intervaloch,“ dodala.

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: RegioJet zháňa poschodové vlaky na trať do Komárna Čítajte 

Vlaky súkromného dopravcu vlani medzi Bratislavou a Komárnom prepravili takmer 3,8 milióna cestujúcich. Rok predtým ich bolo o milión menej.

Za posledných päť rokov sa počet cestujúcich na trati takmer zdvojnásobil. Vlaky súkromného dopravcu prepravili za prvé tri mesiace tohto roka 1,27 milióna cestujúcich, čo je v porovnaní s rovnakým obdobím vlaňajška o 87 % viac.

„To je úplný unikát v rámci Slovenska i celej Európy. Na trati dnes cestuje približne päť percent všetkých cestujúcich v slovenskej železničnej sieti,“ povedal pre naše noviny Aleš Ondrůj, hovorca spoločnosti RegioJet. Trať je podľa neho najvyťaženejšou jednokoľajnou železnicou na Slovensku.

Prečítajte si tiež: Rezort vypíše súťaž na trať Bratislava – Komárno Čítajte 

Nasadeniu poschodových vozňov predchádza náročný proces schválenia pre prevádzku na slovenských železniciach. Tento typ vozidiel doteraz u nás nejazdil.

SkryťVypnúť reklamu

Ako uviedol Ondrůj, schvaľovací proces na Dopravnom úrade stále prebieha. „Vozidlá doteraz prevádzkovali nemecké dráhy DB Regio v prímestskej a medzimestskej doprave,“ dodal hovorca.

RegioJet už vo februári posilnil najvyťaženejšie spoje medzi Bratislavou a Komárnom. Na trať nasadili súpravu z rýchlikových vozňov.

Uvoľnenú kapacitu mohli využiť na posilnenie iných spojov. Denne tak získali 600 miest navyše.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Nové Zámky

Komerčné články

  1. Na začiatku ledva naškrabali 700 eur, dnes majú miliónové tržby
  2. Srí Lanka, Thajsko, Japonsko. Kde vás Ázia prekvapí najviac?
  3. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus
  4. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí
  5. Objav prírodný ionťák, ktorý stojí za výkonom J. Slafkovského
  6. Union drží prvenstvo v dostupnosti zdravotnej starostlivosti
  7. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni
  8. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú
  1. Na začiatku ledva naškrabali 700 eur, dnes majú miliónové tržby
  2. Srí Lanka, Thajsko, Japonsko. Kde vás Ázia prekvapí najviac?
  3. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus
  4. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí
  5. Zariskoval a poslal k vode Wolt. Prešiel testom lojality
  6. Sú prípravky na imunitu len vyhodené peniaze?
  7. FameL GmbH: Náhrada škody bez rizika nákladov
  8. Nové átrium aj učebňa. V Pečovskej Novej Vsi investujú do školy
  1. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni 9 128
  2. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú 5 796
  3. Skládky nechceme, no moderných riešení sa obávame 5 085
  4. Rozhovor: Slováci mohli žiť v Pacifiku. Štefánik im kúpil ostrov 5 078
  5. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v neznámom Bahrajne? 4 757
  6. Jeden stavbár, druhý mikrobiológ. Bratia zvalcovali trh 3 542
  7. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí 3 415
  8. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus 3 319
  1. Jaroslav Furman: Dotácie v obci
  2. Martina Bittnerová: Život s gamblerom. Príbeh mojej spoluzávislosti
  3. Ján Valchár: Výbušné noci na východe
  4. Irena Šimuneková: Ma mávšteve u susedov - Poľsko, Morské oko
  5. Martin Fronk: Dnešné zatmenie Mesiaca: krvavý Corn Moon nad Slovenskom
  6. Marcel Rebro: Diplomacia podľa Fica: úsmevy v Pekingu a Užhorode, dym v Kyjive
  7. Ernest Klotton: Spomienka na Fotofestival Devín
  8. Elena Antalová: Slovensko ešte nie je Európa, lebo Fico je roky Slovensko
  1. Radko Mačuha: "Maskovacie prvky" auta šéfa SIS 19 200
  2. Dušan Koniar: Puč na Slovensku 15 114
  3. Ján Šeďo: To dopravní inžinieri všetko posr**i ! 12 544
  4. Ivan Mlynár: Je Šutaj Eštok úplný kretén ? Nie, je to génius. Ak to niekto nechápe, je to jeho problém. 11 667
  5. Daniel Guľaš: Svetový šašo 6 247
  6. Ivan Mlynár: Zábava Roberta Fica s riskovaním našich životov neberie konca. 6 050
  7. Blanka Ulaherová: Návrat po 46 rokoch 5 461
  8. Radoslav Záhumenský: Rozhľadňa, ktorú takmer nikto nepozná, a pritom z nej Malá Fatra ukazuje svoju pravú krásu! 5 000
  1. Marcel Rebro: Diplomacia podľa Fica: úsmevy v Pekingu a Užhorode, dym v Kyjive
  2. Marian Nanias: Jadrové reaktory použité v kozmickom prieskume.
  3. Radko Mačuha: Fico nás posiela na výlet do Číny.
  4. Marian Nanias: Atómová elektráreň na Mesiaci?
  5. Věra Tepličková: Naša Cecilia, že nie je naša Cecília?
  6. Věra Tepličková: Vírus vraj sa objavil, parlament nám zamoril
  7. Jiří Ščobák: Proč je boj Palestinců konfliktem mezi bohatými a chudými? A co s tím má F*co?
  8. Radko Mačuha: Ficova fotka s Putinom nakoniec nebude zadarmo.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu