BRATISLAVA / KOMÁRNO. Vlaky RegioJetu prepravili medzi Bratislavou a Komárnom za prvý polrok 2018 1,7 milióna cestujúcich.
V porovnaní s rovnakým obdobím vlaňajška to podľa koordinátora PR a komunikácie spoločnosti Martina Žarnovického znamenalo nárast o osemnásť percent. Za prvých šesť mesiacov minulého roka totiž dopravca prepravil vo vlakoch na tejto trase 1,4 milióna ľudí.
„Najväčší nárast počtu cestujúcich zaznamenal súkromný dopravca od apríla, keď vstúpil do Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji,” priblížil Žarnovický. Vlakmi RegioJetu je odvtedy možné cestovať aj s električenkami a bežnými lístkami na mestskú hromadnú dopravu.
Viac spojov v špičkách
RegioJet v spolupráci s ministerstvom dopravy zvýšil počet spojov premávajúcich cez poobedné špičky. Vlaky odvtedy premávajú ráno a aj poobede pravidelne trikrát za hodinu.
Od polovice júla pribudol aj nový spoj kategórie REX do Komárna. Nahradil pôvodný osobný vlak, ktorý po novom končí v Kvetoslavove a cestovanie medzi hlavným mestom a Komárnom skrátil o osem minút.

„Rozložením pôvodne jedného spoja na dva sa nielen zrýchli cestovný čas, ale cestujúci budú rovnomerne prerozdelení do oboch vlakov, čím sa im výrazne s komfortní cestovanie domov,” povedal Martin Žarnovický.
Dopravca by chcel pokračovať v posilňovaní vlakov aj v druhej polovici roka 2018 a vedie preto rokovania s objednávateľom dopravných výkonov – ministerstvom dopravy.
„Ďalší výrazný nárast očakáva RegioJet v súvislosti s výstavbou obchvatu Bratislavy, počas ktorej sa dopravná situácia na južnom Slovensku a v hlavnom meste ešte viac zhorší,” upozornil Žarnovický.
Bude súťaž na nového dopravcu
RegioJet vypravuje vlaky medzi Bratislavou a Komárnom od roku 2012. Ministerstvo dopravy však na budúci rok plánuje vyhlásiť súťaž na nového dopravcu na tejto trati.

S týmto zámerom súhlasí aj spoločnosť RegioJet. „Kvôli zlepšeniu služieb na železnici by sa mal štát zamerať predovšetkým na tie trate, kde dnes platí vysoké dotácie, jazdia tam staré vlaky a cestujúci v nich nedostávajú žiadne služby naviac,” zdôraznil však hovorca dopravcu Aleš Ondrůj ešte v júli, keď ministerstvo oznámilo svoj zámer vypísať súťaže na trate Bratislava Komárno, Žilina-Rajec a Košice Moldava nad Bodvou.
„Očakávame, že štát predstaví celkový harmonogram súťažení dotovaných vlakov na všetkých tratiach na Slovensku v logických balíčkoch ucelených tratí,” dodal s tým, že iba tak prinesú súťaže maximálny efekt a zvýši sa šanca, že sa do nich prihlásia aj ďalší dopravcovia.
Súťaže na dopravu na ďalších tratiach však ministerstvo plánuje zvážiť, až keď vyhodnotí tendre na spomínané prvé tri úseky. „Skúsenosti z týchto súťaží štát využije pri rozhodnutí o ďalšom postupe liberalizácie, ktorej cieľom má byť kvalitná a dostupná doprava, ktorá bude pre štát výhodná,” uviedlo v júli ministerstvo dopravy pre TASR.