Trať Komárno-Bratislava je čoraz populárnejšia

Služby RegioJetu využilo od januára do júna 1,7 milióna cestujúcich. Medziročne ich počet narástol o osemnásť percent.

RegioJet jazdí medzi Bratislavou a Komárnom od roku 2012. O dva roky mu končí zmluva. RegioJet jazdí medzi Bratislavou a Komárnom od roku 2012. O dva roky mu končí zmluva. (Zdroj: ARCHÍV REGIOJET)

BRATISLAVA / KOMÁRNO. Vlaky RegioJetu prepravili medzi Bratislavou a Komárnom za prvý polrok 2018 1,7 milióna cestujúcich.

V porovnaní s rovnakým obdobím vlaňajška to podľa koordinátora PR a komunikácie spoločnosti Martina Žarnovického znamenalo nárast o osemnásť percent. Za prvých šesť mesiacov minulého roka totiž dopravca prepravil vo vlakoch na tejto trase 1,4 milióna ľudí.

„Najväčší nárast počtu cestujúcich zaznamenal súkromný dopravca od apríla, keď vstúpil do Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji,” priblížil Žarnovický. Vlakmi RegioJetu je odvtedy možné cestovať aj s električenkami a bežnými lístkami na mestskú hromadnú dopravu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Viac spojov v špičkách

RegioJet v spolupráci s ministerstvom dopravy zvýšil počet spojov premávajúcich cez poobedné špičky. Vlaky odvtedy premávajú ráno a aj poobede pravidelne trikrát za hodinu.

Od polovice júla pribudol aj nový spoj kategórie REX do Komárna. Nahradil pôvodný osobný vlak, ktorý po novom končí v Kvetoslavove a cestovanie medzi hlavným mestom a Komárnom skrátil o osem minút.

Prečítajte si tiež: Rezort vypíše súťaž na trať Bratislava – Komárno Čítajte 

„Rozložením pôvodne jedného spoja na dva sa nielen zrýchli cestovný čas, ale cestujúci budú rovnomerne prerozdelení do oboch vlakov, čím sa im výrazne s komfortní cestovanie domov,” povedal Martin Žarnovický.

Dopravca by chcel pokračovať v posilňovaní vlakov aj v druhej polovici roka 2018 a vedie preto rokovania s objednávateľom dopravných výkonov – ministerstvom dopravy.

SkryťVypnúť reklamu

„Ďalší výrazný nárast očakáva RegioJet v súvislosti s výstavbou obchvatu Bratislavy, počas ktorej sa dopravná situácia na južnom Slovensku a v hlavnom meste ešte viac zhorší,” upozornil Žarnovický.

Bude súťaž na nového dopravcu

RegioJet vypravuje vlaky medzi Bratislavou a Komárnom od roku 2012. Ministerstvo dopravy však na budúci rok plánuje vyhlásiť súťaž na nového dopravcu na tejto trati.

Prečítajte si tiež: O dva-tri roky by sme sa mali voziť už len v nových vlakoch Čítajte 

S týmto zámerom súhlasí aj spoločnosť RegioJet. „Kvôli zlepšeniu služieb na železnici by sa mal štát zamerať predovšetkým na tie trate, kde dnes platí vysoké dotácie, jazdia tam staré vlaky a cestujúci v nich nedostávajú žiadne služby naviac,” zdôraznil však hovorca dopravcu Aleš Ondrůj ešte v júli, keď ministerstvo oznámilo svoj zámer vypísať súťaže na trate Bratislava Komárno, Žilina-Rajec a Košice Moldava nad Bodvou.

SkryťVypnúť reklamu

„Očakávame, že štát predstaví celkový harmonogram súťažení dotovaných vlakov na všetkých tratiach na Slovensku v logických balíčkoch ucelených tratí,” dodal s tým, že iba tak prinesú súťaže maximálny efekt a zvýši sa šanca, že sa do nich prihlásia aj ďalší dopravcovia.

Súťaže na dopravu na ďalších tratiach však ministerstvo plánuje zvážiť, až keď vyhodnotí tendre na spomínané prvé tri úseky. „Skúsenosti z týchto súťaží štát využije pri rozhodnutí o ďalšom postupe liberalizácie, ktorej cieľom má byť kvalitná a dostupná doprava, ktorá bude pre štát výhodná,” uviedlo v júli ministerstvo dopravy pre TASR.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Nové Zámky

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  2. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  3. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  4. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  5. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  6. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  7. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  8. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 13 256
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 10 614
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 236
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 305
  5. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 4 334
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 929
  7. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 148
  8. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 030
  1. Timotej Opálek: Baby Lasagna / Praha
  2. Viktor Pamula: Sociálny štát ? Vtip roka
  3. Ivan R. V. Rumánek: Chamás či Hamás?
  4. Martin Škopec Antal: Slovenská opozičná politika: "Nie je dôležité zvíťaziť, ale zúčastniť sa..."
  5. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  6. Juraj Tušš: Multipolárny svet a nový volebný systém.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Jozef Černek: Príbeh vrážd staviteľa aj majiteľa záložne: Temný tieň nad Komárnom
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 506
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 153
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 67 481
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 226
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 559
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 691
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 309
  8. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 820
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  5. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Nové Zámky, Štúrovo a Komárno - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Nové Zámky

Dielo Reflexe na Signál festivale v Prahe

Prvý ročník Light Art Festivalu premení mesto na veľkú svetelnú galériu.


Ilustračný záber.

VIII. liga ObFZ Nové Zámky: Výsledky, komentáre, tabuľka.


Komoča vyhrala dvojciferným skóre.

VII. liga ObFZ Nové Zámky: Výsledky, komentáre, tabuľka aj zostava kola.


Záber zo stretnutia Komjatice - Želiezovce 2:2.

VI. liga Východ: Výsledky, komentáre, štatistiky aj zostava kola.


  1. Timotej Opálek: Baby Lasagna / Praha
  2. Viktor Pamula: Sociálny štát ? Vtip roka
  3. Ivan R. V. Rumánek: Chamás či Hamás?
  4. Martin Škopec Antal: Slovenská opozičná politika: "Nie je dôležité zvíťaziť, ale zúčastniť sa..."
  5. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  6. Juraj Tušš: Multipolárny svet a nový volebný systém.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Jozef Černek: Príbeh vrážd staviteľa aj majiteľa záložne: Temný tieň nad Komárnom
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 506
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 153
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 67 481
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 226
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 559
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 691
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 309
  8. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 820
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  5. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu