Rezort vypíše súťaž na trať Bratislava – Komárno

Úsek je mimoriadne vyťažený. Nad zdvojkoľajnením zatiaľ len uvažujú.

RegioJet jazdí medzi Bratislavou a Komárnom od roku 2012. O dva roky mu končí zmluva. RegioJet jazdí medzi Bratislavou a Komárnom od roku 2012. O dva roky mu končí zmluva. (Zdroj: ARCHÍV REGIOJET)

BRATISLAVA / KOMÁRNO. Ministerstvo dopravy chce vypísať súťaž na prevádzkovanie železnice medzi Bratislavou a Komárnom. Na trati momentálne vypravuje vlaky RegioJet, zmluva mu však v roku 2020 končí.

Zámer vyhlásiť súťaž musí rezort oznámiť rok dopredu. Informovala o tom hovorkyňa ministerstva dopravy Karolína Ducká.

„Záleží nám na tom, aby celý proces prebehol bez zbytočných chýb a aby súťaž priniesla predovšetkým výhody ako dostatok kapacity a prilákala do vlakov ďalších cestujúcich,” konštatoval minister dopravy Árpád Érsek.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Rezort dopravy vydal oznámenie o zámere vypísať súťaž na túto trať v Úradnom vestníku Európskej únie.

Viac vlakov sa tam nezmestí

Úsek medzi Bratislavou a Komárnom je dlhý sto kilometrov. Spoločnosť RegioJet na ňom vypravuje vlaky od roku 2012. „Na trase Bratislava – Komárno jazdia vlaky RegioJet preto, pretože naša spoločnosť dokázala ponúknuť výhodnejšiu cenu a lepšie služby,” povedal hovorca spoločnosti RegioJet Aleš Ondrůj.

Úsek je podľa ministerstva denne veľmi vyťažený. „V súčasnosti medzi Dunajskou Stredou a Bratislavou premávajú vlaky v hodinových intervaloch, v špičkových časoch sú intervaly skrátené na tridsať minút,” vyčíslila Ducká.

Z Komárna do Bratislavy je podľa jej slov nastavený dvojhodinový interval, ktorý je v špičke zahustený na jednu hodinu. „Technické možnosti križovania a samotnej priepustnosti tejto jednokoľajnej trate však nepovoľujú možnosť vedenia hustejšieho sledu vlakov,” dodala.

SkryťVypnúť reklamu

Ministerstvo podľa hovorkyne podniká viacero krokov na zlepšovanie súčasného stavu v súvislosti so zvyšovaním kapacity vlakov. „V budúcnosti sa preto uvažuje aj o možnosti prípadného zdvojkoľajnenia. K investičným zámerom zároveň patrí pridanie ďalších zastávok či modernizácia zabezpečovacích zariadení z bezpečnostných dôvodov,” vysvetlila Ducká.

Súťažiť by sa malo už na budúci rok

Oznámenie o zámere vypísať súťaž už ministerstvo dopravy vydalo aj na trať zo Žiliny po Rajec, a tiež na úsek z Košíc po Moldavu nad Bodvou.

„Ministerstvo dopravy chce transparentnou verejnou súťažou umožniť, aby sa o prevádzkovanie vybraných železničných tratí mohlo uchádzať široké spektrum dopravcov, teda malých aj veľkých,” opísala Ducká.

Prečítajte si tiež: O dva-tri roky by sme sa mali voziť už len v nových vlakoch Čítajte 

Hovorca RegioJetu Aleš Ondrůj so zámerom ministerstva súhlasí. „Kvôli zlepšeniu služieb na železnici by sa mal štát zamerať predovšetkým na tie trate, kde dnes platí vysoké dotácie, jazdia tam staré vlaky a cestujúci v nich nedostávajú žiadne služby naviac,” zdôraznil.

SkryťVypnúť reklamu

„Očakávame, že štát predstaví celkový harmonogram súťažení dotovaných vlakov na všetkých tratiach na Slovensku v logických balíčkoch ucelených tratí,” dodal s tým, že iba tak prinesú súťaže maximálny efekt a zvýši sa šanca, že sa do nich prihlásia aj ďalší dopravcovia.

Súťaže na prevádzku vlakov na ďalších tratiach však ministerstvo plánuje zvážiť, až keď vyhodnotí pripravované tendre na prvé tri úseky. „Skúsenosti z týchto súťaží štát využije pri rozhodnutí o ďalšom postupe liberalizácie, ktorej cieľom ma byť kvalitná a dostupná doprava, ktorá bude pre štát výhodná,” uviedlo ministerstvo dopravy pre TASR.

„Do doby, kým bude možné vyhodnotiť skúsenosti z liberalizácie prvých liniek, štát využije možnosti európskej legislatívy a na zostávajúce trate si objedná verejnú osobnú dopravu priamym zadaním,” dodal komunikačný odbor rezortu dopravy.

V súlade s európskou legislatívou a podmienkami EÚ by sa podľa ministerstva dopravy mohli začať oznámené trate súťažiť už v roku 2019.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Nové Zámky

Komerčné články

  1. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  4. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  5. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  6. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  7. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  1. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  2. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  3. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Emma Tekelyová a tvorenie na jarné dni a Veľkú noc
  6. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  7. Spoločnosti BILLA záleží na zdravých očiach detí
  8. BENU otvorila v Košiciach lekáreň aj v Auparku
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 9 641
  2. AI o nej píše, že je symbolom odvahy. Kvôli jedinému protestu 8 916
  3. Slovenskí milionári minulý rok bohatli rekordným tempom 6 413
  4. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 6 275
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 5 783
  6. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 5 095
  7. Ísť do kúpeľov je IN 4 804
  8. Za 2 dni si vybralo dovolenku viac než 2000 Slovákov 4 588
  1. Elena Antalová: Veľa slintajúcich kráv a volov bolo aj za Husáka
  2. Štefan Šturdzík: Agresor.
  3. Ján Škerko: Donald Trump, paprče preč od Grónska
  4. Soňa Kallová: Slovenská pošta reloaded
  5. Alexandra Erdélyiová : Blaha, buď chlap!
  6. Jaroslav Karahuta: Prichádza čas na dekoncentráciu chovov hospodárskych zvierat na Slovensku.
  7. Marek Tocimák: Všetko Kým Sme
  8. Tupou Ceruzou: Spravodlivosť pre všetkých
  1. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 52 838
  2. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 41 850
  3. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 25 705
  4. Janka Bittó Cigániková: Pán Fico, nemajte strach! My na vašu úroveň neklesneme 10 123
  5. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom 8 797
  6. Ján Valchár: Domáca sviňa za milión Eur a ako nesexovať päťkrát denne 8 127
  7. Ján Šeďo: Opozícia sa "pridáva aj nepridáva" k protestom, v zákulisí niečo "buble". 6 838
  8. Miroslav Ferkl: Atentátnik Fico s vedrom 5 738
  1. Tupou Ceruzou: Spravodlivosť pre všetkých
  2. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  3. Radko Mačuha: Čo je zvrátenejšie, vracať na plátno, alebo posielať mládež na smrť ?
  4. Radko Mačuha: Premiér Fico v Amerike nevybavil nič.
  5. Tupou Ceruzou: Doživotná renta
  6. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom
  7. Radko Mačuha: J&T postavte planetárium M.R. Štefánika.
  8. Radko Mačuha: Ficovi zdochla koza a preto Slovensku zdochne celé stádo.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Nové Zámky, Štúrovo a Komárno - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Nové Zámky

Novozámocká výprava na pretekoch v Moldave nad Bodvou.

Nové Zámky dobre reprezentovali športovci, tréneri aj rozhodcovia.


Ilustračné foto.

VIII. liga ObFZ Nové Zámky: Výsledky, komentáre, tabuľka.


Futbalisti Komoče vyhrali vonku a sú na čele tabuľky.

VII. liga ObFZ Nové Zámky: Výsledky, komentáre, tabuľka aj zostava kola.


Záber zo stretnutia Svodín - Komjatice 2:2.

VI. liga - Východ: Výsledky, štatistiky, komentáre aj zostava kola.


  1. Elena Antalová: Veľa slintajúcich kráv a volov bolo aj za Husáka
  2. Štefan Šturdzík: Agresor.
  3. Ján Škerko: Donald Trump, paprče preč od Grónska
  4. Soňa Kallová: Slovenská pošta reloaded
  5. Alexandra Erdélyiová : Blaha, buď chlap!
  6. Jaroslav Karahuta: Prichádza čas na dekoncentráciu chovov hospodárskych zvierat na Slovensku.
  7. Marek Tocimák: Všetko Kým Sme
  8. Tupou Ceruzou: Spravodlivosť pre všetkých
  1. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 52 838
  2. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 41 850
  3. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 25 705
  4. Janka Bittó Cigániková: Pán Fico, nemajte strach! My na vašu úroveň neklesneme 10 123
  5. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom 8 797
  6. Ján Valchár: Domáca sviňa za milión Eur a ako nesexovať päťkrát denne 8 127
  7. Ján Šeďo: Opozícia sa "pridáva aj nepridáva" k protestom, v zákulisí niečo "buble". 6 838
  8. Miroslav Ferkl: Atentátnik Fico s vedrom 5 738
  1. Tupou Ceruzou: Spravodlivosť pre všetkých
  2. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  3. Radko Mačuha: Čo je zvrátenejšie, vracať na plátno, alebo posielať mládež na smrť ?
  4. Radko Mačuha: Premiér Fico v Amerike nevybavil nič.
  5. Tupou Ceruzou: Doživotná renta
  6. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom
  7. Radko Mačuha: J&T postavte planetárium M.R. Štefánika.
  8. Radko Mačuha: Ficovi zdochla koza a preto Slovensku zdochne celé stádo.

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu