Štvrtok, 6. máj, 2021 | Meniny má HermínaKrížovkyKrížovky

Rezort vypíše súťaž na trať Bratislava – Komárno

Úsek je mimoriadne vyťažený. Nad zdvojkoľajnením zatiaľ len uvažujú.

RegioJet jazdí medzi Bratislavou a Komárnom od roku 2012. O dva roky mu končí zmluva. RegioJet jazdí medzi Bratislavou a Komárnom od roku 2012. O dva roky mu končí zmluva. (Zdroj: ARCHÍV REGIOJET)

BRATISLAVA / KOMÁRNO. Ministerstvo dopravy chce vypísať súťaž na prevádzkovanie železnice medzi Bratislavou a Komárnom. Na trati momentálne vypravuje vlaky RegioJet, zmluva mu však v roku 2020 končí.

Zámer vyhlásiť súťaž musí rezort oznámiť rok dopredu. Informovala o tom hovorkyňa ministerstva dopravy Karolína Ducká.

„Záleží nám na tom, aby celý proces prebehol bez zbytočných chýb a aby súťaž priniesla predovšetkým výhody ako dostatok kapacity a prilákala do vlakov ďalších cestujúcich,” konštatoval minister dopravy Árpád Érsek.

Skryť Vypnúť reklamu

Rezort dopravy vydal oznámenie o zámere vypísať súťaž na túto trať v Úradnom vestníku Európskej únie.

Viac vlakov sa tam nezmestí

Úsek medzi Bratislavou a Komárnom je dlhý sto kilometrov. Spoločnosť RegioJet na ňom vypravuje vlaky od roku 2012. „Na trase Bratislava – Komárno jazdia vlaky RegioJet preto, pretože naša spoločnosť dokázala ponúknuť výhodnejšiu cenu a lepšie služby,” povedal hovorca spoločnosti RegioJet Aleš Ondrůj.

Úsek je podľa ministerstva denne veľmi vyťažený. „V súčasnosti medzi Dunajskou Stredou a Bratislavou premávajú vlaky v hodinových intervaloch, v špičkových časoch sú intervaly skrátené na tridsať minút,” vyčíslila Ducká.

Z Komárna do Bratislavy je podľa jej slov nastavený dvojhodinový interval, ktorý je v špičke zahustený na jednu hodinu. „Technické možnosti križovania a samotnej priepustnosti tejto jednokoľajnej trate však nepovoľujú možnosť vedenia hustejšieho sledu vlakov,” dodala.

Skryť Vypnúť reklamu

Ministerstvo podľa hovorkyne podniká viacero krokov na zlepšovanie súčasného stavu v súvislosti so zvyšovaním kapacity vlakov. „V budúcnosti sa preto uvažuje aj o možnosti prípadného zdvojkoľajnenia. K investičným zámerom zároveň patrí pridanie ďalších zastávok či modernizácia zabezpečovacích zariadení z bezpečnostných dôvodov,” vysvetlila Ducká.

Súťažiť by sa malo už na budúci rok

Oznámenie o zámere vypísať súťaž už ministerstvo dopravy vydalo aj na trať zo Žiliny po Rajec, a tiež na úsek z Košíc po Moldavu nad Bodvou.

„Ministerstvo dopravy chce transparentnou verejnou súťažou umožniť, aby sa o prevádzkovanie vybraných železničných tratí mohlo uchádzať široké spektrum dopravcov, teda malých aj veľkých,” opísala Ducká.

Prečítajte si tiež: O dva-tri roky by sme sa mali voziť už len v nových vlakoch Čítajte 

Hovorca RegioJetu Aleš Ondrůj so zámerom ministerstva súhlasí. „Kvôli zlepšeniu služieb na železnici by sa mal štát zamerať predovšetkým na tie trate, kde dnes platí vysoké dotácie, jazdia tam staré vlaky a cestujúci v nich nedostávajú žiadne služby naviac,” zdôraznil.

Skryť Vypnúť reklamu

„Očakávame, že štát predstaví celkový harmonogram súťažení dotovaných vlakov na všetkých tratiach na Slovensku v logických balíčkoch ucelených tratí,” dodal s tým, že iba tak prinesú súťaže maximálny efekt a zvýši sa šanca, že sa do nich prihlásia aj ďalší dopravcovia.

Súťaže na prevádzku vlakov na ďalších tratiach však ministerstvo plánuje zvážiť, až keď vyhodnotí pripravované tendre na prvé tri úseky. „Skúsenosti z týchto súťaží štát využije pri rozhodnutí o ďalšom postupe liberalizácie, ktorej cieľom ma byť kvalitná a dostupná doprava, ktorá bude pre štát výhodná,” uviedlo ministerstvo dopravy pre TASR.

„Do doby, kým bude možné vyhodnotiť skúsenosti z liberalizácie prvých liniek, štát využije možnosti európskej legislatívy a na zostávajúce trate si objedná verejnú osobnú dopravu priamym zadaním,” dodal komunikačný odbor rezortu dopravy.

V súlade s európskou legislatívou a podmienkami EÚ by sa podľa ministerstva dopravy mohli začať oznámené trate súťažiť už v roku 2019.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Tatra banka ako prvá banka na Slovensku vydala zelené dlhopisy
  2. Chcete mať pasívny príjem vďaka investovaniu? Ako začať?
  3. Prieskum odhalil slabiny slovenských firiem. Na čo si dať pozor?
  4. SME Elektromobilita: Ako nabíjať? Aký majú dojazd?
  5. Televízory budúcnosti: Keď sa skĺbi umenie so sci-fi
  6. Boj Grékov za slobodu prebudil solidaritu v celej Európe
  7. Prečo držia Slováci peniaze na účtoch, keď im nezarábajú?
  8. O pro-agingu so Soňou Müllerovou, Deň matiek a ekošpeciál
  9. Deti sa počas pandémie vrátili dozadu, hovorí pedagogička
  10. Hľadáte firmu na predaj? Poradíme vám, ako ju nájsť
  1. Televízory budúcnosti: Keď sa skĺbi umenie so sci-fi
  2. Prečo držia Slováci peniaze na účtoch, keď im nezarábajú?
  3. Boj Grékov za slobodu prebudil solidaritu v celej Európe
  4. Tatra banka ako prvá banka na Slovensku vydala zelené dlhopisy
  5. SME Elektromobilita: Ako nabíjať? Aký majú dojazd?
  6. O pro-agingu so Soňou Müllerovou, Deň matiek a ekošpeciál
  7. Ako zabezpečiť vhodné podmienky na dôstojnú prácu?
  8. Moderná drevostavba s vlastným rukopisom
  9. Prieskum odhalil slabiny slovenských firiem. Na čo si dať pozor?
  10. Máte 30 a začínate investovať? Týchto 6 vecí potrebujete vedieť
  1. Zaočkovaní dostávajú pivo zdarma alebo 350 eur 57 881
  2. Zaujímavé príležitosti po kríze. Analytici radia, kam investovať 21 169
  3. Ste finančný guru? Otestujte sa a investujte s mobilom 17 969
  4. Deti sa počas pandémie vrátili dozadu, hovorí pedagogička 13 997
  5. Minerálky pod lupou. Kedy nám škodia a kedy prospievajú? 9 526
  6. BUBO ponúka zľavu pre zaočkovaných 8 330
  7. Investuje od dvanástich. Najväčší rast dosiahol o 1 600 percent 7 496
  8. Tipy od delegátky: Egypt má veľa turistami neobjavených miest 6 852
  9. Čo ľuďom chýba počas práce z domu najviac? Káva to nie je 6 510
  10. Máte 30 a začínate investovať? Týchto 6 vecí potrebujete vedieť 6 387
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Nové Zámky, Štúrovo a Komárno - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Nové Zámky

Štrand v posledných rokoch zrekonštruovali.

Naopak, mestská plaváreň už na jar neotvoria.

13 h
Štrand v posledných rokoch zrekonštruovali.

Novovital sa už pripravuje na otvorenie termálneho kúpaliska.

18 h
Ilustračné foto.

A putovala do policajnej cely.

16 h
Ilustračné foto.

Slovenský hydrometeorologický ústav vydal výstrahy pred búrkami, dažďom a silným vetrom.

18 h

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Mercedes vyletel zo zákruty. Na mieste, kde sa stala nehoda, osadili bicykel duchov.

2. máj

Ľudia berú zdravie na ľahkú váhu a sú málo informovaní o možných rizikách, tvrdí Oleksandr Olashyn.

4. máj

Martin Spano, rodák z Čaky.

16. apr

Dlho očakávaný úsek má byť dokončený v roku 2023. Cesta zo Žiliny do Martina sa má skrátiť o 20 minút.

4. máj

Už ste čítali?