Streda, 12. december, 2018 | Meniny má Otília
NA MOSTE DLHOM 600 METROV VYBUDUJÚ OKREM DVOCH JAZDNÝCH PRUHOV PRE VOZIDLÁ AJ CYKLISTICKÝ CHODNÍK A CHODNÍK PRE CHODCOV.

Pri Komárome osadili prvé tri oceľové nosné konštrukcie budúceho mosta cez Dunaj

Oceľové konštrukcie, z ktorých každá má hmotnosť 165 ton a šírku 12 metrov, priviezli loďou z maďarského Csepelu.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ FOTO:Tomáš Holúbek)

KOMÁRNO/KOMÁROM. Stavbári v pondelok osadili prvé tri oceľové nosné konštrukcie budúceho mosta cez rieku Dunaj medzi Komárnom a severomaďarským mestom Komárom. Mostovku bude tvoriť celkom 37 podobných oceľových prvkov. Oceľové konštrukcie, z ktorých každá má hmotnosť 165 ton a šírku 12 metrov, priviezli loďou z maďarského Csepelu.

"Týmto 200-tonovým žeriavom sa postupne budú dávať jeden po druhom na podpornú skruž, to je tá priehradová konštrukcia. Je to miesto, kde vlastne most raz bude stáť v danej výške. Položí sa jeden diel, priloží sa druhý diel, zvaria sa, odsunie sa kúsok. Zasa sa priloží kúsok, zvarí sa a odsunie sa, a takto sa takmer polovica mosta zasunie spätne až na slovenskú stranu úplne na koniec mosta. Keď sa vybuduje pylón do určitej výšky s podpornými káblami, dovtedy už bude vodorovná časť mosta hotová, most sa spätne zasunie vedľa pylóna a postupne sa bude vešať na laná," vykreslil postup hlavný inžinier stavby za investora na slovenskej strane, ktorým je Slovenska správa ciest, Peter Pšenek.

Ďalšia montáž sa už bude robiť letmo, mostové diely sa zodvihnú žeriavom a vo vzduchu budú prichytené na laná a privaria sa na už hotovú konštrukciu.

Hlavný inžinier zdôraznil, že oceľová časť mosta sa vyrába vo všetkých štyroch krajinách Vyšehradskej štvorky (V4). Časti pylóna vyrábajú v Česku, prvky oceľovej nosnej konštrukcie, teda mostovky, vyrábajú v Poľsku a sčasti aj v Komárne, odkiaľ ich vozia do budapeštianskej mestskej časti Csepel, kde ich kompletizujú a opatria všetkými tromi nátermi.

Pylón, na ktorý bude zavesená oceľová mostná konštrukcia a ktorý budujú stavbári do konštrukcie spodnej stavby stredného piliera v koryte, bude nad hladinou vody vysoký 90 metrov, pričom jeho celková výška bude až 118 metrov. Celková hmotnosť mostovky, ktorá bude na pylón zavesená, dosiahne 5400 ton. Hmotnosť pylóna bude 2400 ton.

Na moste bude prechádzať úsek cestnej komunikácie spájajúci hlavnú cestu č. 1 na maďarskej strane so štátnou cestou 1/63 na slovenskej strane. Na moste dlhom 600 metrov vybudujú okrem dvoch jazdných pruhov pre vozidlá aj cyklistický chodník a chodník pre chodcov.

Predpokladaný termín ukončenia celého projektu je koniec roka 2019. Oproti harmonogramu zaznamenali stavbári niekoľkotýždňové meškanie vo výstavbe. Dôvodom je podľa nich nevyspytateľnosť rieky Dunaj, s čím sa však v príprave prác ráta. Okrem toho v koryte rieky našli podložie, na ktoré nebol zhotoviteľ úplne pripravený.

Medzivládnu dohodu o výstavbe medzi vládami SR a Maďarska podpísali v roku 2012. V roku 2014 boli vydané stavebné povolenia na obidvoch stranách a v roku 2015 získali obe krajiny grant z európskych fondov z programu CEF - Nástroj na prepojenie Európy. Výška grantu dosahuje 85 percent z nákladov 91,2 milióna eur.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Čo majú študovať naše deti, aby si v budúcnosti našli prácu?
  2. Hovoriaci prekladač reči do vrecka Langie - až 52 jazykov!
  3. Platbami kartou míňame viac. Čo by obchodníci mali vedieť o zákazníkoch
  4. Slovenské ovocie a zelenina - máme ich v obchodoch dostatok?
  5. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie
  6. Mobil banking VÚB opäť bližšie k najlepšej bankovej aplikácii
  7. Na čo dbať pri výbere nehnuteľnosti? Tu je niekoľko rád
  8. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre
  9. Objavte novinku s duálnym účinkom proti starnutiu pleti
  10. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia
  1. Slovenské ovocie a zelenina - máme ich v obchodoch dostatok?
  2. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie
  3. Kartou míňame viac. Čo by obchodníci mali vedieť o zákazníkoch
  4. Autokamery Mio a navigace teď s 3letou záruční dobou
  5. Move in immediately, if you feel like it
  6. Predaj poistenia motorových vozidiel cez web rastie a bude rásť
  7. Slováci sa pripravujú o stovky až tisícky eur
  8. Mobil banking VÚB opäť bližšie k najlepšej bankovej aplikácii
  9. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre
  10. Na čo dbať pri výbere nehnuteľnosti? Tu je niekoľko rád
  1. Nový cestovný poriadok ŽSR z vášho regiónu v denníku SME 20 743
  2. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia 14 933
  3. Takto vyzerá miesto, odkiaľ k nám putuje slovenské hovädzie 10 282
  4. Prehrieva sa vám mobil? Môžete prísť o peniaze 7 954
  5. Na školách potrebujeme kontroverznejšie témy. Byť ticho nepomáha 7 847
  6. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre 7 204
  7. Liek na obezitu v reklamách nenájdete 6 620
  8. Geológ: recykláciu umelého kopca v Slnečniciach sledujeme denne 5 830
  9. Slováci sa pripravujú o stovky až tisícky eur 5 702
  10. Volkswagen radí: ako svietiť a čo s hmlovkami? 5 473

Hlavné správy z MY Nové Zámky

Vo vode sú fekálne baktérie, nesmú ju používať ani na varenie

Ľudia zo znečistenia podzemných vôd podozrievajú veľkochov ošípaných.

Štart so zmenou na trénerskom poste

Petra Sporného vystriedal Marek Bozsóky.

Jasné víťazstvu Štartu doma nad Modrou

Novozámčania sa po výprasku od Žochárov potrebovali chytiť.

Ľudia darovali viac ako tonu potravín

Dary núdznym rozdelia v sociálnej výdajni SoVa.

Najlepšie dievčatá sú z Topoľčian a chlapci z Nitry

Chlapci z Novozámockej hotelovky strieborní.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Najskôr žobrú po Martine, no domov odchádzajú na audine

​​​​​​​Zaujímavý záznam sa podarilo zachytiť mestským kamerám po tom, ako ľudia policajtom nahlásili podozrivých žobrákov v centre Martina.

Svrčinovec je neprejazdný, krížia sa tam kamióny

Kysuce ochromila snehová nádielka. Svrčinovec je neprejazdný, kamióny sa krížia aj na Bumbálke a Semeteši.

Tragická nehoda. Vo Svätom Jure zahynul mladý chodec

Policajti Okresného dopravného inšpektorátu Okresného riaditeľstva PZ v Pezinku vyšetrujú príčiny a okolnosti, ktoré predchádzali dopravnej nehode zo dňa 11. decembra v katastri obce Svätý Jur.

Vybrali SME

Už ste čítali?