Nedeľa, 21. apríl, 2019 | Meniny má Ervín
NA MOSTE DLHOM 600 METROV VYBUDUJÚ OKREM DVOCH JAZDNÝCH PRUHOV PRE VOZIDLÁ AJ CYKLISTICKÝ CHODNÍK A CHODNÍK PRE CHODCOV.

Pri Komárome osadili prvé tri oceľové nosné konštrukcie budúceho mosta cez Dunaj

Oceľové konštrukcie, z ktorých každá má hmotnosť 165 ton a šírku 12 metrov, priviezli loďou z maďarského Csepelu.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ FOTO:Tomáš Holúbek)

KOMÁRNO/KOMÁROM. Stavbári v pondelok osadili prvé tri oceľové nosné konštrukcie budúceho mosta cez rieku Dunaj medzi Komárnom a severomaďarským mestom Komárom. Mostovku bude tvoriť celkom 37 podobných oceľových prvkov. Oceľové konštrukcie, z ktorých každá má hmotnosť 165 ton a šírku 12 metrov, priviezli loďou z maďarského Csepelu.

"Týmto 200-tonovým žeriavom sa postupne budú dávať jeden po druhom na podpornú skruž, to je tá priehradová konštrukcia. Je to miesto, kde vlastne most raz bude stáť v danej výške. Položí sa jeden diel, priloží sa druhý diel, zvaria sa, odsunie sa kúsok. Zasa sa priloží kúsok, zvarí sa a odsunie sa, a takto sa takmer polovica mosta zasunie spätne až na slovenskú stranu úplne na koniec mosta. Keď sa vybuduje pylón do určitej výšky s podpornými káblami, dovtedy už bude vodorovná časť mosta hotová, most sa spätne zasunie vedľa pylóna a postupne sa bude vešať na laná," vykreslil postup hlavný inžinier stavby za investora na slovenskej strane, ktorým je Slovenska správa ciest, Peter Pšenek.

Ďalšia montáž sa už bude robiť letmo, mostové diely sa zodvihnú žeriavom a vo vzduchu budú prichytené na laná a privaria sa na už hotovú konštrukciu.

Hlavný inžinier zdôraznil, že oceľová časť mosta sa vyrába vo všetkých štyroch krajinách Vyšehradskej štvorky (V4). Časti pylóna vyrábajú v Česku, prvky oceľovej nosnej konštrukcie, teda mostovky, vyrábajú v Poľsku a sčasti aj v Komárne, odkiaľ ich vozia do budapeštianskej mestskej časti Csepel, kde ich kompletizujú a opatria všetkými tromi nátermi.

Pylón, na ktorý bude zavesená oceľová mostná konštrukcia a ktorý budujú stavbári do konštrukcie spodnej stavby stredného piliera v koryte, bude nad hladinou vody vysoký 90 metrov, pričom jeho celková výška bude až 118 metrov. Celková hmotnosť mostovky, ktorá bude na pylón zavesená, dosiahne 5400 ton. Hmotnosť pylóna bude 2400 ton.

Na moste bude prechádzať úsek cestnej komunikácie spájajúci hlavnú cestu č. 1 na maďarskej strane so štátnou cestou 1/63 na slovenskej strane. Na moste dlhom 600 metrov vybudujú okrem dvoch jazdných pruhov pre vozidlá aj cyklistický chodník a chodník pre chodcov.

Predpokladaný termín ukončenia celého projektu je koniec roka 2019. Oproti harmonogramu zaznamenali stavbári niekoľkotýždňové meškanie vo výstavbe. Dôvodom je podľa nich nevyspytateľnosť rieky Dunaj, s čím sa však v príprave prác ráta. Okrem toho v koryte rieky našli podložie, na ktoré nebol zhotoviteľ úplne pripravený.

Medzivládnu dohodu o výstavbe medzi vládami SR a Maďarska podpísali v roku 2012. V roku 2014 boli vydané stavebné povolenia na obidvoch stranách a v roku 2015 získali obe krajiny grant z európskych fondov z programu CEF - Nástroj na prepojenie Európy. Výška grantu dosahuje 85 percent z nákladov 91,2 milióna eur.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. TOP desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019
  2. Čerpáte úver? Na toto by ste určite mali myslieť
  3. Pre učiteľov je dôležité, aby sa navzájom inšpirovali
  4. Až vďaka chorobe objavila svoj talent
  5. Vie sa vaša pokladnica spojiť s finančnou správou?
  6. Kaufland začal s predajom slovenských uhoriek bez fólie
  7. Jozef Miloslav Hurban sa dostal do vesmíru
  8. Bulharsko: Najlepšie miesta na dovolenku pri mori
  9. Čo robí dobrého zamestnávateľa dobrým?
  10. 7 kritických situácií na cestách. Ohrozujú každého vodiča
  1. TOP desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019
  2. Bim Challenge 2019
  3. Čerpacie stanice OMV Slovensko budú otvorené aj počas sviatkov
  4. Z Fondu malých projektov je možné získať až 50-tisíc eur
  5. Grilovacia sezóna je zahájená!
  6. Moderné bývanie v Žiline v 30-tych rokoch 20. storočia
  7. Čerpačky OMV na Slovensku majú dvere otvorené aj počas sviatkov
  8. Funkce pro Slovensko: navigace na čísla popisná i bez ulic! Mio
  9. Projekt CEC spojil študentov ekonomických univerzít troch štátov
  10. Kúzlo pravidelného investovania
  1. TOP desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019 18 865
  2. Bulharsko: Najlepšie miesta na dovolenku pri mori 12 568
  3. Čerpáte úver? Na toto by ste určite mali myslieť 9 015
  4. 7 kritických situácií na cestách. Ohrozujú každého vodiča 8 633
  5. Čo upiecť na Veľkú noc? 5 skvelých dezertov Adriany Polákovej 6 872
  6. Kaufland začal s predajom slovenských uhoriek bez fólie 5 442
  7. Vie sa vaša pokladnica spojiť s finančnou správou? 4 462
  8. Pre učiteľov je dôležité, aby sa navzájom inšpirovali 3 647
  9. Až vďaka chorobe objavila svoj talent 3 454
  10. Čo robí dobrého zamestnávateľa dobrým? 3 087

Hlavné správy z MY Nové Zámky

Čo prináša najnovšie číslo týždenníka MY Naše novosti

Stopka pre sociálne centrum na Bratislavskej ceste, ďalšie neúspešné rokovanie zastupiteľstva, boj proti prasacej farme v Palárikove aj spomienky pamätníka na bombardovanie Nových Zámkov.

Čoskoro tu opäť budú Komárňanské dni

Novinkou festivalu je zvýšená pozornosť voči ekológii.

Z predošlých ročníkov festivalu.

Kam za futbalom

Ponuka zápasov, ktoré môžete počas sviatočného víkendu navštíviť.

Ilustračné foto

Komárno v nešťastnom zápase prišlo doma o všetky tri body

KFC čaká už v piatok košická Lokomotíva na svojom štadióne.

Lopta je v sieti. Vyrovnávajúci gól Komárňanov však neplatil.

Pomáhať je jednoduché, stačí si kúpiť chlieb

Chlieb je na Slovensku základnou potravinou, ktorú v domácnosti kupujeme najčastejšie. Ako ukázal nedávny prieskum pre sieť supermarketov BILLA, čerstvý chlieb a pečivo konzumuje viackrát denne viac ako polovica Slovákov.

Spoločnosť BILLA sa zaviazala pravidelne podporovať rodiny v núdzi.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Plot rozdeľuje Nitranov, jedni ho chcú, druhí nie. Oficiálne chráni zeleň

Pletivo za tisíce eur má chrániť zeleň. Postavili ho však najmä kvôli parkovacím miestam.

Noc horských záchranárov z Malej Fatry. Z jednej akcie museli ísť do druhej

Horskí záchranári pomáhali vyčerpaným i strateným turistkám zo zahraničia.

Vybrali SME

Už ste čítali?