S opravami ciest je podľa primátora všetko v poriadku

Otokar Klein hovorí, že veľká rekonštrukcia ciest bude hotová dva mesiace skôr, ako hovoril plán.

(Zdroj: ARCHÍV MsÚ NOVÉ ZÁMKY)

NOVÉ ZÁMKY. Novozámčania na sociálnych sieťach zdieľajú fotografie nedostatkov opravených vozoviek, vyjadrujú obavy, či sa budú rekonštruovať naozaj všetky ulice, ktoré mesto avizovalo. Objavili sa aj špekulácie o meškaní prác.

Vedenie mesta občanom odkázalo, že sa nemajú čoho báť.

„Samozrejme, keď sa robí, nájdu sa aj chyby, ktoré sa uvidia sa až vtedy, keď príde nejaká poveternostná zmena, napríklad veľké dažde,” povedal primátor Otokar Klein na opakujúcu sa kritiku, že na veľa nových úsekoch ciest po daždi stojí voda.

SkryťVypnúť reklamu

„To potom patrí pod reklamáciu. My dodávateľovi povieme s čím je problém, oni to upravia, prerobia,” dodal.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Hotovo bude do konca septembra

Podľa primátora nie je pravda ani to, že opravy meškajú. „Všetky technológie, ktoré spoločnosť Doprastav Asfalt má, sústredila do Nových Zámkov. Práca ide naozaj veľmi rýchlo,” povedal.

Všetko vraj ide podľa plánu. „Nie je žiadne meškanie. Práve naopak, myslím si, že skončíme o dva mesiace skôr ako bolo plánované. Predpokladáme, že všetky úseky budú hotové najneskôr do konca septembra,” oznámil primátor Klein.

Prečítajte si tiež: Ľudia kritizujú rekonštrukciu ciest Čítajte 

Vedenie mesta zdôrazňuje, že opravy sa dočkajú všetky ulice, ktoré avizovali začiatkom roka. Žiadny harmonogram však radnica nevydala, ten je len súčasťou zmluvy s dodávateľom.

„Ide sa podľa presného harmonogramu. Nemôžeme vybrať inú ulicu alebo niečo zmeniť, lebo všetko je presne dané súťažou,” povedal primátor.

SkryťVypnúť reklamu

Na sociálnych sieťach prejavili niektorí občania nespokojnosť s tým, že pri rekonštrukcii sa nemyslí na výmenu starých obrubníkov. „Kritika prišla z prvej ulice, ktorá sa robila, z Jesenského. Ale treba si uvedomiť, že máme aj nejako nastavený rozpočet,” povedal Otokar Klein.

Dodal, že obrubníky sa menia v úsekoch, kde je to naozaj nutné. „Mali sme veľké šťastie, že nám poveternostné podmienky dovolili spraviť jeden úsek ešte v decembri,” dodal ešte šéf radnice na margo opravy Jesenského ulice.

Čo ak bude havária sietí pod zemou?

„Bude zaujímavé, ak sa pod týmito novými cestami začne boriť kanalizácia alebo rozvody vody či plynu. Všetko má svoju životnosť a na niektorých miestach to presluhuje už minimálne desať rokov,” vyjadrila na sociálnej sieti obavy jedna z obyvateliek mesta. Podľa primátora však mesto myslelo aj na to.

SkryťVypnúť reklamu

„Všetko sa snažíme koordinovať tak, aby sa všetky práce na rozvodoch či údržba sietí spravili ešte predtým, než sa urobí nový úsek,” povedal Otokar Klein.

„Samozrejme, nikdy nie je vylúčené, že urobíme cestu a o tri mesiace tam praskne potrubie. Ale sme skoordinovaní aj s vodárenskou spoločnosťou a monitorujú to. Snažíme sa to spraviť tak, aby v krátkej budúcnosti nebolo nutné nové úseky sekať alebo rozoberať,” dodal.

Asfalt je lacnejší než zámková dlažba

Kritika občanov sa ušla aj chodníkom, ktoré sa tiež v meste vo veľkom opravujú. Pýtajú sa, prečo sa na ne nekladie zámková dlažba. Keby totiž bolo treba napríklad riešiť poruchu podzemných rozvodov, zámková dlažba by sa dala jednoducho rozobrať a zase zložiť. Asfalt bude treba rezať a plátať.

Prečítajte si tiež: Začína sa veľká oprava ciest Čítajte 

S tým súhlasí aj primátor Klein. „Keby mesto týmto spôsobom robilo posledných dvadsať-tridsať rokov, tak by sme tento problém nemali,” bránil postup radnice. Pripomenul, že v minulosti sa takéto rekonštrukcie nerobili a cesty aj chodníky v celom meste sú preto často v dezolátnom stave.

„Keby sme sa zamerali na to, že chodníky budeme robiť len zámkovou dlažbou, tak by sme vedeli opraviť oveľa menej úsekov,” dodal primátor.

Úseky so zámkovou dlažbou podľa neho opravovali tak, aby tento povrch zachovali. „Napríklad Nitrianska, tá sa robila celá nová. Tam boli kocky a dali sme zámkovú dlažbu.”

Zdôraznil, že dávať dlažbu tam, kde boli asfaltové chodníky s betónovým podložím, by bolo veľmi komplikované. „Bolo by treba rozbiť podložie a celé to spraviť nanovo,” povedal s tým, že oprava s využitím asfaltu je oveľa lacnejšia.

Nové Zámky v súčasnosti zažívajú najväčšiu rekonštrukciu ciest za dlhé roky. Tento rok prebieha prvá etapa, v rámci ktorej opravia štrnásť ulíc.

Súťaž na opravy vyhrala zvolenská firma Doprastav Asfalt. Práce budú stáť skoro milión eur, Nové Zámky ich budú splácať desať rokov.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Nové Zámky

Komerčné články

  1. Špeciálna krížovkárska príloha v denníkoch SME a Korzár
  2. Viacgeneračné rodiny: Slovenský recept na hádky?
  3. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom
  4. Jedinečná príležitosť získať kariérny náskok od Jerònimo Martins
  5. Osem destinácií, kam na last minute dovolenku v septembri
  6. Kaufland má 25 rokov a otvára 25. K Park: To bude oslava!
  7. Fit-out od M2C: Premena priestorov na kľúč
  8. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  1. Špeciálna krížovkárska príloha v denníkoch SME a Korzár
  2. eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van: Šetrite náklady s elektromobilom
  3. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom
  4. Slovenskí učitelia vyvinuli aplikáciu, ktorá šetrí hodiny práce
  5. Viacgeneračné rodiny: Slovenský recept na hádky?
  6. Hudba, smiech a festival plný vody: Liptov čaká rozlúčka s letom
  7. Kaufland má 25 rokov a otvára 25. K Park: To bude oslava!
  8. Osem destinácií, kam na last minute dovolenku v septembri
  1. Osem destinácií, kam na last minute dovolenku v septembri 12 002
  2. Slovenskí učitelia vyvinuli aplikáciu, ktorá šetrí hodiny práce 4 821
  3. Kaufland má 25 rokov a otvára 25. K Park: To bude oslava! 4 457
  4. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom 3 803
  5. Nová Kia Sportage zvládne každé dobrodružstvo aj životný štýl 3 264
  6. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 2 968
  7. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete 1 770
  8. Viacgeneračné rodiny: Slovenský recept na hádky? 1 680
  1. Ernest Klotton: Otec, dedko, pradedko
  2. Blanka Ulaherová: Návrat po 46 rokoch
  3. Martin Fronk: Zelené srdce Lučenca: Kde stromy šepkajú príbehy a jazierko zrkadlí sny
  4. Jozef Mačo: Mimovládka, inkluzívne riešnie a kvalita vzdelávania na poslednom mieste. Prípad Malý Lipník a iné.
  5. Ismael P. Májovský: Jeden fašistický kuchár, jeho monolitické sprisahanie a SAV
  6. Marek Strapko: Našiel sa nový nepriateľ národa - vedci
  7. Ľubica Adamková: Exekúcia očami ježka: prečo systém zlyháva a ako môže fungovať lepšie?
  8. Matej Galo: Keď odmietanie vedy dobehne svojich hrdinov
  1. Radoslav Záhumenský: Skrytý hrad na Slovensku, ktorý väčšina ľudí nikdy nenavštívi 58 384
  2. Monika Albertiová: Balím kufre! Tu sa nedá žiť a minimálna mzda? Na smiech! 24 584
  3. Michal Porubän: Otvorený list vedeniu Slovenskej akadémie vied 20 961
  4. Martin Kresák: Minimálna mzda 915 €: v Bratislave pohoda, v Gelnici pohroma 9 785
  5. Ivan Mlynár: Rozhovor medzi Robertom Ficom a Ursulou von der Leyen, ktorý sa nikdy neuskutočnil. 8 090
  6. Ivan Mlynár: Matúš Šutaj Eštok. 7 539
  7. Martin Fronk: Druhá Gaderská dolina? Objavte skrytý tiesňavový klenot v Kremnických vrchoch! 7 528
  8. Ján Valchár: O profesionálnych kresťanoch a o mŕtvych nielen dobre 5 382
  1. Marcel Rebro: Druhý život obrancov zo 106. bataliónu
  2. Věra Tepličková: Vláda prstom: ty-ty-ty a Šaško robí audity
  3. Marcel Rebro: Rusko: veľmoc latrín a tankodrómov
  4. Radko Mačuha: Sťahovanie kostola pod dúhovou vlajkou.
  5. Marcel Rebro: Slovenská veda: halušky s bryndzou, ortéza a analýza DNA
  6. Marcel Rebro: Máša, melón a plyšová opica
  7. Radko Mačuha: Ďalšia Britská stopa. V srdci Slovenska.
  8. Igor Pogány: Ako prinútiť AI, aby vám našla nový koníček
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu