Obchvat Komárna je o krôčik bližšie k štartu

Ochranári sú proti. Navrhovaná trasa vraj poškodí charakter mesta a zničí jeho zázemie.

Ilustračné foto. Ilustračné foto. (Zdroj: JÁN KROŠLÁK)

KOMÁRNO. O obnove cesty z Komárna cez Nové Zámky do Nitry a ďalej na Hlohovec sa rozpráva už roky. Vlani si cestári nechali spracovať štúdiu realizovateľnosti projektu.

Pred niekoľkými dňami sme zaznamenali ďalší krôčik na dlhej a strastiplnej ceste k lepšiemu riešeniu dopravnej tepny regiónu. Prvý májový týždeň zverejnili správu o hodnotení, čo je druhý krok v procese posudzovania vplyvov na životné prostredie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na chránené slanisko dopadne tieň z mosta

Na portáli je správa týkajúca sa obchvatu Komárna. Celý vyše stokilometrový úsek novej šesťdesiatštvorky totiž Slovenská správa ciest rozdelila na viacero úsekov. Severný obchvat Komárna dostal od úradov zelenú.

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Krajinár: obchvat urýchli zaostávanie Komárna Čítajte 

Správa konštatuje, že stavba nebude mať zásadne zlý vplyv na životné prostredie. Pripúšťa však, že mierne ovplyvní situáciu v chránenom území európskeho významu Komárňanské slanisko.

Neplánujú cezeň stavať cestu, ale premostia ho. To podľa správy negatívne ovplyvní biotop pod mostom - bude tam tieň, ktorý pôvodnej vegetácii uškodí.

Stavba zničí zázemie mesta

Ochranár a krajinár Michal Deraj si myslí, že s obchvatom sa spája viac problémov. „Stavba ovplyvní naozaj len blízke okolie premostenia Komárňanského slaniska. Zatieni sa to a biotop sa v tom mieste znehodnotí,“ súhlasí krajinár zo Štátnej ochrany prírody.

Upozorňuje však na ďalšie dopady novej dopravnej stavby. Jej okolie bude trpieť ruchom aj znečistením, čo môže zasiahnuť aj ďalšie lokality zo sústavy chránených území Natura 2000. „Sekundárne vplyvy sa bagatelizujú,“ upozornil krajinár.

SkryťVypnúť reklamu

Kameň úrazu projektu severného obchvatu Komárna je však podľa Michala Deraja inde. „Najdôležitejší je celkový vplyv na zázemie mesta, ktoré by táto dopravná tepna zničila,“ upozornil odborník na životné prostredie.

Cesta by podľa neho narušila celý charakter Komárna. „To by bolo najdevastujúcejšie. Výrazne by to zasiahlo aj do prírodného zázemia mesta. Ľudia by stratili to najcennejšie, čo majú v blízkosti,“ povedal.

Politická akcia

Podľa Michala Deraja sa stavba komárňanského obchvatu nezakladá na odborných argumentoch. „Je to vyslovene politická akcia,“ povedal. Proti severnej trase obchvatu spísali Komárňania minulý rok petíciu. Svoj podpis pod ňu pridalo vyše šesťtisíc ľudí. Mestské zastupiteľstvo však trasu schválilo.

Prečítajte si tiež: Petícia nepomohla, obchvat pôjde cez mŕtve rameno Čítajte 

Poslanci argumentovali najmä tým, že na hľadanie lepších možností už nie je čas, keďže most z Maďarska má byť hotový už budúci rok. Čím prv bude obchvat, tým skôr sa podarí vytlačiť tranzitnú dopravu z centra mesta.

SkryťVypnúť reklamu

Navyše, so severným obchvatom ráta aj územný plán mesta z roku 2005 i územný plán celého kraja.

Nádej na zmenu stále žije

„Stále mám nádej, lebo povoľovacie konania trvajú dlho,“ povedal Michal Deraj, ktorý sa s terajším stavom vecí nehodlá zmieriť. Verí, že prípadná zmena politickej garnitúry by so sebou priniesla nádej na lepšiu alternatívu obchvatu Komárna.

Po skončení posudzovania vplyvov na životné prostredie čaká projekt cesty I/64 ešte dlhý proces, kým sa začne stavať. Bude treba získať územné rozhodnutie, pripraviť realizačný projekt, dostať stavebné povolenie a nakúpiť pozemky.

V nepravdepodobnom ideálnom prípade by prípravná fáza mohla trvať aspoň dva roky. Ako prvý sa má začať stavať úsek Komjatice - Nitra, kde je intenzita dopravy dlhodobo najvyššia.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Nové Zámky

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  2. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  3. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  4. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  5. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  7. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 97 419
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 21 061
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 750
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 462
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 994
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 265
  7. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 4 987
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 776
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Nové Zámky, Štúrovo a Komárno - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Nové Zámky

Ornú pôdu zmenil úrad na ostatnú.


Medzi ocenenými sú aj Euridyka Stankovičová (druhá sprava) a Jana Marenčáková (štvrtá zľava).

Obsadenie školského tímu sa dnes stáva zásadným problémom.


Na premávku sa sťažovali obyvatelia na ulici J.Kráľa.

Na ceste navrhovali osadiť retardéry.


Erik Čaládi je novým generálnym manažérom býkov.

Nové Zámky chcú dať priestor mladým.


Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu