NOVÉ ZÁMKY. Medzi Novými Zámkami a Komárnom sa vlakom ročne odvezie viac ako 650-tisíc ľudí.
Najmä tí z nich, ktorí v Komárne prestupujú na spoje do Bratislavy, často vnímajú kontrast v úrovni a komforte vlakov na týchto dvoch linkách. Zdá sa, akoby na trati Nové Zámky – Komárno premávali hlavne staré súpravy.
Šesťdesiatštyri percent nových vlakov
Podľa hovorcu železníc Tomáš Kováča to však nie je pravda. „V pracovných dňoch je z celkového počtu dvadsaťosem vlakov plánovaných osemnásť nových či modernizovaných súprav,“ povedal.
Moderné vlaky tak podľa železníc zabezpečujú šesťdesiat-štyri percent spojov. Navyše, cez víkendy podľa Železničnej spoločnosti Slovensko na trati medzi Komárnom a Novými Zámkami uvidíte len nové vlakové súpravy.
Zmena v grafikone 2020/2021
Železničiari zatiaľ nemajú dosť vlakov na to, aby splnili rastúce nároky všetkých cestujúcich.
Priznávajú, že nové vlaky im chýbajú najmä počas pracovných dní. „Pri viac ako tisícštyristo vlakoch denne nie je možné zmodernizovať celý vozňový park naraz,“ povedal hovorca Kováč.
Železnice však plánujú obnovu vlakových súprav. Pripravili preto strategickú koncepciu. „Chceme, aby v regiónoch jazdili nové alebo modernizované vlaky,“ povedal Tomáš Kováč.
Podľa plánu by sme sa medzi Novými Zámkami a Komárnom mali voziť len v nových vlakoch už v rokoch 2020-2021.