KOMÁRNO/NITRA. Železničné priecestia na trati Komárno-Bratislava sú postrachom vodičov už dlho. Minulý rok na nich došlo k siedmim nehodám. Dvaja šoféri sa ťažko zranili. „Predbežnú škodu pri týchto nehodách vyčíslili na 96 281 eur,“ povedala hovorkyňa ŽSR Ivana Popluhárová.
Vinníkmi každej minuloročnej dopravnej nehody na železničných priecestiach boli vodiči, ktorí vošli na priecestie rovno pred prechádzajúci vlak. „To je, žiaľ, príčinou všetkých stretov na železničných priecestiach,“ povedal Martin Žarnovický z komunikačného oddelenia spoločnosti RegioJet.
Prepravca prevádzkujúci spojenie medzi Komárnom a hlavným mestom pri nehodách vlani utrpel na svojich vlakoch škodu 60-tisíc eur.
Krvavý rok 2016
Rok predtým to bolo oveľa horšie. Na priecestiach trate sa síce stali len štyri nehody, zahynuli však pri nich dvaja ľudia, rušňovodič a šofér. Traja ľudia sa ťažko zranili. Škody spôsobené nehodami sa v roku 2016 vyšplhali do výšky troch miliónov sedemstotisíc eur.
Prepravca RegioJet prišiel predvlani kvôli nehodám s kamiónmi o tri vlakové súpravy. „V priebehu niekoľkých mesiacov sme tak prišli o štvrtinu vozového parku na trase Bratislava-Komárno,“ povedal Martin Žarnovický. Jeden vlak sa im už podarilo opraviť a vrátiť do služby, ďalší chcú sprevádzkovať do leta. „Tretia súprava je však poškodená natoľko, že ju musíme zošrotovať,“ dodal hovorca RegioJetu.
V akom stave sú priecestia?
Správca trate - spoločnosť ŽSR - tvrdí, že pri nehodách na juhoslovenskej železnici nehrá žiadnu rolu zlý stav trate ani priecestí.
Hovorkyňa Popluhárová vyvrátila aj tvrdenie, ktoré v regióne zaznieva: že ŽSR v minulosti namiesto opráv výstražnú signalizáciu na priecestiach radšej vypli. „Svetelné a zvukové signalizácie na zabezpečovacích zariadeniach neboli na žiadnom priecestí vypnuté z činnosti,“ povedala.