Na slovenskej strane odštartovala výstavba cestného mosta

Slávnostným poklepaním základného kameňa projektu Nový cestný most cez Dunaj medzi mestami Komárno – Komáro, oficiálne odštartovala výstavba mosta na slovenskej strane.

Zľava Poslanec NR SR za stranu Most-Híd Péter Vörös, minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR Arpád Érsek, generálny riaditeľ Slovenskej správy ciest (SSC) Roman Žembera, generálny riaditeľ Váhostavu Marián Moravčík a primátor Komárna László Stubendek počas slávnostného poklepania základného kameňa mosta Komárno - Komárom. KomárnoZľava Poslanec NR SR za stranu Most-Híd Péter Vörös, minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR Arpád Érsek, generálny riaditeľ Slovenskej správy ciest (SSC) Roman Žembera, generálny riaditeľ Váhostavu Marián Moravčík a primátor Komárna László Stubendek počas slávnostného poklepania základného kameňa mosta Komárno - Komárom. Komárno (Zdroj: Sita)

KOMÁRNO. Poklepaním základného kameňa odštartovala 26.októbra výstavba príjazdovej cesty na nový cestný most, ktorý odľahčí centrá miest Komárno a Komárom. Cezhraničný projekt už získal viac ako 100 miliónov eur z Európskej únie. Hotový by mal byť v prvej polovici roka 2019.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Slovensko si splnilo svoju domácu úlohu a začali sme stavať cestnú prípojku na most. Výstavbu samotného mosta si na seba zobrali naši maďarskí kolegovia. Verím, že už čoskoro sa odštartujú práce aj na ich strane“, povedal minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR Arpád Érsek.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa jeho ďalších slov, potrebujeme budovať cestné spojenia, ktoré zlepšia podmienky pre rozvoj cezhraničných podnikateľských aktivít a naštartujú rozvoj turistiky a cestovného ruchu v strede Európy. Projekt výstavby mosta Komárno – Komárom bude spájať susedov bezpečnou cestou.

Stavebný projekt mosta a príjazdových ciest na oboch stranách hranice je rozdelený na časti, ktoré majú postaviť maďarská a slovenská strana. Každá krajina bude budovať vlastnú príjazdovú cestu k mostu. Za verejnú súťaž na samotné mostné teleso cez Dunaj prevzala podľa medzištátnej dohody zodpovednosť maďarská strana, náklady sa medzi obe krajiny rozdelia.

Celkový odhadovaný rozpočet projektu je vyše 117 miliónov eur. Slovensko získalo z fondov Európskej únie viac ako 47 miliónov eur, Maďarsko môže počítať s príspevkom vo výške viac ako 52 miliónov eur. Podľa zmluvy o poskytnutí nenávratného finančného príspevku z Bruselu by mal byť nový cestný most hotový do konca mája 2019.

SkryťVypnúť reklamu

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Nové Zámky

Komerčné články

  1. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú
  2. Zariskoval a poslal k vode Wolt. Prešiel testom lojality
  3. Srí Lanka, Thajsko, Japonsko. Kde vás Ázia prekvapí najviac?
  4. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus
  5. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí
  6. Objav prírodný ionťák, ktorý stojí za výkonom J. Slafkovského
  7. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni
  8. Union drží prvenstvo v dostupnosti zdravotnej starostlivosti
  1. Srí Lanka, Thajsko, Japonsko. Kde vás Ázia prekvapí najviac?
  2. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus
  3. Zariskoval a poslal k vode Wolt. Prešiel testom lojality
  4. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí
  5. FameL GmbH: Náhrada škody bez rizika nákladov
  6. Sú prípravky na imunitu len vyhodené peniaze?
  7. Nové átrium aj učebňa. V Pečovskej Novej Vsi investujú do školy
  8. Objav prírodný ionťák, ktorý stojí za výkonom J. Slafkovského
  1. Rozhovor: Slováci mohli žiť v Pacifiku. Štefánik im kúpil ostrov 13 664
  2. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni 8 139
  3. Skládky nechceme, no moderných riešení sa obávame 5 017
  4. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú 4 994
  5. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v neznámom Bahrajne? 4 712
  6. Jeden stavbár, druhý mikrobiológ. Bratia zvalcovali trh 3 497
  7. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus 2 251
  8. Viacgeneračné rodiny: Slovenský recept na hádky? 2 218
  1. Matej Galo: Súdruh Fico, Vy ste jeden veľký politický omyl!
  2. František Kukura: Kde sa stratila úcta?
  3. Imunoblog: September: Zaťažkávajúca skúška zdravia celej rodiny
  4. Zora Horská: To, čo kazia politici zachraňujú futbalisti
  5. Věra Tepličková: Naša Cecilia, že nie je naša Cecília?
  6. Monika Albertiová: Jaromír Nohavica: Pesničkár medzi láskou a nenávisťou
  7. Ondřej Havelka: Nejhlubší kořeny koptského křesťanství
  8. Jozef Sitko: Zrada manžela a jeho poprava
  1. Radko Mačuha: "Maskovacie prvky" auta šéfa SIS 18 064
  2. Ivan Mlynár: Zábava Roberta Fica s riskovaním našich životov neberie konca. 16 517
  3. Dušan Koniar: Puč na Slovensku 15 327
  4. Ján Šeďo: To dopravní inžinieri všetko posr**i ! 12 194
  5. Ivan Mlynár: Je Šutaj Eštok úplný kretén ? Nie, je to génius. Ak to niekto nechápe, je to jeho problém. 10 883
  6. Blanka Ulaherová: Návrat po 46 rokoch 8 260
  7. Elena Antalová: Nehorekujme. Všetko je inak. 7 375
  8. Ivan Mlynár: Žiadať od komunistu Fica, aby povedal o SNP pravdu – misia imposibilná. 6 333
  1. Věra Tepličková: Naša Cecilia, že nie je naša Cecília?
  2. Věra Tepličková: Vírus vraj sa objavil, parlament nám zamoril
  3. Jiří Ščobák: Proč je boj Palestinců konfliktem mezi bohatými a chudými? A co s tím má F*co?
  4. Radko Mačuha: Ficova fotka s Putinom nakoniec nebude zadarmo.
  5. Pavel Macko: Jednanie o bezpečnostných zárukách pre Ukrajinu
  6. Marcel Rebro: Fico, spýtaj sa Putina, ako sa majú príbuzní jeho obetí
  7. Radko Mačuha: Hory majú oči.
  8. Marcel Rebro: Fico v Pekingu: Európsky exot na Putinovej prehliadke
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu